Mikä jälkiruoka? Pääruokana lasagnea.
Kommentit (34)
Jaksaako lasagnen jälkeen enää mitään?
jäätelöä?
Lasagne on raskasta, jotain kevyttä, kinuskivaahto marjoilla vaikka.
Vierailija kirjoitti:
Tiramisu on toki hyvää ja italialaista, mutta aika tuhti jälkkäri lasagnelle. Miten olisi vaikka italialaistyyppinen jäätelö (gelato), hedelmäsalaatti tai panna cotta? Itse laittaisin varmaan panna cottaa ja tuoreita marjoja.
Tulin just ehdottamaan vadelmapannacottaa, siis silleen että ne vadelmat on kerroksena kermaisen pannacottan päällä.
En nyt tarjoaisi mitään kermapohjaista tuhdin lasagnen jlk. Eli ei mitään Tiramisuta tai Pannacottaa. Raikas hedelmäsalaatti hedelmistä ja marjoista ja päälle esim. mansikoista ja sokerista tehty kastike (=soseuta mansikat ja sokeri). Hedelmäsalattiin voi laittaa sokerikakusta murusia mukaan, näin olen syönyt hedelmäsalaattia italialaisen ystävän luona.
Mikä pakko sitä jälkkäriä on tarjota heti pääruoan perään? Pieni tauko niin maistuu taas. Ja pakkoko sitä pääruokaa on syödä ihan ähkyyn asti?
Capuccino ja pala hyvää suklaata. Italiassa vaan eivät maitopohjaisia kahveja juo aamun jälkeen. Mut omat tavat saa aina olla! :)
Vierailija kirjoitti:
Tiramisu on toki hyvää ja italialaista, mutta aika tuhti jälkkäri lasagnelle. Miten olisi vaikka italialaistyyppinen jäätelö (gelato), hedelmäsalaatti tai panna cotta? Itse laittaisin varmaan panna cottaa ja tuoreita marjoja.
Ja pannacotta ei sinusta ole tuhtia? Kermajälkkäri sentään kyseessä, ei sitä marjat paljoa kevennä.
Hedelmäsalaattia. Nyt on veriappelsiinien sesonki.
Vierailija kirjoitti:
Mikä pakko sitä jälkkäriä on tarjota heti pääruoan perään? Pieni tauko niin maistuu taas. Ja pakkoko sitä pääruokaa on syödä ihan ähkyyn asti?
Luulen kans et jälkkäri on vähän turisteille/erityisiin juhlahetkiin liitetty tapa. En mä ainakaan hyvän ruoan päälle melkein koskaan kaipaa mitään muuta. Hyvä kahvi ajaa asian, vaikkei sitäkään kai tulisi ruoan päälle ottaa ku estää ravintoaineita imeytymästä mut juonki kahvia tosi harvoin. Se on mun luksusherkku :)
Vierailija kirjoitti:
Hedelmäsalaattia. Nyt on veriappelsiinien sesonki.
Hedelmäsalaattia ja kaurakermasta tehty vaahdoke 👍 Namskis nam! 😋
Vihersmoothie Lehtikaalista. Varsiselleristä ja Pinaatista. Varmasti maistuu kaikille.
T:Vegetiina