Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta kiloa lihosit raskauden aikana?

Vierailija
01.02.2025 |

Olen kuullut että joillekin naisille tulee jopa 20 kg lisää painoa raskauden aikana. Kuinka paljon sinä lihosit? Vaikuttiko lasten määrä tähän? Eli ensimmäinen lapsi vaikka 18 kg ja toinen 20 kg? Saitko laihdutettua kilot pois myöhemmin vai jäikö jäljelle?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisesta raskaudesta paino noussut 18-23 kg. Sairaalaan jäi kaikista n.10 kg jokaisesta, ja muut kilot putosi siitä parin viikon kuluessa lukuunottamatta 5 kg, joka jäänyt jokaisesta lapsesta pysyvästi.

Vierailija
22/55 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden aikana tuli 13 kg. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisesta raskaudesta paino noussut 18-23 kg. Sairaalaan jäi kaikista n.10 kg jokaisesta, ja muut kilot putosi siitä parin viikon kuluessa lukuunottamatta 5 kg, joka jäänyt jokaisesta lapsesta pysyvästi.

Jännä mitähän tavaraa sulla on 5kg jäänyt kroppaan? Läski tulee siitä että syö liikaa ei siitä että on vauva.

Vierailija
24/55 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 - 15 kg. Lapseni olivat sellaisia suursyömäreitä, että jonkin aikaa imetettyäni muistutin lähinnä kuivan kesän oravaa.

Vierailija
25/55 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen raskautta 67 kg, ennen synnytystä 82 kg. Kotiutuessa 80 kg (vauva 4kg olin monta päivää sairaalassa ja nesteturvotus runsasta). Puolessa vuodessa lähti 10 kg ja ja vuoden kuluessa imetysaikana loput ilman erityistä vaivannäköä.

Vierailija
26/55 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 raskautta. 3,5-8kg

Vierailija
27/55 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

9kg. Olen 171cm

Vierailija
28/55 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihoit, ei lihosit. Huom!

Lihosit on ihan oikein.. Haluta, halusi.. 

https://fi.wiktionary.org/wiki/Liite:Verbitaivutus/suomi/lihota

Vierailija
29/55 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9kg. Olen 171cm

Siis synnytykseen asti. Sitten kotona vedin pitkästä aikaa taas farkut jalkaan. Viikossa olin lähtöpainossa, kun imetys kuluttaa energiaa.

Vierailija
30/55 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertyi ihan hulluna nestettä mutta onneksi lähti samantien. Tuli joku 20kg ainakin lisää, 7 päivää synnytyksestä -12kg ja 9 päivänä oli lähtenyt jo 17kg

Vierailija
31/55 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä mitähän tavaraa sulla on 5kg jäänyt kroppaan? Läski tulee siitä että syö liikaa ei siitä että on vauva.

Masennus, väsymys, tunnesyöminen, liian vähäinen liikunta ja stressihormoonit päällä. Muotoilin väärin: ei tullut lapsista, vaan jäi lasten syntymän jälkeen pysyvästi. Lasten raskauksien välissä en ole lihonnut, vaan raskauksien aikana ja 5 kg jäänyt pysyvästi verrattuna "lähtöpainoon".

Vierailija
32/55 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kusisia kommentteja taas jostain viiden kilon lihomisesta ja sitten kuitenkin ulistaan miten naiset ovat itsekkäitä kun eivät halua hommata lapsia kun kroppa menee piloille eivätkä halua tulla siitä ristiinnaulituksi. 

Vierailija
33/55 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lihonut yhtään. Paino nousi raskauden (vauva, lapsivesi, istukka yms.) takia yhteensä 7kg. Oma painoni vain laski jatkuvan pahoinvoinnin vuoksi. Synnytyksen jälkeen olinkin sitten pari kiloa alipainoinen ja painoa oli imetyksen takia vaikea saada nousemaan takaisin normaaliksi. Olisin mieluummin ottanut jokusen kilon ylimääräistä kun koko raskauden kestäneen pahoinvoinnin ja oksentelun.

Vierailija
34/55 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ja imetys veti painon alkupainoa pienemmäksi. Olin sitten pari vuotta hoikempi kuin yleensä, mutta töiden ja päiväkodin aloitus, lasten saurastelurumba ja miehen reissutyö sekoittivat elämänhallinnan ja olen nyt 4v töihin paluun jälkeen ylipainoinen. 

Vierailija
35/55 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen raskautta 53kg, viimeisillään 62kg ja viikko synnytyksestä 57kg. Voiko tuota nyt lihomiseksi sanoa, en tiiä. 

Vierailija
36/55 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmista lapsista +30kg. Turvotusta oli kyllä paljon johtuen raskausmyrkytyksestä. Pahimmillaan tuli 1,5kg vuorokaudessa.  8kg pysyi sitkeästi imetyksen ajan, mutta tippui korkojen kera, kun lopetin. Eli painoin raskauksien jälkeen lopulta vähemmän kuin lähtöpaino. 

Vierailija
37/55 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 kiloa tuli. Olin ja olen edelleen tosin jonkin verran ylipainoinen. 

Vierailija
38/55 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllä: lihoit

ei: lihosit

Se riippuu murteesta. Minä katsosin, että 4kg jäi pysyvästi päälle.

Tuollaista murretta ei ole missään!

Vierailija
39/55 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllä: lihoit

ei: lihosit

Se riippuu murteesta. Minä katsosin, että 4kg jäi pysyvästi päälle.

Tuollaista murretta ei ole missään!

Lihosit on ihan oikein

Imperfect

minä lihosin

sinä lihosit

hän lihosi

me lihosimme

te lihositte

he lihosivat

https://www.verbix.com/webverbix/finnish/lihota

Vierailija
40/55 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

25kg. Suurin osa tippui ihan itsestään noin vuodessa. Loput lähti kun lopetin imetyksen. 

Imetitkö yli vuoden?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän