Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on korrekti tapa ilmoittaa seurustelun päättymisestä tässä tilanteessa?

Vierailija
02.02.2025 |

Jos seurustelua on takana muutamia kuukausia. Välimatkaa pari tuntia ja tapaamisia viikonloppuisin ym vapailla.

Sitten yhtenä perjantaina, kun jo aiemmin sovittu että "Matti" menee "Maijan" luokse iltakuudelta ja Maija laittaa ruokaa, Matti tajuaa ettei halua mennä. Haluaa lopettaa seurustelun kun kiinnostusta ei vaan ole tarpeeksi.

Pitäisikö ajaa pari tuntia valmiiseen ruokapöytään ja kertoa asia siellä kasvotusten? Vai soittaa ja jättää menemättä?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun tajuat ettet halua jatkaa, tottakai ilmoitat toiselle ettet halua jatkaa. Mahdollisimman nopeasti. Otat puhelimen ja soitat, tai laitat viestin että voitaisko soittaa kun ehdit.

Et tietenkään laita toista valmistelemaan romanttista illallista mennäksesi kertomaan että tää oli tässä. Naisella pitää olla mahdollisuus suunnitella perjantai-iltansa uudelleen eikä tuhlata sitä mieheen, joka saapuu paikalle ahmimaan ruokaa vain tehdäkseen bänät. 

Minulla exä tuli hakemaan viimeiset panot ja sen jälkeen totesi ettei ole tunteita jne. Myöhemmin yritti luikerrella takaisin mutta nauroin päin naamaa.

Vierailija
22/56 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin hyvin kuvitella miten tulee tämä äkillinen tajuaminen. Jos on kova miellyttäjäluonne, voi elämässä mennä autopilotilla omia tunteitaan kuuntelematta. Sitten kun niitä kuuntelee, kuulee senkin mitä ei tietoisesti haluaisi kuulla. 

Aivan, eli taustalla on jotain ongelmaa. Näin arvelinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työviikon päättyessä voi olla aika nuutunut olo ja ajatus kahden tunnin reissusta vielä siihen päälle. Ja vasta lyhyt aika tapailtu. Ymmärrän. Pitäisi olla jo rakastunut, niin kokisi saavansa virtaa sinne toisen luo ajamaan. Kannattaa soittaa mahdollisimman ajoissa.

Vierailija
24/56 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattava osa tapailuista hiipuu juurikin 2 kk kohdalla, tiedän koska niin monta mukavaa tapailusuhdetta ollut jotka kestäneet tasan tuon ajan. Tuon aloittajankin suhteen mieltäisin vielä tutustumisvaiheeksi/tapailuksi enkä sen takia tekisi sen lopettamisesta minkäänlaista numeroa. Yleisin tapa päättää sellainen on se että ei ehdota enää tapaamisia eikä ole aktiivinen viestittelyssä. Sellaista hiipumista ei tarvitse kovin pitkään suorittaa kun se toinen jo arvaa mistä on kysymys.

Ikävä tapa toki, mutta siinä voidaan välttää jopa kokonaan mitkään ikävät sanat, että poistu elämästäni kiitos. 

Vierailija
25/56 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomattava osa tapailuista hiipuu juurikin 2 kk kohdalla, tiedän koska niin monta mukavaa tapailusuhdetta ollut jotka kestäneet tasan tuon ajan. Tuon aloittajankin suhteen mieltäisin vielä tutustumisvaiheeksi/tapailuksi enkä sen takia tekisi sen lopettamisesta minkäänlaista numeroa. Yleisin tapa päättää sellainen on se että ei ehdota enää tapaamisia eikä ole aktiivinen viestittelyssä. Sellaista hiipumista ei tarvitse kovin pitkään suorittaa kun se toinen jo arvaa mistä on kysymys.

Ikävä tapa toki, mutta siinä voidaan välttää jopa kokonaan mitkään ikävät sanat, että poistu elämästäni kiitos. 

Hidas hovuttaminen on tyhmää ja loukkaavaa, jos itse tietää, ettei halua enää mitään.

Vierailija
26/56 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi aina sanoa: Poistun elämästäsi. Hyvää jatkoa.

Toisin päin sanominen tai hivuutus on paljon loukkaavampaa.

Vierailija
27/56 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja tässä. Syy miksi kysyin on se että itekin aattelisin reiluna soittaa ja ilmoittaa heti. Mutta kun näin tehtiin niin jätetty oli suuttunut. Kuulemma törkeää ja alhaista että ei voi itse tulla suoraan kasvokkain sanomaan. Mikä ihmeen logiikka? Että tosiaan toinen tekee ruokaa ja sitten menet paikalle ja syöt ja ilmoitat että tämä oli tässä? Sekö reilua? Aina ei voi ymmärtää.

Vierailija
28/56 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja tässä. Syy miksi kysyin on se että itekin aattelisin reiluna soittaa ja ilmoittaa heti. Mutta kun näin tehtiin niin jätetty oli suuttunut. Kuulemma törkeää ja alhaista että ei voi itse tulla suoraan kasvokkain sanomaan. Mikä ihmeen logiikka? Että tosiaan toinen tekee ruokaa ja sitten menet paikalle ja syöt ja ilmoitat että tämä oli tässä? Sekö reilua? Aina ei voi ymmärtää.

Joillekin ei kelpaa mikään.

Vierailija
29/56 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittamalla heti kun tuolta alkaa tuntua.

Vierailija
30/56 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reilua ilmoittaa heti. Mutta itse ihmettelen sitä, miten joillain tulee tällaisia yhtäkkisiä "tajuamisia", että vielä torstaina on suunniteltu tapaamista ja oltu menossa toisen luo, mutta sitten yhtäkkiä perjantaina "tajutaan" että halutaan lopettaa seurustelu? En tarkoita, etteikö suhdetta saisi lopettaa, mutta en vaan itse tajua näitä yhtäkkisiä suunnanmuutoksia - että aiemmin Matilla ei ollut aavistustakaan siitä, ettei suhde toimi, kunnes sitten perjantaina hän koki omituisen valaistumisen.

Jorma ehdotti keltaiseen ruusuun menoa. Voittaa kokkailut.

Vierailija
31/56 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ruoat, kahvit, pullat ja pillut sekä sitten viimeisenä ilmoitus erosta.

Vierailija
32/56 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata ilmoittaa mitään ja ghostata vastedeskin.

Huono vinkki. Parempi on laittaa viesti että hain sulle lähestymiskiellon.

Vierailija
33/56 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin ja tarjoaisin mahdollisuutta jutella asiasta vielä kasvotusten myöhemminkin tai puhelimitse, jos toinen haluaisi vielä jutella asiaa hieman sulateltuaan.

Vierailija
34/56 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soittaisin ja tarjoaisin mahdollisuutta jutella asiasta vielä kasvotusten myöhemminkin tai puhelimitse, jos toinen haluaisi vielä jutella asiaa hieman sulateltuaan.

Osin OT, mutta miksi tästä pitäisi jutella vielä myöhemmin? Siis mitä sen juttelun aiheena olisi? En vttuile, en vaan siis hoksaa että mistä siinä sitten enää juteltaisiin?

Vierailija
35/56 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä oon ilmeisesti eri mieltä enemmistön kanssa, sillä ehdottomasti ajaisin paikan päälle puhumaan. Tuskin se ruoka nyt niin iso asia on toiselle sen rinnalla ja ajaahan se toinen sen 2h polttoaineineen vastaavasti.

Vierailija
36/56 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä oon ilmeisesti eri mieltä enemmistön kanssa, sillä ehdottomasti ajaisin paikan päälle puhumaan. Tuskin se ruoka nyt niin iso asia on toiselle sen rinnalla ja ajaahan se toinen sen 2h polttoaineineen vastaavasti.

Mä taas ajattelen asiaa jätettävän kannalta. Jos kokkaisin ruuat ja jälkkärit ja valmistautuisin ihanaan iltaan, ja sitten mies tuleekin vain ja ainoastaan kertomaan ettei halua jatkaa suhdetta, niin kyllä ärsyttäisi vielä enemmän. Siinäkö syödessään sen kertoisi? Vai jo ennen syömistä ja sitten lähtee, ja mä jään sinne kynttilän valoon yksin istumaan herkkuruokien kanssa?

Ei, paljon parempi olisi tuossa tilanteessa, että soittaa jo päivällä että en halua enää tavata. 

Vierailija
37/56 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas ajattelen asiaa jätettävän kannalta. Jos kokkaisin ruuat ja jälkkärit ja valmistautuisin ihanaan iltaan, ja sitten mies tuleekin vain ja ainoastaan kertomaan ettei halua jatkaa suhdetta, niin kyllä ärsyttäisi vielä enemmän. Siinäkö syödessään sen kertoisi? Vai jo ennen syömistä ja sitten lähtee, ja mä jään sinne kynttilän valoon yksin istumaan herkkuruokien kanssa?

Ei, paljon parempi olisi tuossa tilanteessa, että soittaa jo päivällä että en halua enää tavata. 

Sama. Raivostuttavaa jos antaa toisen odottaa ihanaa iltaa ja sitten pudottaa pommin.

Vierailija
38/56 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätetty suuttuu siitä, että se jätetään ja purkaa vitutustaan jättäjään, ihan sama miten sen lopulta sanot. Siksi niin moni ghostaa, koska ei jaksa olla toisten paskojen fiilisten ämpärinä. 

Vierailija
39/56 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä äitis kertoo niinku asiat on 🤣

jos siiis oot tälläinen nykyajan vässykkä, omaa elämää välttelevä luuseri, joka ei osaa tehdä aikuisten oikeasti mitään ilman helikopterivanhempaansa.

Vierailija
40/56 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei kestä kuulla suoraan sitä, että on kuspää. Säilyy illuusio siitä, että on hieno ja arvostettava mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme