Mikä jälkiruoka? Pääruokana lasagnea.
Kommentit (34)
Itse tekisin posset'n, sitrusvaahdon tai muun simppelin ja suht raikkaan. Tai ihan vaan hedelmäsalaatin.
Mitä sattuu olemaan jääkaapissa, kuivakaapissa tai pakastimessa, ja mitä niistä tekee mieli lasagnen jälkeen.
Itse syön vastatetyä lasagnea niin paljon, ettei yleensä jälkiruokaa enää jaksa.
Tiramisu tietenkin. Helppo ja hyvä.
Ihan sama mitä syön, niin jälkiruoka on aina jäätelöä ja suklaata.
Tiramisu tietysti tai suomalaiseen makuun mokkapalat. Jäätelökin sopisi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sattuu olemaan jääkaapissa, kuivakaapissa tai pakastimessa, ja mitä niistä tekee mieli lasagnen jälkeen.
Itse syön vastatetyä lasagnea niin paljon, ettei yleensä jälkiruokaa enää jaksa.
Voi vit*u, kiitos tiedosta. Tästä oli ap:lle varmasti paljon hyötyä.
Tiramisu on toki hyvää ja italialaista, mutta aika tuhti jälkkäri lasagnelle. Miten olisi vaikka italialaistyyppinen jäätelö (gelato), hedelmäsalaatti tai panna cotta? Itse laittaisin varmaan panna cottaa ja tuoreita marjoja.
Appelsiini. Tuntuu mahat vetävän. Tai keitä puuroa niin on ainakin tarpeeksi.
Hyvän lasagnen jälkeen en kerta kaikkiaan jaksa kuin kahvin. Ehkä jotain pientä makeaa kahvin kanssa kuten keksejä.
Vierailija kirjoitti:
Itse tekisin posset'n, sitrusvaahdon tai muun simppelin ja suht raikkaan. Tai ihan vaan hedelmäsalaatin.
Samaa mieltä.
Lasagne on sen verran tuhtia tavaraa, että sen jälkeen ei mun mielestäni sovi jälkiruuaksi kuin tuoreet hedelmät tai hedelmäsalaatti.
Tiramisua en ainakaan tarjoaisi; sekin on paitsi tuhtia myös koostumukseltaan aika samanlainen pläjäys kuin lasagnekin, pehmeää mössöä laatikossa. Toki tiramisu erittäin herkullinen jälkiruoka noin muuten on.
Hedelmäcoktail jädellä tai vaniljakastikkeella tai kermavaahdolla.
Lasagne on niin tuhti ruoka, että jälkkäriksi jotain raikasta. En missään nimessä tekisi mitään tiramisua tai mitään suklaista tai leivonnaista.
Sitruksia käyttäisin. Joku veriappelsiinisorbetti tai muu veriappelsiinijälkkäri olis sopivan italialaista.
Sorbetti olis tosiaan hyvä lasagnen jälkeen.
Ainahan sulla on.