Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voiko kolesteroli olla liian alhainen, jolloin kyseessä on epäterveellinen tila?

Vierailija
02.02.2025 |

Eli pitäisikö jossain kohtaa vaihtaa becelit johonkin ehtaan?

Kommentit (24)

21/24 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli 54vee kolesterolit sekä verenpaine ihannearvoissa viime vuonna. Tekivät tarkistuskokeet uudelleen kun ajattelivat ettei voi olla. En käytä kasvisrasvoja enkä juuri sokeria, syön voita, lihaa, kalaa, juon punaviiniä.

Niinpä, kyllä syömisillä on merkitystä. Aito ruoka pitää elimistön terveenä.

Syömisillä on toki merkitystä mutta jos (kuten esimerkiksi minulla) korkea LDL kolesterolitaso on geneettistä ja samaa ongelmaa suvussa niin pelkällä ruokavaliolla ei saa estettyä valtimotautiin sairastumista. Silloin tarvitaan statiinilääkitys.

M59+

Vierailija
22/24 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota minäkin olen pohtinut. Kolesterolini oli 6,1 ja määrättiin statiinit. Kolesteroli putosi heti ja on ollut 3,6 statiineilla. Olen 60+ nainen.

Kokonaiskolestroli 3,6 on ihan hyvä lukema jos vielä hyvä- ja huono kolestroli ovat nekin oikeissa lukemissa. Minulla itsellä on kokonaiskolestroli 3,5 enkä ole koskaan syönytkään kolestrolilääkkeitä ja ikää on 69 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elimistölle on omat suojamekanismit, joten kolesteroli ei pääse koskaan laskemaan liian alas, jos  puhutaan normaaliravinnosta. Sen sijaan jos puhutaan lääkkeistä, kolesteroli voi laskea niin että tulee lihaskipuja ja muita ongelmia, jos kolesteroliarvoja ei seurata.

Vierailija
24/24 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota minäkin olen pohtinut. Kolesterolini oli 6,1 ja määrättiin statiinit. Kolesteroli putosi heti ja on ollut 3,6 statiineilla. Olen 60+ nainen.

Metsästäjä-keräilijöillä kokonaiskolesteroli on tuota luokkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi