Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mahan koveneminen hetkellisesti(siis pinnalta)

04.03.2007 |

merkki supistuksesta vai vauvan liikkeistä? vai onko se kenties kohdun kasvuun liittyvää tuntemusta ja liittyykö tähän myös hetkellinen paineen tunne alavatsalla esim. jos kova pissa hätä?

vauva2006 rv18+

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maha kovenee tuon tuosta mitä lähemmäs loppuvaihetta käydään. Ei tunnu kipeältä, mutta voi aluksi säikäyttää. Minulla niitä tuli just kun lapsi liikkui, kävin pissalla ja annoin lisätilaa vauvalle tyhjentämällä rakon, nousin ylös tai muuten vain tein jotain raskaampaa. Joskus niitä tuli ihan muuten vaan.

Mutta niin kauan kun ei satu ei ole vaaraa. Mutta muista en ole lääkäri, en kätilö enkä terveydenhoitaja, olen vain yhden raskauden kokenut. Joten voithan varmistaa vielä asiantuntijalta.

mimm.u rv 7+2

Vierailija
2/8 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole tuntemukset olleet kivuliaita, vaan tosiaan yllättäviä. Olen tuntevinani liikkeitäkin jo, muutaman kerran tuntunut ikään kuin molskahdus tai poreilua. Lienevät niitä liiketuntemuksia.

vauva2006 rv18+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin sanoa, että tuollaisia kivuttomia harjoitussupistuksia tuli paljon. Niitä tuli varsinkin loppua kohden aika paljon, varsinkin kun vauva liikahteli. Mielestäni myös kuuluvat ihan asiaan. Mutta toki jos noin aikaisessa vaiheessa niitä on kauheasti niin kannattaa kysäistä neuvolasta.

Varsinaisesti kivuliaita supistuksia mulla ei ollut kuin lapsiveden menon jälkeen. Toki välillä tuli tukala olo, kun kohtu supistui tosi kovaksi.

Tsemppiä loppuraskauteen!

Vierailija
4/8 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla esikoista odottaessa tuollaisia tuntemuksia alkoi tulla just rv 20 kieppeillä. Liittyi monesti vauvan liikkumiseen, joskus taas omaan liikkumiseen, joskus niitä taas vaan tuli ihan spontaanisti. Eivät olleet kipeitä, sellaista painontunnetta vaan ja mahan kovettumista, joskus vain pelkästään toiselta puolelta.

Mulla ei ainakaan pehmentäneet kohdunkaulaa tms liian aikaisin. Poika syntyi rv 40+5.

Vierailija
5/8 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin vielä, tarvitseekohan ottaa hieman rauhallisemmin nyt kun pari kertaa tuollanen tuntemus tullut (siis eilisen aikana) muuten ei ole ollut vai voiko elellä ja touhuta aivan normaalisti? Taidan jokatapauksessa soitella neuvolaan ja kysellä asiasta tarkempia tietoja.

vauva2006 rv18+

Vierailija
6/8 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole ollenkaan huolissasi, mä olen nyt jo rv37 ja mulla on ollu koko tää loppu aika tollasta kovistelua.Neuvolassa mullekin sanottiin silloin alus et ne on harjoitus suppareita jolla kohtu valmistuu synnytykseen.Mä en muista milloin mä rupesin reagoimaan noihin kovisteluihin,mut on niitä jo kauan ollut.

Nehän ei siis satu,mut on se aika jänä tunne välillä kun on tietyis asennois kun masu vetää ihan tiukax ja kivi kovax.

Hanan maalismassuista

Vierailija
7/8 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihan normaalia on, mutta aika aikaseen alkaneet. Käski ottaa varoilta rauhallisemmin ja välttämään nosteluita sekä ottamaan rauhallisemmin lenkkeillessä, kuulemma lyhyemmin askelein voi ulkoilla turvallisin mielin. Varmuuden vuoksi tilanne tarkistetaan rakenne ultran yhteydessä reilun kahden viikon päästä. Mutta sanoi, että voisin olla huolettomin mielin kun tuntemusket eivät ole kivuliaita eikä niitä ole tullut usein esim. useita tunnin sisällä. Voihan se olla et tää raskaus on pidemmällä, jo kerran ne aikaisti laskettua aikaa reilulla viikolla, mutta epäilyksenä kait oli et voi se vieläkin aikaistua rakenne ultrassa.

vauva2006 rv18+

Vierailija
8/8 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 viikosta eteenpäin. Luin, että supistukset kestää vain hetken ja minulla taasen on niin, että ajoittain maha on ihan kivikova vaikka koko päivän ja taas seuraavana päivänä se on ihan pehmeä. En siis usko, että tämä liittyy supistuksiin. Minulla supistelee harvoin, mutta tunnen kyllä supistuksen. Se ei satu, mutta tunnen aivan selkeästi sen kun kun maha kovenee hetkellisesti.