Hyi hitto. Mies kuollu hoitovirheeseen olkapään magneettikuvauksessa
Isokokoinen potilas tiettävästi nukutettu ahtaanpaikankammon vuoksi ja jätetty valvomatta :(
Lääkäriliitto: Virheitä aina sattuu
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0d6cb9ab-5cfd-44a2-9fc3-5b719276e012
Kommentit (359)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättäen yksityisellä.
No tämä. Yksityiseltä saa ostaa mitä haluaa, kuin karkkikaupasta, vaikka nukutuksen, jota julkisella ei olisi perustellusti saanut. Ylipaino on nukutuksessa riskitekijä, eikä kuvaaminen vaadi nukutusta. Irvokkainta tässä karkkikauppakuviossa on, että Kela korvaa.
YKSITYISELLÄ OLI
Itse minäkin maksoin kaikki 6 kuvausta
Ennakoikaa. Ihmishenki koulutuksineen maksaa aika paljon enemmän kuin rakkine. Ne joilla se ei tunnu missään, tai tarvitse nukutuksi, niin onnea vaan siihen sydänleikkaukseen.
👍 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää varmaan helpottaa niitä jolla pelko tuota kuvausta kohtaan 😶
Mitä hemmetin pelkäämistä siinä on, ei se satu
t. 6 kertaa kuvattu
Oletko ihan idiootti?
Ei satu joo, mutta se putki ahdistaa. En todellakaan enää suostu sinne putkeen ilman rauhoittavaa lääkettä.
Rauhoittava lääke on eri asia kuin nukutus. Aivan eri asia.
Mitä ihmettä te vouhkaatte. Uskotte kaiken, mitä joku kuolleen omainen selittää iltapäivälehdessä.
Minä sain kerran rauhoittavia kun laitettiin magneettikuvausiin. Pyysin, että seuraavat lähellä tilannettani ja juttelevat minulle, koska minulla on ahtaanpaikankammo. Kaikki meni silloin tosi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. 6 kertaa kuvattu
Oletko ihan idiootti?
Ei satu joo, mutta se putki ahdistaa. En todellakaan enää suostu sinne putkeen ilman rauhoittavaa lääkettä.
Niin väitinkö, että on sama asia? En väittänyt vaan kerroin, että mä en sinne putkeen mene ilman rauhoittavaa kun tuo yksi idiootti väkisi, että ei se satu ja mitä pelkäämistä siinä kuvauksessa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättäen yksityisellä.
No tämä. Yksityiseltä saa ostaa mitä haluaa, kuin karkkikaupasta, vaikka nukutuksen, jota julkisella ei olisi perustellusti saanut. Ylipaino on nukutuksessa riskitekijä, eikä kuvaaminen vaadi nukutusta. Irvokkainta tässä karkkikauppakuviossa on, että Kela korvaa.
YKSITYISELLÄ OLI
Sinä vai vakuutusyhtiö?
Ole ap tarkkana mitä kirjoitat.
"Poliisi tutkii mahdollista hoitovirhettä Itä-Suomessa"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, että on nukutettu. Nyt jollakin on väärää tietoa. Ei tommosta varten lähetä ketään nukuttamaan.
Kyllä ääritapauksissa voidaan nukuttaa. Se on parempi kuin että iso tyyppi menee paniikkiin koneen sisällä, alkaa reutomaan ja rikkoo kalliin laitteen.
Tuskin sitä laitetta saa rikki, mutta itsensä kyllä. Ja jos sopivasti onnistuu reuhtomaan, esim. kääntää käsivartta tai jalkaa niin, että jää jumiin, niin paniikissa huitovaa ja potkivaa miestä voi olla vaikea saada sieltä pois.
Joskus oli lääkäri kuolinsyyksi kirjannut.
"potilas olisi kuollut muutenkin"
Voi v**u iso mies ja märisee hetken kuvausta. Osa meistä on allergisia esim nukutus aineelle eikä sitä voi tietää jos ei ole nukutettu ennen .
Vierailija kirjoitti:
Minun epäily on että sydänkohtaus tai anestesian aiheuttama reaktio. Näistä ei voi yksityistä syyttää mutta jos todella ollut valvomatta niin sitten asia eri
Yksityisellä on myös vastuu siitä, ketä lähtevät milläkin perusteella nukuttamaan, ja paljonko punnitsevat muita vaihtoehtoja. Tuossa selvästi kuitenkin ainakin ylipainon aiheuttama riski on ollut tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. 6 kertaa kuvattu
Oletko ihan idiootti?
Sinä se idiootti olet, jos sitä pelkäät😅
Et sitten idiootti ole kuullut ahtaanpaikankammosta.
Minulla on ahtaanpaikan kammo, mutta olen käynyt magneettikuvissa ja ihan pää kuvattiin. Paniikki iski mutta en olisi ottanut mitään aineita enkä nukutusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. 6 kertaa kuvattu
Oletko ihan idiootti?
Niin väitinkö, että on sama asia? En väittänyt vaan kerroin, että mä en sinne putkeen mene ilman rauhoittavaa kun tuo yksi idiootti väkisi, että ei se satu ja mitä pelkäämistä siinä kuvauksessa on.
No en väittänytkään, että olisit väittänyt. Totesin vain, että se on eri asia. Minäkin varmaan haluaisin sen rauhoittavan, jos joutuisin putkeen kuvattavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut, että ne putket ovat olleet ennen ahtaampia. Jollekin isokokoiselle kauhun paikka, mahtuuko sinne.
Niitä on erikokoisia. Uudemmat ovat yleensä tilavampia. Eivät nekään kyllä mitään isoja ole. Kerran kävin ja juuri tuollaisessa tilavammassa. Onneksi kuvattiin niin, että pää oli melkein ulkopuolella putkesta. Jos olisi pitänyt mennä sinne pää edellä, olisi ahdistanut aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättäen yksityisellä.
YKSITYISELLÄ OLI
Sinä vai vakuutusyhtiö?
Kela-korvausta sai laskusta.
Oisko väärää ainetta annettu? Fentanyyliä rauhoittamaan isokokoista miestä? Todella omituiselta kuulostaa. Itse olen tuossa vermeessä kerran ollut ja on se ahdas vaikka itse olen pienikokoinen.