Jonkinlainen kosto miehellä?
Olemme mieheni kanssa molemmat jo palanneet töihin, 1,5v lapsi on tarhassa 3pv viikko ja me molemmat teemme 4pv viikkoa siten että mies on maanantait ja minä perjantait kotona.
Taapero on huono nukkumaan, ollut alusta asti, joten yöt ovat edelleen katkonaisia. Hän myös herää aina viimeistään seitsemältä.
Olemme jakaneet mahdollisen valvomisen vuorottain ja tietysti niin että jos toisella on vapaa niin töissä oleva saa nukkua. Ongelmaksi ovat muodostuneet viikonloput. Vaikka meillä on sama määrä töitä ja yleisesti on sovittu että mies herää lauantaisin ajoissa, jotta minä voin nukkua pidempään, on hän viime aikoina alkanut valitella sitä, miten hänellä on oikeus vapaa-aikaan ja haluaa joskus lauantaina nukkua pitkään. Olen tarjoutunut vaihtamaan päiviä, että itse heräisin tuolloin ja nukkuisin sunnuntaina mutta sekään ei käy, koska hän ei halua herätä sunnuntaina aikaisin.
Kun asiasta on keskusteltu ja lopputulos ollut aina sama, kummallekin kuuluu sama määrä valvomista niin tuntuu että mies on nyt alkanut "kostaa" tämän aamuheräämisen minulle. Hän leikkii aina lapsen kanssa lauantaisin mahdollisimman kovaäänisillä leluilla mm heittelevät palikoita ja mies laulaa lapselle kovaa. Lisäksi syövät yhdessä aamupalan jonka jälkeen keittiössä on aina järkyttävä sotku, jonka mies odottaa minun siivoavan, koska hän on ollut koko aamun lapsen kanssa. Muutenkin hän on alkanut kotipäivinään luistaa kotitöistä, koska ei "ehdi" lapsen kanssa niitä tehdä. Valittaa kuitenkin minulle, jos kotipäivän jälkeen tiskit on tiskaamatta ja ruoka tekemättä. Onko tässä nyt kyseessä jonkinlainen kosto, kun lapsiarki on alkanut kyllästyttää ja naisen pitäisi hoitaa koti ja työt vai mistä on kyse?
Tyypillinen aamuvirkun vastaus