Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyi hitto. Mies kuollu hoitovirheeseen olkapään magneettikuvauksessa

Vierailija
01.02.2025 |

Isokokoinen potilas tiettävästi nukutettu ahtaanpaikankammon vuoksi ja jätetty valvomatta :(

Lääkäriliitto: Virheitä aina sattuu

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0d6cb9ab-5cfd-44a2-9fc3-5b719276e012

Kommentit (359)

Vierailija
281/359 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"isokokoinen mies" eli todella ylipainoinen ja olisi varmaan kuollut muutenkin jossain vaiheessa ennemmin kuin myöhemmin .

Eihän se silti oikeuta hoitohenkilökuntaa t appamaan huolimattomuuttaankaan.

Vierailija
282/359 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

outo tapaus mutta säryt käsivarsissa voi olla sydänperäistä samoin kaikki hengenahdistus ja neurologiset oireet.ikävä tapaus.

Oikeesti. Olkapääkivut on jatkunu jo kauan jos magneettikuvaukseen mennään. 

Sydänkohtauksen yhteydessä ne on merkki akuutisti lähestyvästä kohtauksesta ja siinä vaiheessa sydänkohtaus on vain hetkien juttu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/359 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sinnepäin lääkelaskutaitoinen taas luultavasti annostellut anesteettia kymmenkertaisen määrän. Ei ole eka kerta, eikä viimeinen.

Vierailija
284/359 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"isokokoinen mies" eli todella ylipainoinen ja olisi varmaan kuollut muutenkin jossain vaiheessa ennemmin kuin myöhemmin .

Totta, mitä näitä uutisoimaan sen paremmin kuin liikennekuolemia, murhia ja tappoja. Jokainenhan kuitenkin kuolee muutenkin jossain vaiheessa ennemmin tai myöhemmin.😂

Vierailija
285/359 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anestesiassa on muuten se riski, että jos leikkauksessa vaikka sattuu hoitovirhe, sinun on vaikea todistaa sitä, koska nukuit. Onko potilastiedoissa leikkauksessa mukana olleet hoitajat kirjattu kaikki ylös. Voivat myös hyvin nopeasti siirtää leikkausta koskeneet dokumentit kellariin arkistoon, jolloin potilaan pitää anoa lupa saada ne. Luulisi, että ne saa automaattisesti, mutta homma on tehty potilaalle mahdollisimman hankalaksi. Näin ainakiin julkisella puolella.

Hammaslääkäripuolella on erittäin vaikaa löytää vanhoja potilastietoja, vuoden 2018 tietoja ei ole kaikkia siirretty omakantaan. Ne löytyvät vain hammashoitolan arkistoista ja saa pyydettäessä. Niitähän ei ole näytetty koskaan potilaalle, niin moni ei edes tiedä niiden olemassolosta.

Höps, "kelaari"? Nyt ei olla 60-luvulla. Nämä potilasarki

Ei se mitään anomista ole vaan ihan normaali lomake, että haluan saada nämä ja nämä. Toki  pitää kirjautua tunnuksilla että tiedetään kuka pyytää ettei naapurin tietoja voi urkkia.

Vierailija
286/359 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ahdas putkimallinen magneettikuvauslaitteisto pitäisi jo lailla kokonaan kieltää pois käytöstä ikuisiksi ajoiksi. Teknologia on jo hyvin kehittynyttä, että magneettikuvaus on mahdollista toteuttaa ilman tuollaista ahdasta putkea. Mielestäni tuota konetta ei olisi koskaan saanut alunperinkään lainkaan keksiä/valmistaa.

Vierailija
287/359 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää varmaan helpottaa niitä jolla pelko tuota kuvausta kohtaan 😶

Ei se siitä kuvauksesta johtunu.

Vierailija
288/359 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityisellä säästetään kaikesta. Vasta kävin hammaslääkärillä, joka jokaisen hampaan jälkeen otti mustekynän käteen ja teki sillä paperiin muistiinpanoja. Olen joskus miettinyt, että kuinka joku on voinut saada hammaslääkäristä herpestartunnan, mutta en ihmettele enää. Tai mistä minä tiedän, voihan hän käyttää tuon kynänkin desinfioitavana potilaiden välillä. Hän toimi siis yksin, ilman hammashoitajaa.

Kunnon vanhan ajan hammaslääkärit ovat jo pitkälti eläkkeellä, tietenkin sielläkin huonompia joukossa, mutta nyt ongelma on se, että ne nuoret hammaslääkärit tulevat harjoittelemaan kunnallisiin hammashoitoloihin, ja jälki on valitettavasti sen mukaista. Heitä ei valvota. Vahinkoilmoituksia on turha tehdä, sillä johtava hammaslääkäri kirjoittaa, että harjoittalija tekii kaiken oikein. Jos yrität saada vaikka yksityiseltä puoltavan lausunnon tehdystä hoito

itsellä on nuoremman sukupolven hammaslääkäreistä kyllä vain hyvää sanottavaa. vanhat kohtelee ihmistä kun mitäkin huoltoon tuotua autoa jota sitten kuuluu vähän sahailla, viilailla ja porailla. ei sillä väliä vaikka potilaan silmistä valuu vedet kivun/pelon vuoks kunhan viat saadaan korjattua annetussa ajassa. nuoremmat ihan eri tavalla tarjonneet puudutusta, kyselleet sattuuko jne

Vierailija
289/359 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkulla on pään vapina. Nukutetaan tutkimuksiin, jossa pitää pysyä paikallaan. Ja ihan hoikka on.

Vierailija
290/359 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdettiinko se sinne putkeen joulunpyhiksi?

Vierailija
291/359 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämiä pysähtyy ihan joka päivä mitä erikoisemmissa paikoissa. Ihmisiä kuolee ja se on ihan yhtä luonnollista kuin syntymäkin, siinäkin osa kulkee ohi ja kuolee. Jengi on ihan tohkeissaan kuinka paatunutta väkeä terveydenhuolto on täynnä mutta ei tajua että se kuolema on ihan perussettiä terveydenhuollossakin, ihan luonnollisesta syistä eikä kenenkään tunaroinneista työssään. Sama asia jos kaupankassan pitäisi pitää punaista alelappua jonain ennennäkemättömänä asiana joka kerta sen nähdessään. 

Vierailija
292/359 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sydämiä pysähtyy ihan joka päivä mitä erikoisemmissa paikoissa. Ihmisiä kuolee ja se on ihan yhtä luonnollista kuin syntymäkin, siinäkin osa kulkee ohi ja kuolee. Jengi on ihan tohkeissaan kuinka paatunutta väkeä terveydenhuolto on täynnä mutta ei tajua että se kuolema on ihan perussettiä terveydenhuollossakin, ihan luonnollisesta syistä eikä kenenkään tunaroinneista työssään. Sama asia jos kaupankassan pitäisi pitää punaista alelappua jonain ennennäkemättömänä asiana joka kerta sen nähdessään. 

Joo! Suomi on hyvä paikka, koska Suomi ei ole (vielä) Afrikan valtioiden tasolla mädännäisyydessä.

Kaltaisesi selittäjät on Suomen suurimpia ongelmia, jonka takia mitään ei saada korjattua ja lopuksi jopa ryskät menee Suomesta kehityksessä ohi. (n. 15-20v tähän)

Vierailija
293/359 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisko sellaiset henkilöt jättää kuvaamatta, jotka niin paljon pelkää? Eikö se ole hänen päätösvallassaan?

Ei voi. Kun lääkäri käskee, niin se on tehtävä niin kuin se sanoo.

Torvelo. Ei lääkäri ole mikään käskyttäjä. Voi kieltäytyä.

Vierailija
294/359 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ahdas putkimallinen magneettikuvauslaitteisto pitäisi jo lailla kokonaan kieltää pois käytöstä ikuisiksi ajoiksi. Teknologia on jo hyvin kehittynyttä, että magneettikuvaus on mahdollista toteuttaa ilman tuollaista ahdasta putkea. Mielestäni tuota konetta ei olisi koskaan saanut alunperinkään lainkaan keksiä/valmistaa.

Olen tasan samaa mieltä. Itse olen kerran joutunut putkeen mutta se onnistui vasta kolmannella kerralla pakokauhuni vuoksi. Kolmannella kerralla antoivat minulle Valiumpillerin ja sitten se onnistui. Kamala putki, ikinä en enää mene semmoiseen. 

Vierailija
295/359 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tasan samaa mieltä. Itse olen kerran joutunut putkeen mutta se onnistui vasta kolmannella kerralla pakokauhuni vuoksi. Kolmannella kerralla antoivat minulle Valiumpillerin ja sitten se onnistui. Kamala putki, ikinä en enää mene semmoiseen. 

Koska mulla on MT, niin magneettikuvaus on kiellettävä.

Paras selitys eva!

Vierailija
296/359 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2016 kuoli nuori nainen polvileikkauksen jälkeen, yksityisellä tämäkin. 

Hoitovirheisiin kuolee Suomessa enemmän väkeä kuin liikenneonnettomuuksiin. Yksi tyypillinen tapa on liukastua sukkasillaan ja lyödä päänsä pahasti. Kumipohjaiset sairaalasandaalit on pitkälti poistettu sairaaloista koronan myötä, koska kenelläkään ei ole aikaa desinfioida Neo-Amiseptia. Harvalla ovat kotona eteisessä korkkaamattomat liukuestesukat, jotka nakkaa sairaalasta lähtiessään roskiin, kodin eteisessä odottamassa sairaalareissua. 

Jos potilas osastolla ei ymmärrä että voi kaatua vessaan lähtiessä niin mitä voi tehdä. Sänkyyn ei saa sitoa ja laidat eivät auta. Henkilökuntaa ei ole riittävästi seuraamaan kaikkia vuoteen vieressä. Hoitovirheitä on monenlaista mutta osa on ihan potilaslähtöisiä. Ei kerrota allergioista tai käytetyistä lääkkeistä tms. Aina väitetään että kaikki tieto löytyy koneelta mutta kun ei löydy. 

Nukutukseen liittyen joskus potilaat vetävät aamupalan juuri ennen sairaalaan tuloa, Jos tämä ei tule esiin niin voi käydä niin että mahan sisältö nousee ylös ja menee keuhkoihin aiheuttaen vaikean keuhkokuumeen mikä voi viedä vanhuksen hengen. Tuollainen on tietenkin myös hoitovirhe vaikka sen syynä on potilas itse kun ei noudattanut ohjeita.

Vierailija
297/359 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen joutunut monta kertaa magneettiin olkapää- ja selkävaivojen takia, joka kerta tuollaiseen ahtaaseen putkeen  On aivan helvetin hankala olla kivuissa liikkumatta ahtaassa masiinassa. Pois vaan nuo ahtaat putket nykyaikana.

Vierailija
298/359 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kuolevat jossain vaiheessa. Ennemmin tai myöhemmin. 

Vierailija
299/359 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut magneettikuvauksessa, mutta käsittääkseni se ei tee kipeää, eikä ilmeisesti mikään osa fyysisesti koske kehoon, vaan pelkästään kuvaa tai skannaa kehoa kuin kameralla?

Niinpä ihmettelen vähän että mikä hätä siellä "putkessa" olisi olla vaikka silmät kiinni tarpeellisen ajan? Ottaa vaikka levon kannalta. Pääseehän sieltä aikanaan poiskin.

Vierailija
300/359 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka käski olla läski

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi