Onko sinulla sellaisia asioita, joita et tee koskaan kotona?
Vaan puolisosi joutuu ne tekemään aina.
Ja minkä takia niin on?
Kommentit (22)
En vaihda omaan autooni renkaita. Mies tai jo aikuiset poikamme vaihtavat ne puolestani. Toisaalta mieheni ei siivo vessoja meillä eikä pese pyykkejä.
En ikinä mieti mitään autoon liittyvää, mies hoitaa ne asiat. Itse vain ajan.
🇺🇦🇮🇱
Mun puoliso ei täytä pesukonetta ja annostele pesuainetta sinne.
Minä en nikkaroi tai remppaa.
En kävele seinillä. Ei ole puolisoakaan.
Ei ole puolisoa vaan teen kaiken itse.
Ei ole. - Joskus harhaisessa ja rajoittuneessa mielessäni olen ajatellut kun olen täällä lukenut enempi naisoletettujen höyryjen päästämistä ulos, e. sitä miten he kuvaavat osallistumatonta ja vastuuta karttelevaa (mies oletettu)kumppaniaan, että pitäiskö jättää tekemättä, jos se vaikka helpottaisi kumppanin löytämistäni.
No ei se tietenkään niin mene (en edes haluaisi sellaista kumppanikseni, joka ajattelisi, että minun ei sitten tarvitsisi osaltani kantaa vastuuta yhteiselon sujuvuudesta; tai vaikka kodin puhtaanapidosta ruoanlaitosta)
Mutta joksus olen kokenut inhotusta ja vastenmielisyyttä omaa itseäni kohtaan kun en tiedosta mitä olen tehnyt väärin tai mikä minussa on tai on ollut kun tällaiset vastuuta aktiivisesti karttavatkin ovat päässeet / saaneet mahdollsiuuden elää parisuhteessa ja itse saan elää sinkkuna löytämättä ja kohtaamatta kuin heitä, jotka korkeintaan sanovat haluavansa tulevaisuudessa meidän (hänen ja minun) olevan vain ystäviä tai edes kavereita.
- Ja minä saan osaltani jännätä, että olikohan tosissaan vai sanoiko näin vain ollaakseen kohtelias ja huomaavaisempi kuin hän, joka olisi ghostannut, jolta onneksi ole voinut -koputtaa puuta- välttyä.
Minä en koskaan pese ikkunoita kotona. Nuorena kun asuin vuokra-asunnoissa kukaan vuokranantaja ei vaatinut minua pesemään ikkunoita.Ehkä jotkut muut vuokralaiset joskus pesivät. Aikuisena omistusasujana kenellekään ei kuulu ikkunani. Hyvin harvakseen olen tilannut siivousfirmasta ikkunanpesun. En edes osaisi pestä ikkunoita. En tiedä miten isot ikkunat edes lähtevät auki. Ammattilaiset osaavat senkin paremmin kuin minä.
En aja kaivinkoneella enkä traktoreilla.
Teen kotona kaiken. Puoliso vain somettaa.
En ole eläissäni pessyt ikkunoita.
M51
Vierailija kirjoitti:
Teen kotona kaiken. Puoliso vain somettaa.
Pitäsikö sääliä vai onnitella, mutta kumpaako onnittelisin?
paljonkin asioita mitä en koskaan tee kotona
en sen puoleen tee missään muuallakaan.
Ei ole sellaisia asioita, joita en tekisi kotona. Siivoan, pesen pyykkiä, vaihdan lakanat, laitan ruokaa, teen pihatöitä yms. Jos jotain menee rikki, etsin netistä korjaajan. Mieheni ei nikkaroi. Hänellä on paljon heikommat kädentaidot kuin minulla. Minä olen nuorempana vaihtanut yhteen huoneeseen tapetit yksin ja toisen huoneen seinät maalannut. Mies sanoi, että ei hän sellaista osaa, menee pilalle. Ei ole lapsuudenkodissaan tehnyt ikinä mitään, vasara ei pysy kädessä. Eipä hän autonrenkaitakaan itse ole koskaan vaihtanut, vaan kyllä meidän autoihin on käyty renkaat vaihdattamassa liikkeessä. Syksyllä kylläkin tuli talvi yhtäkkiä ja jouduin etsimään renkaanvaihtajat, jotka tuli kotipihaan vaihtamaan kahteen autoon. Kun on aina pultit kiristetty koneella, vaikea niitä käsin olisi vääntääkään. Minä ehkä osaisin itse vaihtaa autoon renkaat, jos voimat riittää, ja ymmärtäisin kiristää ristikkäin pultit. Minun lapsuudenkodissani oli auto ja olin isää avustamassa monta kertaa autoon liittyvissä asioissa. Mieheni vanhemmilla taas ei ole ollut autoa, kun hän oli lapsi, ja asuivat keskustassa kerrostalossa.
Kaffebulla kirjoitti:
En ikinä mieti mitään autoon liittyvää, mies hoitaa ne asiat. Itse vain ajan.
...edelleen karmea kuva... Vaihda.
En puhdista lattiakaivoja. Puoliso tekee sen. Puoliso ei pese vessoja, sen teen minä.
Puoliso joutuu aina avaamaan itse oman yöpöydän laatikon.
En pese pyykkiä, vaihda lakanoita, imuroi.
On asioita, joita en tee kotona. En laita ruokaa, siis lämmintä ateriaa. Osaan tietty voileivät tehdä. Vessaa ei ole tarvinnut pestä opiskeluvuosien jälkeen. Arvelen, että jos yhtäkkiä joku käskisi pestä vessan, hetken aikaa joutuisi miettimään, millä vaikka pönttö pestään. Kai siihen joku aine meiltä kaapista löytyy. Siivoushommissa olen enimmäkseen tiellä, mutta imurointi onnistuu.
En ole ajanut puolisoni autoa koskaan. Siinä on niin erilaiset hallintalaitteet kuin omassani.