Katukuva on kyllä muuttunut 20 vuodessa, varmaan joka kolmas keski-ikäinen räplää puhelinta
Räpläävät ja räpläävät, eivätkä osaa lopettaa...
Kommentit (50)
20 vuotta sitten oli paljon vähemmän älykännyköitä. Ja nuret ne vasta räpläävätkin.
Kaupassa istui pyörätuolissa arviolta yli 70 v nainen ja räpläsi pihelinta. Invataksi haki sen soeltä.
Aloittaja puhelinta räpläämällä valittaa nettipalstalle, kun ihmiset räpläävät puhelimia.
Alanis Morissette voisi tehdä tästä hittibiisin...
20 vuotta sitten ei ollut älykännyköitä joten niitä ei räplätty. Aika moni sen sijaan puhui kävellessään mutta onneksi se on vähentynyt vaikka niitäkin tulee vastaan. Aina mietin että meneekö tuossa höpöttävä skitsofreenikko valmiina iskemään kirveen päähäni.
Sama näkyy lauantai-iltana ravintolassakin.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja puhelinta räpläämällä valittaa nettipalstalle, kun ihmiset räpläävät puhelimia.
Alanis Morissette voisi tehdä tästä hittibiisin...
Miksi Alanis?
Mitä sitten, aivan sama kai tuo on räpläävätkö vai ei. Sinuako tässä pitäisi räplätä?
Vierailija kirjoitti:
20 vuotta sitten ei ollut älykännyköitä joten niitä ei räplätty. Aika moni sen sijaan puhui kävellessään mutta onneksi se on vähentynyt vaikka niitäkin tulee vastaan. Aina mietin että meneekö tuossa höpöttävä skitsofreenikko valmiina iskemään kirveen päähäni.
Niin, nykyään ei ole edes sitä puhelinta korvalla että näkisi kuka on sairas ja kuka ei...
En nyt kävellessä kännykkää katso, paitsi jos olen menossa uuteen paikkaan johon tarvitsen karttasovellusta, mutta jos pysähdyn vaikka odottamaan jotain ystävääni, tai jonotan muualla, tai odotan bussia, niin se puhelin saa ajan kulumaan mukavasti. Samoin jos istun yksin jonnekin kahville, on kiva lukea vaikka uutisotsikoita samalla. Olen 57.
Niin, älykännyköiden haittoja valitettavasti esiintyy joka ikäluokassa. Mielenkiintoista on ollut huomata miten omat vanhemmat ovat lipsuneet omista säännöistään, kuten käyttävät kännykkää ruokapöydässä ja joskus jopa auton ratissa!
Minulla kännykkä on aina kotona. Vain silloin jos menen kotikuntani ulkopuolelle, otan kännykän mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Sama näkyy lauantai-iltana ravintolassakin.
Eilen kävin just syömässä. Ympärillä oli kahdeksan ihmistä kolmessa pöydässä, ja kaikki räpläsivät sekä syödessä, että jäivät räpläämään yli vartiksi jo syötyään.
Yksi ihan pokkana kävi makaamaan penkille, kun ravintolassa oli yksi sellainen pidempi penkki ja räpläsi maaten siinä penkillä.
Keski-ikäiset?
Itse huomannut, että nuoret eivät enää leiki vaan kulkevat ryhmässä naama kiinni ruudussa.
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa istui pyörätuolissa arviolta yli 70 v nainen ja räpläsi pihelinta. Invataksi haki sen soeltä.
Kauheeta, linnaan tollaset joutais!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauheeta, linnaan tollaset joutais!
Niinpä, istutaan ja räplätään vaan puhelinta. Liikunta 404.
Miten niin ei ollut älykännyköitä, minulla ainakin oli nokian kommunikaattori windowsilla, kaikki tarvittava löytyi. Ehkä tarkoitatte ettei ollut somea.
Joku ukko suuttui kaupassa, kun seisoin paikallani puhelin kädessä ja ajoi kärryillä päälle. Ap anna ihmisten olla.
Se on tätä aikaa.
Näin se tuppaa muuttumaan.