Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan ihmisiä. Voiko tästä parantua?

Vierailija
02.02.2025 |

Kyllä mä rakastan perhettä ja ystäviä.

Oon kohtelias ihmisille ja toivon hyvää kaikille.

Mä vaan en yhtään nauti työkavereiden seurasta tai mistään jossa on paljon ihmisiä.

Vaikka ihmiset olisivat varmasti ihan mukavia, vihaan silti. En tietenkään ketään yksilöä. 

Ongelma on varmasti minussa, mutta ei mahda minkään.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää ihmisiä. Mitä vähemmän noiden olioiden kanssa olen tekemisissä, sitä onnellisempi olen.

Vierailija
42/57 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on niin välinpitämättömiä, julmia ja itsekkäitä. Inhoan ihmisiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi parantua. Ihmiset on 50% vihattavia. Jokaisessa on sen verran p*skaa. Ja sitten kannattaa edes yrittää keskittyä siihen toiseen puoleen. Ja antaa tätä huonompaa puolta anteeksi.

Vierailija
44/57 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluukin vihata. Suurin osa on ihmisistä on epäluotettavia pahantahtoisia oman edun tavoittelijoita, toiset avoimemmin, toiset kierommin. Lähipiiristä on kaikki ns. hyvät ihmiset kuolleet. 

Vierailija
45/57 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä kuuluukin vihata. Paskalajilla ei ole mitään oikeutta elämään. Toivottavasti puhkeaa joku vaarallinen pandemia tai ydinsota.

Vierailija
46/57 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan meillä töissä. Siellä on ainakin yksi henkilö, joka käyttäytyy useimmiten vähän tylysti.

Vierailija
47/57 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia aikuisuutta. 

Vierailija
48/57 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, tunne on molemminpuolinen. Mäkin vihaan sinua.

T. työ"kaverisi"

Vierailija
49/57 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et luota. Ei voikaan ellei ole hyvä viba kummallakin. Tai joku yhteinen näkemys.

Vierailija
50/57 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan normaalia. Ei normaalin ihmisen kuulukaan olla tekemisissä tuntemattomien kanssa. 

Kahvilakulttuurissa homma on todella erikoinen varsinkin päiväsaikaan. Kahvilassa voi olla 2-20 ihmistä, jotka jakavat samaa tilaa keskenään, mutta yksikään heistä ei vuorovaikuta keskenään tai ole millään tasolla tietoinen toisista. Joskus jotkut mummot ja vanhukset tekevät poikkeuksen tähän, katsoen hieman ympärilleen. Suurin osa nuoremmista ja keski-ikäisistä tuijottaa tiiviisti puhelintaan tai läppäriään eikä vahingossakaan vilkaise ketään muuta. 

No joo, eipä sinänsä haittaa, ilmiö on vaan hassu. Jopa paikoissa, missä juodaan alkoholia, on ihmeellinen kyräilymentaliteetti ja omat porukat. Ei voi käsittää. Mutta näillä mennään

Vierailija
51/57 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misantropia kunniaan!)

Vierailija
52/57 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaat itseäsi, mutta siirrät vihasi muihin.  Narsisti toimivat näin. Kaikki ei ole yhtä elukoita, kun sinä itse. Et osaa käsitellä tunteita. Olet alkeellinen. 

Vierailija
53/57 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan normaalia. Ei normaalin ihmisen kuulukaan olla tekemisissä tuntemattomien kanssa. 

Kahvilakulttuurissa homma on todella erikoinen varsinkin päiväsaikaan. Kahvilassa voi olla 2-20 ihmistä, jotka jakavat samaa tilaa keskenään, mutta yksikään heistä ei vuorovaikuta keskenään tai ole millään tasolla tietoinen toisista. Joskus jotkut mummot ja vanhukset tekevät poikkeuksen tähän, katsoen hieman ympärilleen. Suurin osa nuoremmista ja keski-ikäisistä tuijottaa tiiviisti puhelintaan tai läppäriään eikä vahingossakaan vilkaise ketään muuta. 

No joo, eipä sinänsä haittaa, ilmiö on vaan hassu. Jopa paikoissa, missä juodaan alkoholia, on ihmeellinen kyräilymentaliteetti ja omat porukat. Ei voi käsittää. Mutta näillä mennään

"ihmeellinen kyräilymentaliteetti ja omat porukat. Ei voi käsittää."

Juuri tuo on raskasta Suomessa. Moni luulee kärsivänsä sosiaalisten tilanteiden pelosta tai olevansa introvertti, vain huomatakseen että monessa muussa kulttuurissa ei tarvitsekaan jännittää ja pingottaa muiden ihmisten seurassa. Kai se tietty epäsosiaalisuus, kuppikuntaisuus, kadehtiminen ja epäluuloisuus kumpuaa historiastamme. Ei siitä ole niin kauaa kun suomalaiset ovat kuolleet sankoin joukoin nälänhätään, ihan hirveitä ihmiskohtaloita, paljon orvoksi jääneitä, köyhyyttä, kurjuutta, ja Venäjä tuossa naapurissa on aina ollut samanlainen sotaisa valloittajaroskavaltio mitä se nykyäänkin on. Kaikki tällainen on jättänyt jälkensä suomalaiseen kulttuuriin. 

Vierailija
54/57 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiskunta on äänekäs, likainen ja lyhytnäköinen. Useimmat valitsevat lyhytnäköisesti vaihtoehtoja mitkä eivät olisi pitkällä aikavälillä hyväksi. Ihmiset ovat myös edelleenkin tribalistisia vaikka suurin osa ei enää asu luolissa ja savimajoissa pienissä kylissä. Me vastaan he -mentaliteetti aiheuttaa isoimman osan nykyisistä konflikteista. On myös ihmisiä, jotka pystyvät ylittämään tämän eläimellisen tason mutta he ovat vähemmistöä.

On enemmän syitä vihata kuin rakastaa ihmiskuntaa. Mutta aktiivinen vihaaminen vie liikaa energiaa, joten yritän pitää tiettyä hajurakoa isoon osaan ihmisistä. Silti ihminen on sosiaalinen otus, joten en voi täysin erakoitua oman mielenterveyteni vuoksi.

Vierailija
55/57 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi sietää ihmisiä. Mitä vähemmän noiden olioiden kanssa olen tekemisissä, sitä onnellisempi olen.

Miten kestät itseäsi? Ihminen kun olet sinäkin. Vai oletko mielestäsi poikkeus säännöstä?

Vierailija
56/57 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Tunnen enemmän yhteyttä muihin eläimiin. Sellainen limaisesti lähestyvä mies baarissa ei voita edes saalistavaa tiikeriä luonnossa. Jälkimmäinen on luonnon oma kiertokulku, raikas, normaali.

Ovathan ihmisetkin eläimiä mutta minua inhottaa ajatusta siitä että olemme jotenkin tärkeämpiä ja parempia vain sen takia kun on kehittyneemmät aivot ja sen takia muihiin eläimiin verrattuna ylimmällä tasolla. Ei se silti ainakaan näy yleisesti, yhteisöllisyyden ja epäitsekkyyden poistuessa. Ihmisistä on tullut enemmän itsekkäitä varsinkin korona-ajan jälkeen ja tuskin se hyvää on lapsillekaan tehnyt. Edelleen soditaan, vahingoitetaan (henkisellä kuin fyysiselläkin tavalla), hyväksikäytetään jne. ja voin sanoa että ihminen on pahuudessaan ylivoimainen. 

Vierailija
57/57 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuohon ole parannusta. Olet oivaltanut millaisia paskiaisia ihmiset pohjimmiltaan ovat 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan