Suosittele työtä/opiskelualaa!
Mitä kannattaisi mielestäsi hakea opiskelemaan, jos haluaisin että tuleva työ täyttää seuraavat piirteet:
-Vuorovaikutus toisten ihmisten kanssa (ihmisläheinen, voi sisältää auttamista), mutta sisältää ajoittain myös yksin tehtävää työtä, eli vaihtelevat työtehtävät
-Riittävästi älyllistä haastetta (eli ei itseään toistavaa liukuhihnatyötä), mutta ei myöskään pelkästään tutkijatyyppistä puurtamista vaan myös käytäntöä
-Joustavuutta, mahdollisuutta etätöihin ainakin osan ajasta (jos mahdollisia lapsia siunaantuu tulevaisuudessa niin pikkulapsiaikana mahdollisuus kotoa käsin tehtäviin osa-aikatöihin)
-Hyvä palkka (minimi 3000€) ja mahdollisuus kehittyä urallaan
-Mahdollisuus ainakin myöhemmin uralla esiintyä, kouluttaa, opettaa
-Ei superhyper stressaavaa eli ei esim. lentokapteeni (heh tätä ei kyllä etänä voikaan tehdä vielä) eikä kolmivuorotyötä
Olen 23-vuotias. Taustana sen verran, että lopetin ammattikorkean kesken, kun tajusin kesken opintojen olevani väärällä alalla. Lukion olen käynyt: kaksi E:tä, kaksi M:ää ja loput C:tä, ihan hyvä lukupää :)
Ehdota, tai kehu vaikka omaa ammattiasi, jos suurin osa kohdista täyttyy!
Kommentit (26)
Sosiaalityöntekijä (koulutuksena yhteiskuntatieteiden maisteri pääaineena sosiaalityö). Tuo stressaavuus riippuu ihmisestä, työtehtävästä (niitä on muitakin kuin lastensuojelu) ja mitä kukakin tarkoittaa stressaavalla. Itse olen sosiaalityöntekijänä lastensuojelussa ja en voisi stressaavuuden takia olla esim. kirurgi tai lentäjä mutta sosiaalityöntekijän hommat sopii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roskakuski. Ei lopu hommat.
Alle 10 vuoden sisään voi robotit tehdä noi tehtävät.
Ei voi. 2010 vuonna aloitin roskahommat ja mikään ei ole muuttunut eikä muutu. Varsinkin Suomen talvessa ei robottien anturit ja kamerat toimi.
Terveydenhoitaja ja sitten erikoistut työterveyshoitajaksi. Yksityiselle töihin ja juuri kuvailemasi kaltaista on työ.