Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyviä halpisasioita ostatte ruokakaupasta? Yritän nipistää ruokalaskusta

Vierailija
01.02.2025 |

Ennen ostin melkein kaikessa tuottajan merkkiä. Nyt on tulot pienentyneet hurjasti ja yritän jatkuvasti etsiä hinta-laatu suhteeltaan ok tuotteita.

Nyt meillä syödään esimerkiksi

itse leivottuja leipiä (kotimaista sämpyläjauho, xtra kaurahiutale, xtra rapsiöljy)

Xtra margariini leivän päälle (ihan ok, aika mautonta)

Arkijuusto (Oltermannille etsitty korvaajaa, monet halpisjuustot liian pehmeitä)

Myllyn paras tumma makaroni (halvempi kuin täysjyvä mutta ravintorikkaampi kuin valkoinen makaroni)

Kotimaista lihaisat kuorettomat nakit 6,75e/kg  ja kotimaista kuorettomat nakit 4,63/kg (tässäkin jopa 60% lihaa)

Lihat pyrin löytämään 5-6e/kg eli joko alennuksesta tai noita halpoja nakkeja tms. En ole vielä pystynyt ostamaan niitä lihapitoisuus 10% nakkeja tai lihapullia kun koostumus on niin ällöttävä.

Lidlistä haetaan vessapaperia, suolakurkkuja ja säilykepunajuuria. Mitä muuta sieltä kannattaisi ostaa?

Tietty syödään myös perus porkkanaa, perunaa jne mutta aina ei niitä jaksa. Perheessä maito, soija ja kananmuna allergiaa, lähinnä juustoa ja ruokakermaa kestää syödä.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunijuurekset on meidän lemppareita. Pestään ja kuoritaan juurekset vaikka porkkanoita, perunoita, selleriä,  myskikurpitsaa jne, mitä sattuu olemaan. Tiietysti vaikka vain porkkanat ja pari perunaa riittää.

Tehdään maustekastike, voi laittaa vaikka maissijauhoa tms ensin ja lempimausteitaan sekoittaa ja seokseen hieman vettä ja öljyä.  Juurespalat sitten pyöritellään maustesoosissa ja uuniin reilu puoli tuntia.

Vierailija
22/66 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coop oliivit. Niistä saa muussaamalla margariinin kanssa maukasta leivänpäällistä, säästää juuston hinnan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissalle ei kelvannut snelmannin jauheliha m

Kissa on hyvä testaaja, käytämme samaa

Vierailija
24/66 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan budjettia helpottaa ne asiat, joita EI osta. Eli ei limsaa, karkkia tms turhuutta.

Vierailija
25/66 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pirkkaa ja Kotimaista. Laadusta en tingi, olen ennemmin ilman kuin k-menun kanssa.

Halpuuttamiseni menee juuresten, kaalin, papujen (tilaan saksasta) ja puurojen puolelle ei halpismerkkeihin.

No ei se k-menukaan automaattisesti ole mitään paskaa, monet perustuotteet on hyviä. Itse tykkään esim. salaattijuustosta, parempaa kuin vaikka Apetina. Xtra on useammin huonoa, mutta silläkin on ihan hyviä perussäilykkeitä yms. Pirkka ei useinkaan ole ainakaan enää kovin halpa merkki, osa jopa kalliimpia kuin jotkut enemmän merkkituotteet s-ryhmän tai lidlin kaupoissa.

Joo xtrakin yllättää joskus. Esim xtra salaattijuustot on myös aivan hyviä, niissäkin itse asiassa mun mielestä Arla valmistajana 👍

Vierailija
26/66 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlstä ostamma nykyisin kaiken ruoan ja muut tarvikkeet; talous- ja wc-paperit. Puhdistusaineet ja hygieniatarvikkeet ostamme suoraan ulkomailta.

Teemme myöskin ruoan itse emmekä syö lihatuotteita

Juustot ja jugurtit ovat ulkomaalaisia

Kotimaisia elintarvikkeita emme juurikaan osta koska ovat liian kalliit.

Säästöä on tullut paljon

Vierailija
27/66 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pirkkaa ja Kotimaista. Laadusta en tingi, olen ennemmin ilman kuin k-menun kanssa.

Halpuuttamiseni menee juuresten, kaalin, papujen (tilaan saksasta) ja puurojen puolelle ei halpismerkkeihin.

No ei se k-menukaan automaattisesti ole mitään paskaa, monet perustuotteet on hyviä. Itse tykkään esim. salaattijuustosta, parempaa kuin vaikka Apetina. Xtra on useammin huonoa, mutta silläkin on ihan hyviä perussäilykkeitä yms. Pirkka ei useinkaan ole ainakaan enää kovin halpa merkki, osa jopa kalliimpia kuin jotkut enemmän merkkituotteet s-ryhmän tai lidlin kaupoissa.

Joo xtrakin yllättää joskus. Esim xtra salaattijuustot on myös aivan hyviä, niissäkin itse asiassa mun mielestä Arla valmistajana 👍

Joo munkin mielestä ainakin se öljyssä oleva on hyvää. Nyt on jääkaapissa odottamassa xtran muovissa oleva salaattijuustomötikkä, googlesta löytyi aika vaihtelevia arvosteluja siitä niin saa nähdä :D

Vierailija
28/66 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa itse testata, että mikä on teidän mskuun ja tarpeeseen hyvä. Meillä käytetään K-menun margariinia leivän päällä (0,33€) . Xtran vastaava on meidän mielestä pahaa. Htran tonnikala on pahaa, pirkan hslpistonnis hyvää. K-menu-tuotteista moni on kotomainen, kaurahiutaleet, vehnäjauhot jne. Ostan niitä mielummin kyin xtran tuotteita!

Vierailija
29/66 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä seurataan kauppojen mainoksia ja niiden tarjouksia. Ei ole ilmaisjakelukieltoa. Niistä sitten päätetään mistä ostetaan mitäkin. Onneksi Cittari, Prisma, ja Lidl ovat kaikki helposti käytettävissä. Prisman alle euron hevi-tarjoukset ovat hyviä, punalaputetut tuotteet kelpaavat, ja vertaillaan myös kilohinnat pakkauksissa. Kauppalista on käytännöllinen. Mikäli ei ole listaa mukana tulee helposti tehtyä heräteostoksia, ja muutenkin ostettua turhaa.

Vierailija
30/66 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, missä kaupassa käyn. K-Supermarketissa ostan halpatuotteista Kmenua ja Pirkkaa joissakin tapauksissa (Pirkka ei ole aina edullisin vaihtoehto). Salessa taas ostan Coopia ja Kotimaista.

Kaikkea ei edes saa halpamerkeissä, joten monia tuotteita on pakko ostaa kalliimpana versiona. Tänä vuonna olen kuitenkin kiristänyt kukkaronnyörejä entistä enempi ja ostanut kaiken mahdollisen, mitä vain on saatavana, halpismerkkeinä. Ja muutenkin olen koittanut vähentää syömisiäni, että saan kuluja alas myös sitä kautta. Samalla lievä ylipainokin lähtee pikkuhiljaa.

Vierailija
31/66 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa yritää kaikin keinoin saada lisätuloja mielummin kuin etsiä säästöjä. Paljon positiisempaa ja miellyttävämpää puuhaa päästää luovuus valloilleen...

Terveellinen ruoka varsinkin on viimeinen asia mistä kannattaa tinkiä, koska huonosta ravinnosta ihminen ihan oikeasti sairastuu!

Tuossa ap:n listaamassa ruoka-aineluettelossa ainakin rapsiöljy (samoin kuin rypsiöljy) on erittäin epäterveellistä. 

Lisäksi viljatuotteiden ja leivän sisältämä gluteeni on epäterveellistä ja liika hiilihydraattien määrä ruokavaliossa lihottaa.

Voitko linkata tähän jonkun ihan oikean tutkimuksen, eikä vaan rasvauskovaisten öyhötystä?

Vierailija
32/66 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

>> Myllyn paras tumma makaroni (halvempi kuin täysjyvä mutta ravintorikkaampi kuin valkoinen makaroni) <<

Tumma pasta valmistetaan tummista jauhoista, joka on jyvän välikerrosta. Jauhoissa on osa alimmista kuorikerroksista (leseestä) ja aleuronikerroksesta, mutta ei alkiota. Tummassa jauhossa on käytännössä tiivistettynä jyvän ravintorikkaus. Siksi tummassa pastassa on täysjyväpastaa enemmän muun muassa proteiinia, kivennäisaineita ja B-ryhmän vitamiineja. Täysjyväpasta on tummaa pastaa parempaa vain kuidun osalta. Täysjyvässä on hiukan enempi kuitua kuin tummassa.

https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/taysjyvapastan-ja-tumman-pas…

Vierailija
33/66 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-menulta ihan perus raaka-aineet: 2kg juurespussit, kaurahiutaleet... Ei mitän enemmän valmistettua.

Kaupan merkeistä tsekkaan valmistajan ja valmistusmaan joka kerran ennen ostamista ettei tule yllätyksiä.

Vierailija
34/66 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa yritää kaikin keinoin saada lisätuloja mielummin kuin etsiä säästöjä. Paljon positiisempaa ja miellyttävämpää puuhaa päästää luovuus valloilleen...

Terveellinen ruoka varsinkin on viimeinen asia mistä kannattaa tinkiä, koska huonosta ravinnosta ihminen ihan oikeasti sairastuu!

Tuossa ap:n listaamassa ruoka-aineluettelossa ainakin rapsiöljy (samoin kuin rypsiöljy) on erittäin epäterveellistä. 

Lisäksi viljatuotteiden ja leivän sisältämä gluteeni on epäterveellistä ja liika hiilihydraattien määrä ruokavaliossa lihottaa.

Voitko linkata tähän jonkun ihan oikean tutkimuksen, eikä vaan rasvauskovaisten öyhötystä?

Rapsi ja rypsi on ihan turvallisia. Öljyä käytetään niin vähän kerralla. Kaikki öljyt ovat huonoja liikakäytöllä.

Vierailija
35/66 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo munkin mielestä ainakin se öljyssä oleva on hyvää. Nyt on jääkaapissa odottamassa xtran muovissa oleva salaattijuustomötikkä, googlesta löytyi aika vaihtelevia arvosteluja

Hiton lainaukset, mutta mielestäni tuo Xtra öljyhommeli meni pilalle siinä vaiheessa kun se muuttui Coopiksi. Se Xtra salaattijuusto muoveissa on ihan ok. Mutta makuasioista ei voi kiistellä:)

Vierailija
36/66 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edullsta kauralesettä, puurosta saa hyvää iltapalaa kun lisää esim.marjoja, pähkinöitä ja raejuustoa. Katso kaikesta kaupan omaa merkkiä: esim.Pirkka tai K-menu. Tietysti jos näet laadussa "selkeän eron",tuskin haittaa vaikka ostat merkkiä. Olen aina tehnyt näin ja selviää pieemmällä laskulla. Ostan eri kaupoistakin osan ostoksia, miksei?

Vierailija
37/66 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitin vakkarina voin poimia vapaasti ;-)

Vierailija
38/66 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ole vielä niin tiukilla että lisätulojen miettiminen olis ajankohtaista. Sitten kun ei ole varaa edes niihin halvempiin ruokiin ja kaikki ylimääräinen kulutus on jätetty pois eikä ole enää myytävää tarpeetonta tavaraa, sitten pakon edessä alkaa miettiä lisätuloja. Näinhän suurin osa toimii, vain pakon edessä miettii lisätuloja. Fiksuhan hankkii lisätuloja koko ajan ja myös silloin kun tilillä on hyvät säästöt. Suurin osa ei säästä esimerkiksi maasta löytämäänsä 2€ kolikkoa vaan menee ja tuhlaa sen. Minä taas olen aina säästänyt löytöpennoset ja pullonpalautusrahat ym ja siksi onkin hyvät säästöt eikä periaatteessa tarvitse ruoasta tinkiä yhtään. Noita rahoja voi laittaa myös sijoituksiin kun kerää ensin minimisumman joka vaaditaan. Jokainen euro merkitsee, pikkurahoille ei kannata sylkeä.

Vierailija
39/66 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppojen omien merkkien maidot

Joo, en ymmärrä miksi meillä oli aikanaan kotona aina merkkimaitoa ku ihan samalta maistuu Pirkkakin :D

Vierailija
40/66 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlstä ostamma nykyisin kaiken ruoan ja muut tarvikkeet; talous- ja wc-paperit. Puhdistusaineet ja hygieniatarvikkeet ostamme suoraan ulkomailta.

Teemme myöskin ruoan itse emmekä syö lihatuotteita

Juustot ja jugurtit ovat ulkomaalaisia

Kotimaisia elintarvikkeita emme juurikaan osta koska ovat liian kalliit.

Säästöä on tullut paljon

Mistä ulkomailta siis tilaatte mitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän