Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***MAALISmasujen sunnuntai***

04.03.2007 |

Ja joku saa taas loistaa :)

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vauvansa saaneille. Minä alan olla jotenki niin loppu ja väsynyt, ettei ole paljoa jaksanut kirjoitella eikä lueskella. Tänään siis kilahti laskettu aika. Edelleen ehjänä. Viime yön unet aika onnettomat. Pienimmällä vesirokko ja nukkui tosi levottomasti ja mulla itsellä jonkin verran supisteli. Pakko varmaan ottaa päikkärit.

Täytyy ajatella positiivisesti, että viimeisiä päiviä viedään. Huomenna neuvola, jos ei tule yöllä lähtöä. Vähän kyllä jännittää ku on synnäriin matkaa reilut 150 km, että miten kerkeää... 112 kun tilaa ambulanssin, niin samalla tule Sepe- helikopterille valmius tuoda kätilö vastaan. Mulla siis edelliset pojat syntyneet parissa tunnissa. Vähä toisaalta pelottaa... Ei kestä ootella kovin montaa supistusta.

Onko muilla suolen toiminassa ollut mitään erityistä? Mulla pelaa kuin unelma. Aamua iltaa saa istua vessassa. Että ei ainakaan oo päässy ummetusta lykkäämään. Mutta jatkan odotusta taas. Mitäpä tässä muutakaan voi.

äitiliini74 rv tasan 40

Vierailija
22/36 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas pitkästä aikaa.tänään olis la mutta täällä nökötän koneen ääressä ja odotan vain lähtöä,turha taitaa olla toive.Eilen supisteli jonkun verran mut lopahti lyhyeen.yöllä alkoi nippailut uudestaan ja nyt välillä tuntuu suppareita ja vatsa ihan sekaisin mut siin se sit onkin,se paljon puhuttu limakin tulee ihan väärästä päästä.niin että yliajalle taidetaan täällä mennä.no ei auta kun jäädä odottelemaan ja kärvistelemään.onnea kaikille vauvansa saaneille.

zappe rv 40.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että pinot alkaa nyt jo lyheneen, tai siis väki vähenee ja samat ihmiset kirjoittelee :-) Ei kai kaikille nyt laskettu aika jo ollut tässä ekalla maalisviikolla... ? Taidan itsekin olla vielä pääsiäisenä täällä jos tätä menoa jatkuu. Tai sitten vaan on v-käyrä korkealla eikä jaksa kirjoitella. Itse olen ollut tosi väsynyt edelleen, saa nähdä onko hb yhtään noussut siitä 108 lukemasta, huomenna neuvola.

VIime yönä kellottelin 2 tuntia suppareita, niitä tuli tasan 10min välein ja alkoivat ottaa aika kipeesti alaselkään, mutta loppuivat kuitenkin kuten arvelinkin, ei vaan tuntunut yhtään siltä että oltais synnyttään menossa. Saa nähdä miten se muksu sieltä sitten syöksyy, kun kohdunkaulat on hävinneet ja parille sormelle auki oli jo 2 vkoa sitten ja kun joka päivä supistelee, niin kai siellä kohta on paikat levällään :-) HAH. Millä ihmeellä se muksu siellä vieläkin pysyy? No, eipä auta kuin jatkaa tätä kärvistelyä, esikoisesta oli sama tilanne viikkotolkulla eikä syntynyt kuin lopulta käynnistämällä sieltä, olis varmaan jäänyt sinne vallan asumaan, vaikka lääkärit ennusteli rv36 että syntyy viikon sisään kun niin on paikat auki. Ja pah :-)

Nyt alkaa tää piinaviikko ja ihmiset on jo alkaneet soitteleen ja kyseleen. Voi samperi sentään. Ei pitäs koko laskettua aikaa ikinä sanoa, tai sanoa se 42+0 päivä.....

Sandi 39+0

Vierailija
24/36 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyselyihin, että joo, huono omatunto vaivaa, tuntuu ettei jaksa kuin maata ja olla hieman tympääntyneenä koko ajan, kun joka päivä on vain ODOTTAMISTA täynnä. Esikko 4v saa katsella vain luvattoman paljon telkkaria nykyään, huoh..... minä ja mun hyvät entiset periaatteet ettei telkkaria töllätä edes joka päivä......

Vierailija
25/36 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masuli ja Rimma: Minulla kyllä masussa möyritään yölläkin, taidan saada yökukkujan. Teillä on hyvin pullat uunissa jos noin nukutaan jo massussa :)

Olen kuullut ja jostain lukenutkin, että vauvojen liikkeet vähentyvät kun synnytys lähenee, pitäneeköhän paikkansa?

Tityli: Huonosta omatunnosta. Kyllä se vähän kalvaa mutta onneksi mies on ottanut ohjat käsiinsä lasten kanssa puuhailussa. Eilenkin olivat hiihtämässä ja vaikka sanoin, että voisin tulla mukaan ulkoilemaan niin hän sanoi, että et tule kun on liian liukasta. Hassu mies :)

Minä olen innostunut pitkästä aikaa leipomaan ja otan lapset siihen mukaan. Pullataikinan kanssa riittää puuhaa jokin aikaa ja se on ihan mukavaa yhdessä oloa.

Kiva kun palstalle pinoutuu uusiakin maalismassuja :) Tervetuloa loppusuoralle meidän löpinöihin. Aika monella näyttäisi olevan laskettu aika nyt kuukauden alkupuolella. Ajatelkaas, se on jo 4.pvä! Näin se vaan aika menee.

Minulla on jatkuva makeanhimo, alkaen eilisestä. Eilen tein sitä suklaa-appelsiinikääretorttua ja tänään piti tehdä mansikkakääretorttu. Eikä tee tiukkaakaan syödä useampi pala. Mistähän nyt tuulee?

Z

Vierailija
26/36 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussat

1) Eilen tuli rv37 täyteen, h-hetki lähenee

2) Aamulla mittarissa +3 astetta,vihaan talvea ja nyt kevät olis jo ( ehkä) tulollaan

3) Vedän tässä fasun sinistä ihan kybällä

Eli eilen sain kuskata poikaani sitten koko päivän ja vaik pitikin ravata veskis koko ajan ni meidän päivä oli kyl ihan mukava.

Miehen kotiutuminenkin saattaa olla päivä päivältä lähempänä.Eihän tässä oo odoteltu kuin vasta 2½kk, joten vähän on toi ikävä painanut päälle.Odotan edelleenkin jos mies olis täällä ennen 16.3 niinkuin hän lupas mulle..tuleeko mies vaiko vauva ekana? Mulla ja pojalla on veto päällä tosta asiasta.

Siis mä olen löytänyt voimaa noista ulkona olevista ilman muutoksista tälle loppu matkalle. Mä en todellakaan ole mikään talvi ihminen, ni toi vesisade joka sulattaa lumen ja plus asteet saa mut heti paremmalle päälle. Kunhan vaan nyt ei mikään paukkupakkanen enää iskis...Mä haluan pääästä rattailla ulkoileen vauvelin ja pojan kanssa:)

Leanna:Kiva kuulla et teidän reissu meni hyvin:)

Anni: Paljon voimia ja onnea matkaan!!!

Hyvät sunnuntai päivän jatkot kaikille.Menenpä tonne sängylle mun suklaani kanssa telkkua katteleen...

Hanan

Vierailija
27/36 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöhän sieltä tuli. Huomenna maanantaina täyttää viikon. Pituutta 51cm ja painoa 3410 grammaa. La oli 3.4., mutta pikkuinen syntyi 26.2.

Vauva saatiin maailmaan sektiolla, koska oli perätilassa ja kokoarvio oli 3,8 kiloa. No, hieman pienempi versio sieltä tuli mitä lääkäri ultrassa arvioi.

Synnärillä oltiin perjantaihin ja kotona on oltu kohta kaksi kokonaista päivää. Kyllä on arki sitten rauhoittunut kotiin päästessä!

Vauva on löytänyt uuden rytmin ja vaikka synnärillä aikaa ei jäänyt aina edes suihkusa käymiseen, on kotona ihmeellisesti ollut aikaa jopa pienimuotoisten kotitöiden tekoon, vaikka sektioarven vuoksi raskaimmat hommat, kuten imurointi, on kielletty.

Vauva voi hyvin ja nukkuu paljon. Epämääräisiä, 3-4h kestäviä itkukohtauksia hänellä on ollut keskimäärin joka toinen päivä. Ilmeisesti vatsavaivat harmina. Eilen oli itkupäivä, tänään meno on ollut rauhallisempaa.

Toistaiseksi pikkuinen herää kahdesti yössä syömään - synnärillä oli jopa heräteltävä, kun olisi nukkunut vaikka kuinka.

Eipäs tässä ihmeempiä. Huomenna on tulossa neuvolantäti kotikäynnille poistamaan tikit vatsastani ja tsekkaamaan vauvan.

Mimimarle

Vierailija
28/36 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis laskettu aika oli 4.3. eikä toisinpäin! Vauva syntyi siis vain vajaan viikon ennen laskettua aikaa, eikä suinkaan kuukautta etukäteen. Pahoitteluni numeroiden sotkemisesta !

Vierailija
29/36 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minnekäs niitä synnytyskertomuksia halusitte? tänne vai onko niille oma pino jossain? tässä nyt jotain: olo alko oleen aika huono jo kolmisen päivää ennen synnytystä, tais vähän enteillä mahakivut lähtöä. edellisenä yönä alkoi kipeät supistukset jotka ei kumminkaan ollu mitenkään säännöllisiä. välit oli tunnin ja kahden eikä mitenkään kamalan kipeitä. sama jatku aamulla mutta sitte alko jo tuntumaan että nyt tulee lähtö, illalla vielä tuli tunnin välein ja luovuin jo toivosta kunnes yhtäkkiä alko supistelemaan 20 minuutin välein jolloin sitte alettiin tekeen lähtöä sairaalaan (tunnin matka josta syystä ajoissa liikkeellä) paikan päälä sitte tuntia myöhemmin supparit tuli kymmenen minuutin välein ja kätilö tuumas ettei vielä hätää kun kaulaa jäljellä, päästi kummiski saliin ja käski nukkua. en kyllä ehtiny ku alko melkeen samantien kivistämään niin kovaa että tahdoin ilokaasua joka auttoikin pahimpiin suppareihin, tosin loppua kohden innostuin ottaan liikaa ja oksensin. sitte sainkin sen odotetun epiduraalin tuntia ennen synnytystä minkä olisin ottanu jo aiemmin mutta lääkäri ei ehtiny ja kivut loppu ku seinään, ei tehny ees mieli ponnistaa vaikka tuntu että vauva tulee ulos. lopulta kätilö sitte käski ponnistaa ja niin tuli helposti vauva ulos, ei repeämiä eikä muutakaan inhottavaa, isäntäki oli että eikö sua yhtään väsytä ku meni koko yö ja minä virkkuna että siinäkö se nyt oli! edellinen synnytys oli sen verran kova että tämä meni liian helposti jos niin voi sanoa. täytyy mennä, vauva heräileee...

tanja-77 ja vaavi

Vierailija
30/36 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Mies laitto aamupalan.

2. Mies laitto päiväruuan.

3. Mies laitto tulet ja kohta pääsee saunaan.

4. Aurinko on paistanut koko päivän, kiva ilma :)

Aamu teki vähän tiukkaa, meinas tämä päivä mennä ilman plussia, heräsin yksin ja kuljeskelin ympäri taloa ja mietin, että nukkuisko vai ei. En jaksa maata valveilla sängyssä kun selkä ei tykkää siitä ollenkaan, yötkin tekee tiukkaa, tuon selän takia.

Panadolia otin, kun lueskelin kaikenlaisia kirjotuksia ja se synnytys ei kuulemma lähde käyntiin joskus esim sellaisesta syystä jos äitee on kipee ja sen vuoksi on lihakset jännittyneinä. Otin sekä illalla, että aamulla uusiksi ja varmaan ensiyöksi taasen. Sain muuten sen ensimmäisen pätkän nukuttua hieman pitempään. Eihän minulla sitä nukahtamisongelmaa itsessään ole, mutta kun se yöllinen liikkuminen on aika tuskaista...

Lueskelin tuota tanjan synnytyskertomusta ja mietin josko tämä oma masukipuilu, joka on kestänyt jo pari päivää olisi merkki siitä, että jotain on tapahtumassa. Masu on jotenki arka, ja kyljellään nukkuminen on aika tuskaista( ja selällään nukkuminen myös).

Kävin sauvakävelyllä, enkä sillä oikein saanut mitään aikaiseksi( vähän nipisteli masua kävellessä), tosin raitista ilmaa tässä kaipaa, kun ei viitsi ihan istuskella tuossa kuistillakaan, vaikka lämmintä onkin ollut, saattais paleltua pian lissäää.

Jahas sauna ois lämmin... pitää mennä.

t. punkeli 38+6, ja huomenna taas täydet....

Vierailija
31/36 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 10 pisteen poika syntyi 2. maaliskuuta, viikolla 37+4. Painoa oli 3565g (melkein kilon vähemmän kuin esikoinen oli syntyessään), pituutta 51 cm ja pipo 34 cm.

Synnytys käynnistettiin 2. päivä (aamulla klo 9.00) niiden migreenikohtausten takia. Säännölliset supistukset alkoivat klo 15.00. Synnytyssaliin siirryin klo 15.30 ja spinaalin sain puoli tuntia myöhemmin. Sain sen jälkeen jopa nukuttuakin tunnin. Poika syntyi 15 minuutin ponnistamisen jälkeen klo 18.10. Eli oli todella nopeaa toimintaa!!!! :) Mut kuitenkin jouduttiin nukuttamaan, kun istukka ei irronnut reilun tunnin odottelun jälkeen itsestään. Se irroitettiin käsin ja olin aika voipunut... Nyt kaikki on vallan mainiosti, ja tikkejäkin tuli vain kaksi. Eipä siis koske minnekään!! Hienoa!! :) Ja muuten, päänsärky loppui kuin seinään heti synnytyspöydälle!!

Vauvatuhina terveisin Hanna ja pikku prinssi 2 päivää vanhana...

Vierailija
32/36 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanna_n: paljon onnea pikku prinssistä koko perheelle:)

mimimarle: paljon onnea pikku prinsessasta koko perheelle:)

Niin monta maalisvauvaa on jo syntynyt et oma laskettua aika tuntuu olevan vielä iäisyyden päässä!

Hanan joka ihmettelee taas kerran miten päin se oma vauva tuol masus asustaa....

Vierailija
33/36 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MimiMarle ja Hanna_N onnittelut molemmille ihanista pikkuisista kääröistä !!! Ja Tanja-77 synnärikertomus oli ' ihana' voikun olisikin noin mukava synnytys tiedossa :-)) Kaikille vauvan saanneille ONNEA ONNEA JA ONNEA !!!!

Täällä on koko päivä ollut yhtä hulabaloota, aamulla kokeiltiin sitä mukavaa ässää, vaikka en olisi jaksanut, mutta koitettiin kuitenkin, ja ihan mukavaahan se olikin ;-)) Yllätys yllätys .. Heh ! Sen jälkeen alkoi ahertaminen, siisvottiin miehen kanssa koko huusholli oikein perusteellisesti ja sitten lähdettiin kävellen kyläpaikakaan missä menikin koko päivä ja ilta. Kaikki meni hyvin ja jaksoin ihan mukavasti, mutta sitten oli kävelylenkki takaisin kotiin, ja voi jumbe, kun alkoikin supistelemaan kesken kävelyn, oli pakko avata takkikin, kun niin kipeästi otti. Supistelua kesti n. kaksi tuntia ja muutama napakkakin tuli, menin ihan lattialle kontille ja mies hieroi alaselkää .. Sitten loppui kuin seinään. Oon huomannut sellaisen asian, että supistuksien jälkeen vatsa aina alkaa toimimaan. Mulla tulee sellainen öklö olo aina suppareiden aikaan ja sitten se kestääkin .. En oksenna muttei paljoa puutu.

Masu-asukki liikkuu milloin sattuu, välillä jo nukkui yöt hyvin, mutta eilen oli koko päivän liikenteessä, ja yölläkin liikkui niin että vatsanahka vain venyi :-// Tänään ollut hiljaisempaa, mutta nyt taasen vatsa alkoi liikkumaan .. saas nähdä onko taas tiedossa vilkas yö.

Kiva, että Leannan Tampereen reissu meni hyvin ..

Möhköä kuvittelin pulkkamäessä, itse en varmaan pääsisi pulkasta ylös, kun en meinaa päästä välillä edes sohvalta ylös :-))

Rimma ei muuta kuin valitus isännöitsijälle ! Muakin harmittaa, jos naapurit pitävät elämää, yli sallitun. Normaalin metelin ymmärrän, mutta en sitä jos yöllä tapellaan kännipäiten, se on inhaa kuunneltavaa ...

Väki alkaa vähenemään pikkuhiljaa, mutta ei kait meidän porukka ihan kokonaan lopeta kirjoittamista ? Onkohan tuonne-vauva puolelle jo avattu maaliksien pino ? Täytyykin käydä katsomassa.

Täällä odotetaan, että pian syntyisi .. Tuntuu, etei päivät mene enää niin nopsaa ... Huoh, ja väsymys alkaa painamaan. Mutta aika mukavat muistot ainakin itse tästä raskaudesta tulee jäämään saas nähdä meneekö yhtä kivasti synnytys. Se hieman jänskättää ensikertalaista ..

Hyvää yötä kaikille masuaan kantaville ja jo synnyttäneille maaliksille !

t. emmi rv-37+0

Vierailija
34/36 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimarle, Hanna ja Tanja: Onnea pikkuisista nyyteistä! Ja ihanaa vauva-arkea kaikille :)

Kovin on tosiaan napsakoita nämä supistukset mutta eihän tästä mitään tule jos eivät tihene. Muutama silloin tällöin ihan kiusallaankin.

Pitää mennä rullaamaan tukka, saisi jotain tekemistä ja hieman piristystä tähän odottamiseen. Voi kökkö miten loppumetrit ovatkin hitaita...

Z, se olisi lasketun ajan mukaan 6 päivää synnytykseen mutta kukapa sieltä nyt tuolloin tulisi :O hohoijaa miten onkin kyllästynyt olo. Enhän ole ainoa?

Vierailija
35/36 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt peukuttakaa!! Perjantaina tuli niitä säännöllisiä supistuksia ja niiden jäljiltä jäi menkka jomotus, iltapäivällä lähdettiin anopin luo kahveelle ja siellä alko supistella, ei mitenkään kovaa, mutta melko säännöllisen tuntuisesti ja jatkuvasti. Illalla kun kotiuduttiin ja sain pojan nukkumaan harrastettiin ässää ja supistukset muuttui kivuliaiksi, nyt olen käynyt saunassa, joka helpotti kipua, mutta heti kun lämpö loppui alkoi tuntua kivuliaammalta ja vatsa on alkanut toimia. Supistuksia tullee muutaman minuutin välein, mutta vielä auttaa lantion pyörittely. Toivottavasti nää ei lopahda! Lupaavalta tuntuu... Jos mua ei näy huomenna niin olen laitoksella!!

möhkis kera supistusten

Vierailija
36/36 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa käydä niin kuin arvasin ja supistukset alkaa laantua :(. Vielä kuitenkin elättelen toiveita... Jos nää edes availis paikkoja!