Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko elää 17 neliöisessä yksiössä vuosia?

Vierailija
01.02.2025 |

Menisikö mielenterveys?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

asuin solussa missä oli oma 19 neliön oma huone yli 3 vuotta.

ei mitään pahaa sanottavaa kuin naapureista vain.olivat työhaluttomia rikollisia suurin osa mitä siinä porukka vaihtui.

itselle se oli vain nukkumapaikka töiden jälkeen.

no kokemus sekin.

No mut sullahna oli hyvin tilaa. Vessa ja keittiö kun ovat solussa eri tilassa kuin itse asuinhuone. Yksiössä kaikki on samassa huoneessa.

No ei ole samassa huoneessa. Ihan erillinen vessa yksiöissä on.

Vierailija
42/52 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä, en koskaan voisi asua noissa koe-eläinkopeissa, joita sijoittajat kahmivat itselleen vuokratakseen epäinhimilliseen kiskurihintaan asuntoatarvitsiville. Tällä hetkellä asun kaksiossa ja jos varaa olisi, asuisin kolmiossa, mutta tämäkin on hyvä yhdelle ihmiselle. On tärkeää, että on makuuhuone erikseen, askeleita mitä astua on enemmän kuin yksiössä. Ympärillä täytyy olla edes hiukan avaruutta niin, ettei kaikki asuttava tila ole koko ajan ja välittömästi siinä silmien edessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/52 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikaan asuin kolmisen vuotta 12 m2 kämpässä ja kivaa oli. Omaisuus mahtui yhteen jenkkikassiin, joten hyvin mahtui.

Vierailija
44/52 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä kutsutaan Koirankopiksi. Neukkupakastin. Ihmisillä pitäisi olla riittävästi asuintilaa, ei ole järkeä että osa elää kopissa.

Vierailija
45/52 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asuin sellaisessa vuosia, ihan hyvin pärjäsin. Ja tein vielä suuren osan ajasta etätöitä kotona. En ole koskaan tykännyt kovin isoista asunnoista.

Vierailija
46/52 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu täysin naapureista ja äänieristyksestä. Yksiöiden ongelma koosta riippumatta on se, että seinän takaa kuuluvaa naapurin möykkää ei pääse toiseen huoneeseen "pakoon" (tämä ei tietenkään välttämättä toimi, jos tosi paha meteli). Mutta jos hiljainen talo ja rauhallista asua, niin ihan hyvin pärjäisin 17 neliössä. Tosin parveke, vaikka ranskalainen, täytyisi olla.

Miten ranskalainen parveke eroaa ikkunasta noin asumiskäytön kannalta?

mahdollistaa tehokkaamman tuuletuksen, saa vaikka peiton hetkeksi sinne tuulettumaan, voi kattaa pöydän avoimen oven eteen kesällä etc. Toki olettaen ettei ole minkään vilkasliikenteisen kadun varrella.

Vierailija
47/52 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen koko elämäni asunut ainoastaan omakotitalossa joten kokisin alemmuuden tunnetta ja häpeää. Täysin riippumatta minkä kokoinen asumus olisi kyseessä.

M42

Vierailija
48/52 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä kutsutaan Koirankopiksi. Neukkupakastin. Ihmisillä pitäisi olla riittävästi asuintilaa, ei ole järkeä että osa elää kopissa.

Ihmisillä on onneksi vapaasti lupa ja mahdollisuus valita asumismuotonsa,asuntonsa sijainti sekä asuntonsa kokoluokka. Se,että osaavatko kaikki valita järkevästi onkin täysin eriasia.

Vierailija
49/52 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pystyy jos on tarpeeksi halpa. Itsekin olen nyt asunut pienessä (24 neliötä) yksiössä kaksi vuotta, asunto on sekä pieni että aika rähjäinen ja vanha, mutta vuokra todella pieni. Yksin kun asuu niin on hyvä muistaa että ei voi olla kun yhdessä huoneessa kerrallaan. 

Vierailija
50/52 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta-Manna kirjoitti:

Opiskeluaikaan asuin kolmisen vuotta 12 m2 kämpässä ja kivaa oli. Omaisuus mahtui yhteen jenkkikassiin, joten hyvin mahtui.

Minäkin olen myös opiskeluaikoina sekä nuoruuden vuosina muutenkin asunut pienissä kämpissä, ja se oli silloin ok ja jopa eksoottista, missä oli oma viehätyksensä ja tunnelmansa. Mutta en asuisi enää näin kypsässä aikuisuudessa. Kyllä tarvitsen tilaa ympärilleni enemmän kuin yksi huone, joka nykyään on kaiken päälle tupakeittiö. Ahdistavan ahdasta mulle tuollainen.

Vierailija
51/52 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

asuin solussa missä oli oma 19 neliön oma huone yli 3 vuotta.

ei mitään pahaa sanottavaa kuin naapureista vain.olivat työhaluttomia rikollisia suurin osa mitä siinä porukka vaihtui.

itselle se oli vain nukkumapaikka töiden jälkeen.

no kokemus sekin.

No mut sullahna oli hyvin tilaa. Vessa ja keittiö kun ovat solussa eri tilassa kuin itse asuinhuone. Yksiössä kaikki on samassa huoneessa.

No ei ole samassa huoneessa. Ihan erillinen vessa yksiöissä on.

No käytännössä kyllä on samassa huoneessa. Jos yksiön pinta-ala on 17 neliötä niin vessa vie tuosta ainakin kaksi. 

Vierailija
52/52 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö noita kutsuta itsemurhayksiöiksi?

Kyllä, mutta itsarin voi tehdä myös esim kaksiossa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan