Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyi hitto. Mies kuollu hoitovirheeseen olkapään magneettikuvauksessa

Vierailija
01.02.2025 |

Isokokoinen potilas tiettävästi nukutettu ahtaanpaikankammon vuoksi ja jätetty valvomatta :(

Lääkäriliitto: Virheitä aina sattuu

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0d6cb9ab-5cfd-44a2-9fc3-5b719276e012

Kommentit (359)

Vierailija
61/359 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää varmaan helpottaa niitä jolla pelko tuota kuvausta kohtaan 😶

Mitä hemmetin pelkäämistä siinä on, ei se satu

t. 6  kertaa kuvattu

Oletko ihan idiootti?

Ei satu joo, mutta se putki ahdistaa. En todellakaan enää suostu sinne putkeen ilman rauhoittavaa lääkettä.

Sinä se idiootti olet, jos sitä pelkäät😅

Et sitten idiootti ole kuullut ahtaanpaikankammosta. 

Minulla on ahtaanpaikan kammo, mutta olen käynyt magn

No voi kun kiva. Sä et ole kaikki ihmiset.

Vierailija
62/359 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syntynyt 1979, ei edes mikään iäkäs. 

Niinpä. Neljävitonen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/359 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut niskan magneettikuvauksessa. Se kestää yllättävän kauan. Laitettiin kiulokkeet korviin, josta kuuli radiota. Ja pitää olla liikkumatta. Muistaakseni lääkäri sanoi sinne luureihin välillä jotain. Kysyikö että onko kaikki ok? Mutta eivät saa tulla sinne huoneeseen, jossa on magneettikenttä.

Vierailija
64/359 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tutkimuksen aikana olet kuvaushuoneessa, jossa anestesialääkäri ja -hoitaja valvovat vointiasi."

Ja ei oltukaan valvottu.

Vierailija
65/359 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kun uutisessa luki isokokoinen ajattelin joku todella pitkä yli 190 mutta eikö tuo isokokoinen ole nykyään koodikieltä joka tarkoittaa lihava kun sanaa lihava ei enää saa käyttää kun se voi loukata 

Vierailija
66/359 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikinä eivät joudu vastuuseen tästäkään, se on selvä.

Totta. Korkeintaan joku joskus näön vuoksi vähäsen nuhtelee, ja sekin vasta vuosien päästä.

Vierailija
67/359 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko sellaiset henkilöt jättää kuvaamatta, jotka niin paljon pelkää? Eikö se ole hänen päätösvallassaan?

Vierailija
68/359 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hemmetin pelkäämistä siinä on, ei se satu

t. 6  kertaa kuvattu

Oletko ihan idiootti?

Ei satu joo, mutta se putki ahdistaa. En todellakaan enää suostu sinne putkeen ilman rauhoittavaa lääkettä.

Rauhoittava lääke on eri asia kuin nukutus. Aivan eri asia. 

Niin väitinkö, että on sama asia? En väittänyt vaan kerroin, että mä en sinne putkeen mene ilman rauhoittavaa kun tuo yksi idiootti väkisi, että ei se satu ja mitä pelkäämistä siinä kuvauksessa on

No mitä sitten tulit siihen pätemään? Mä todellakin hoitoalan ihmisenä tiedän mikä ero on rauhoittavalla lääkkeellä ja nukutuksella. Tuon tietää suurin osa maallikoistakin. 

Vierailija
69/359 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin vasta magneettikuvauksessa selän takia. Ei nukutettu enkä halunnut rauhoittavaa. Yksityinen laitos oli.

Vierailija
70/359 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kun uutisessa luki isokokoinen ajattelin joku todella pitkä yli 190 mutta eikö tuo isokokoinen ole nykyään koodikieltä joka tarkoittaa lihava kun sanaa lihava ei enää saa käyttää kun se voi loukata 

Tuhti, kuten lähes kaikki suomalaismiehet.

Vierailija
71/359 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukutetaan koska diapameja ei haluta antaa. Älytöntä.

Osan otot läheisille.

Tällainen uutinen vie entisestään uskoa siitä että meillä on edes jotenkin toimiva terveydenhuolto.

Ja joku meni ja uskoi tämänkin.

Vierailija
72/359 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veli sanoi noin. Itse ajattelin että voisi olla ihan vaan leveäherteinen. Itse olen pienikokoinen nainen ja silti se putki oli aika ahdas. 

Vierailija
73/359 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siinä edes valvotaan, kun hoitaja on eri huoneessa kuvauksen aikana? Toisaalta luulisi, että nukutettua jotenkin pitäisi valvoa.

Vierailija
74/359 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut niskan magneettikuvauksessa. Se kestää yllättävän kauan. Laitettiin kiulokkeet korviin, josta kuuli radiota. Ja pitää olla liikkumatta. Muistaakseni lääkäri sanoi sinne luureihin välillä jotain. Kysyikö että onko kaikki ok? Mutta eivät saa tulla sinne huoneeseen, jossa on magneettikenttä.

Hoitajat siellä kysyy vointia tai antaa väliaikatietoa esim. montako minuuttia vielä. 

Vierailija
75/359 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun epäily on että sydänkohtaus tai anestesian aiheuttama reaktio. Näistä ei voi yksityistä syyttää mutta jos todella ollut valvomatta niin sitten asia eri

Yksityisellä on myös vastuu siitä, ketä lähtevät milläkin perusteella nukuttamaan, ja paljonko punnitsevat muita vaihtoehtoja. Tuossa selvästi kuitenkin ainakin ylipainon aiheuttama riski on ollut tiedossa.

Isokokoinen mies ei tarkoita aina ylipainoista. Mieheni on 2 m pitkä ja 108 kg, täyttä lihasta. Lääkäreiden mukaan on aina isokokoinen, vaikka ei ole lihava.

Vierailija
76/359 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on pelot ja tulos.

Vierailija
77/359 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten siinä edes valvotaan, kun hoitaja on eri huoneessa kuvauksen aikana? Toisaalta luulisi, että nukutettua jotenkin pitäisi valvoa.

Ei voinut olla nukutettu kun nukutusta ei käytetä tuommoisissa ja täytyy olla anestesialääkäri tekemässä sitä.

Vierailija
78/359 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut, että ne putket ovat olleet ennen ahtaampia. Jollekin isokokoiselle kauhun paikka, mahtuuko sinne.

Niitä on erikokoisia. Uudemmat ovat yleensä tilavampia. Eivät nekään kyllä mitään isoja ole. Kerran kävin ja juuri tuollaisessa tilavammassa. Onneksi kuvattiin niin, että pää oli melkein ulkopuolella putkesta. Jos olisi pitänyt mennä sinne pää edellä, olisi ahdistanut aika paljon.

Jatkan vielä, että hoitohenkilökunnalla oletuskin oli, että kun kuvataan selkää, niin minut laitetaan putkeen jalat edellä. Ilmeisesti ihmiset eivät noin yleisestikään tykkää mennä tuonne putkeen pää edellä. Kun pää on ulkopuolella tai lähellä reunaa niin, että näkee ulos, on jotenkin vapaampi olo kuin jos pää on syvemmällä putkessa, vaikka tosiasiassa selkää kuvattaessa isompi osa kroppaa on putkessa noinpäin.

Vierailija
79/359 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun epäily on että sydänkohtaus tai anestesian aiheuttama reaktio. Näistä ei voi yksityistä syyttää mutta jos todella ollut valvomatta niin sitten asia eri

Allergista potilasta ei valvota putkessa varjoaineen antamisen jälkeenkään anafylaksian varalta. He eivät näe potilasta putkessa.

Vierailija
80/359 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuhti, kuten lähes kaikki suomalaismiehet.

Toisaalta naiset ovat hoikkia keijukaisia, joten keskiarvo suomalaisesta on normaalipainoinen.