Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keski-ikäiset miehet ei osaa kävellä

Vierailija
02.02.2025 |

Jalkakäytävällä väistämisen perussäännöt eivät ole kaikilla hallussa ja se sapettaa, kertovat IS:n lukijat.

Helsinkiläinen nainen kertoi hiljattain Helsingin Sanomissa julkaistussa mielipidekirjoituksessa, miten mies käveli häntä päin naisen ollessa kävelyllä vauvansa kanssa.

Nainen kertoo huomanneensa myös raskausaikanaan, miten keski-ikäisen näköiset miehet kävelivät häntä päin.

IS kysyi lukijoilta, millaista törmäilyä jalkakäytävillä esiintyy.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä aiheesta kun on seurannut keskustelua ja kommentointia niin ihan jokaiseen uutiseen on tullut lukemattomia kommentteja että pahimpia ovat nuoret naiset jotka kulkee ystäviensä kanssa rinnakkain nokkapystyssä puhelinta tuijottaen sekä nuoret äidit jotka kulkea vahinkovankkureiden kanssa rinnakkain eikä todellakaan väistä muista. Jotenkin vaan huvittavaa kuinka nuoret naiset/äidit valittaa ja loukkaantuu tästä vaikka itse on pahimpia syyllisiä tähän asiaan

Vierailija
42/54 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmankos törmäillään, kun luullaan, että jalankulkijan tulee aina kulkea oikeaa reunaa. Näinhän ei liikennesääntöjen mukaankaan ole. Lisäksi jalankulkijankin tulee sovittaa kulkunsa niin, että pystyy väistämään muita. Miehiltä nyt puuttuu joustavuutta liikenteessä muutenkin. Koska minulla on oikeus, minä olen oikeassa. 

Niin, naisten joustavuus-esimerkiksi naisvaltaisissa työpaikoissa- sehän on jo legendaaarista! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herrasmies väistää naista aina.

Herrasmies käytös kuoli naisten toimesta äärimmäisellä tasa-arvo vaatimuksilla joka tulee naisilta. Naisten pitäisi päättää haluaako ne tasa-arvoa vain perinteisiä sukupuolirooleja jotka on todella epätasa-arvoisia. Tasa-arvo on asia mistä ei voi poimia pelkästään naisia hyödyttäviä asioita niin kuin naiset haluaisivat

Vierailija
44/54 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmankos törmäillään, kun luullaan, että jalankulkijan tulee aina kulkea oikeaa reunaa. Näinhän ei liikennesääntöjen mukaankaan ole. Lisäksi jalankulkijankin tulee sovittaa kulkunsa niin, että pystyy väistämään muita. Miehiltä nyt puuttuu joustavuutta liikenteessä muutenkin. Koska minulla on oikeus, minä olen oikeassa. 

Niin, naisten joustavuus-esimerkiksi naisvaltaisissa työpaikoissa- sehän on jo legendaaarista! 

Tämä legendako sinusta oikeuttaa tönimisen kadulla? Vai miten yhdistät tämän asian liikenteeseen ja liikkumiseen?

Vierailija
45/54 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtälailla tämä nainen käveli päin. Ihme jästipäitä, kun ei osata väistää. 

Se tietenkin väistää, jolla on vähemmän kuormaa mukana eli tässä tapauksessa mies. Jos kummallakaan ei ole logistisia haasteita, niin silloin huomaavainen mies väistää naista.

Se on tuo naisten logiikka jännä kun sen avulla saa aina naiset vapautettua vastuusta ja saa kaiken vastuun kaadettua miesten niskaan. Mutta niinhän naiset on koko maailman historian ajan tehneet että syyttää kaikesta aina pelkästään miehiä eikä suostu kantamaan vastuuta omasta osuudesta

Vierailija
46/54 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyl monet akatkaan, kävellään tuolla sauvojen kanssa ihan väärin tai sitten vaaputaan kun jotkut pingviinit vasemmalle ja oikealle, vaikka tarkoitus kai kävellessä olisi kävellä suoraan eteen päin. Äitinikin aina ihmettelee miten jotkut kävelee tuolleen ja ne on naisia viel yleensä ne vaappuvat tapaukset.

Vierailija
47/54 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä en ole kyl huomannut mitään ongelmia miesten suhteen, et ne kävelis tahallaan päälle. Pidän ulkonäöstäni hyvää huolta ja panostan meikkiin aina kun ovesta ulos astun. Ovia kyllä avataan usein tai joku täysin tuntematon mies vaan moikkaa. En koe sitä välttämättä ahdistavana, mut sit jos tullaan ihan nykii hihasta ja numeroa kyselee tms. niin jos ei kiinnosta ja ei halua numeroitaan jaella, niin kyl silloin sit menee jo munkin mielestä ahdisteluksi ja välil tutoa itelle sattuu. Ei oo kukaan kävellyt päälle. Ukrainalaiset ja ulkkarit mua sapettaa eniten vaikken muuten vihaa ketään kulttuurin perusteel, mut kävellään väärää reunaa aina tai kauhees rivis koko tien leveydeltä ja ei ees yritetä väistää.

Vierailija
48/54 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ESPOON MIEHET ei nyt ainakaan naisia väistä. 😁 Totutelkaa etelän naiset, raaka todellisuus on edessä. 

Se nyt johtuu ainoastaan siitä, että ESPOON NAISET, eivät fyysisiltä ominaisuuksiltaan muistuta edes etäisesti naista, vaan virtahepoa ja kun siihen vielä lisätään naamalla valloillaan oleva ilme, niin me miehet yksinkertaisesti valmistaudutaan kohtaamaan yksi eläinkunnan pelottavimmista ja agressiivisimmista otuksista ja vaikka sitten kohdalla tai törmäyksen jälkeen sitä tajuaakin vain törmänneensä espoolaiseen naiseen, niin samalla huomaa, että se oletus yhdestä eläinkunnan pelottavimmista ja agressiivisimmista otuksista piti paikkansa. Ainoa ero oikeastaan noiden kahden otuksen välillä on se, että törmäilyn jälkeen virtahepo jatkaa elämäänsä ja espoolainen nainen menee kotiin piehtaroimaan suklaassa ja muissa herkuissa ja menee sen jälkeen vielä vauvapalstalle röhkimään valituksiaan.

Vierailija
49/54 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo joo. Kaikki tietävät liikennesäännöt, mutta nyt olikin puhe hyvistä tavoista.

Vierailija
50/54 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut sanan: miehet eivät väistä! Enkä siis ole sitä mieltä että miehen kuuluu väistää ja nausen ei, vaan molempien pitää ottaa toinen huomioon. Jos kadulla kaksi ihmistä kävelee toisiaan vastaan, kummankin kuuluu siirtyä hieman omalle oikealle jotta ohittaminen sujuu nätisti. Miehet eivät siirry yhtään vaan kävelevät luotisuoralla niin kuin omistaisivat kadun. 

Sama juttu jos joutuu istumaan ahtaasti esim. bussissa. Miehet levittävät jalkansa haralleen saadakseen itselleen mahdollisimman paljon tilaa. Naiset pitävät reidet yhdessä antaakseen tilaa vieressä istuvalle. 

Vierailija
51/54 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut sanan: miehet eivät väistä! Enkä siis ole sitä mieltä että miehen kuuluu väistää ja nausen ei, vaan molempien pitää ottaa toinen huomioon. Jos kadulla kaksi ihmistä kävelee toisiaan vastaan, kummankin kuuluu siirtyä hieman omalle oikealle jotta ohittaminen sujuu nätisti. Miehet eivät siirry yhtään vaan kävelevät luotisuoralla niin kuin omistaisivat kadun. 

Sama juttu jos joutuu istumaan ahtaasti esim. bussissa. Miehet levittävät jalkansa haralleen saadakseen itselleen mahdollisimman paljon tilaa. Naiset pitävät reidet yhdessä antaakseen tilaa vieressä istuvalle. 

Miehillä on ihan anatominen syy, miksi he istuvat jalat haarallaan, eikä sillä ole tilan ottamisen kanssa mitään tekemistä. 

Vierailija
52/54 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N. 90% ihmisistä ymmärtää jouhevan ja turvallisemman liikenteen periaatteen ja kulkee oikeaa reunaa. Sit on ne loput idiootit, jotka kulkevat juuri tuolla periaatteella "Lakiin ei ole määrätty kumpaa puolta pitää kulkea, niin kuljen tahallani kaikkia muita vastaan, koska voin" ja sillä tavoin vaikeuttavat koko kevyttäliikennettä. 

Siirtykää nyt vasemman puolen kulkijat sinne oikealle, niin kaikilla olisi helpompaa ja ohittaminen olisi turvallisempaa. 

Vierailija
53/54 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herrasmies väistää naista aina.

Herrasmies käytös kuoli naisten toimesta äärimmäisellä tasa-arvo vaatimuksilla joka tulee naisilta. Naisten pitäisi päättää haluaako ne tasa-arvoa vain perinteisiä sukupuolirooleja jotka on todella epätasa-arvoisia. Tasa-arvo on asia mistä ei voi poimia pelkästään naisia hyödyttäviä asioita niin kuin naiset haluaisivat

Naiset on aina halunneet itselleen parasta. Siinä ei ole mitään logiikkaa siksi heidän päänaukomisia on aikoinaan rajoitettu.

Vierailija
54/54 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä aiheesta kun on seurannut keskustelua ja kommentointia niin ihan jokaiseen uutiseen on tullut lukemattomia kommentteja että pahimpia ovat nuoret naiset jotka kulkee ystäviensä kanssa rinnakkain nokkapystyssä puhelinta tuijottaen sekä nuoret äidit jotka kulkea vahinkovankkureiden kanssa rinnakkain eikä todellakaan väistä muista. Jotenkin vaan huvittavaa kuinka nuoret naiset/äidit valittaa ja loukkaantuu tästä vaikka itse on pahimpia syyllisiä tähän asiaan

Minusta pahimmat ovat koirakot.

Omistaja kulkee oikeaa tai vasenta laitaa ja piski täysin vastakkaista. Olen aina silloin kaipaillut toista liikenne mänttiä eli niitä kamikaze pyöräilijöitä. Jos sellainen ajaisi koiran hihnaan voisi molemmat hieman "herätä".