Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lakko iskee: Kaupat kiinni!

Vierailija
31.01.2025 |

Lakon piirissä on suuri osa kaupan logistiikasta ja sen toiminnoista sekä päivittäistavarakaupan yritysten myymälät. Yli 3 000 työpaikkaa ja toimipistettä on lakossa. Ruokakaupoissa lakot alkavat suunitelmien mukaan aamulla 19. päivä.

Kaupan logistiikkaa koskevat lakkotoimet alkavat kaksi päivää aikaisemmin.

https://yle.fi/a/74-20140735

Sellaista paikallista sopimista. Miten meni, Arto?

Kommentit (242)

Vierailija
21/242 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan tuo lakko kestää ? Olemme tulossa juuri tuolloin ulkomaanmatkalta, koska saadaan ruokaa ostetuksi ?

Viime vuonna sai jännittää lakkoilijoiden vuoksi lennetäänkö lentomme ja nyt tämä. Olen niin kurkkua myöten täynnä näitä lakkoilijoita. 

Luultavasti ette ole tulossa. Finnairin lakot todennäköisesti laajenevat silloin ja AKT pistänee satamat kiinni myös matkustajaliikenteeltä.

Vierailija
22/242 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mulla on vieressä monta etnistä kauppaa, ei tarvitse hamstrata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/242 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti persut

Vierailija
24/242 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan tuo lakko kestää ? Olemme tulossa juuri tuolloin ulkomaanmatkalta, koska saadaan ruokaa ostetuksi ?

Viime vuonna sai jännittää lakkoilijoiden vuoksi lennetäänkö lentomme ja nyt tämä. Olen niin kurkkua myöten täynnä näitä lakkoilijoita. 

Voi pientä, miten oikein selviätte? Ei varmaan kannata matkailla, jos on noin saakelin vaikeaa. Matalapalkkalaisia kiinnostaa varmaan ihan hitosti jonkun kukkahatun etelänmatkat.

Ei matkailussa muuta vaikeaa ole kuin nämä Suomen ainaiset lakot. Matalapalkkalainen pääsisi muuten helpommin korkeammille palkoille jos vähänkin kiinnostaisi maksavan asiakkaan tyytyväisyys.

Vierailija
25/242 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Pidetään kiinni vaan kunnes työntekijöille aletaan maksaa ihmisarvosta palkkaa

#boikotoiainaitsepalvelukassaa

Vierailija
26/242 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työehtosopimukset neuvottelevat työnantaja ja työntekijäliitot. Ei Suomen hallitus, eikä edes SDP eikä vassarit.

Miksi työntekijäliiot eivät luota omiin neuvottelijoihin? Onko ne jotenkin heikkoja kun pitää tukilakoilla?  Kohta sitten itketään Suomesta pannaan kiinni tehtaita, kukaan ei investoi ja ihmiset menettävät työpaikkansa.

Vierailija
27/242 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestäppä sitten hyvä ihminen ensi kerralla kokoomuksen sijaan demareita tai vasureita. Ei tarvitse lakkoilla, jos työehdot on kunnossa ja palkalla tulee toimeen!

Ai, etteikö vassarihallituksien aikana muka olla lakkoiltu? :D

Vierailija
28/242 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Pidetään kiinni vaan kunnes työntekijöille aletaan maksaa ihmisarvosta palkkaa

Olen tähän asti boikotoinut, mutta päätinkin juuri, että tästä eteenpäin käytän pelkästään sitä. Itsepalvelukassa ei lakkoile, joten toivottavasti mahdollisimman pian on enää pelkkiä itsepalvelukassoja.

Vierailija
29/242 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

?

Kaupan alan TES umpeutuu huomenna klo 00:00. Ilman voimassaolevaa työehtosopimustako pitäisi työskennellä?

Itsehän ne sen sopimuksen katkaisi!

Ei kannata itkeä, kun ruuan hinta nousee. Pitäähän työntekijän palkkansa saada. Just maksoi paikallinen S-ryhmä 600 e bonusta ja seuraavassa vaiheessa väki menee lakkoon eli on ne reiluja siellä PAMIssa, tänä vuonna voidaan palauttaa rahat osuuskunnan jäsenille.

Vierailija
30/242 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi pientä, miten oikein selviätte? Ei varmaan kannata matkailla, jos on noin saakelin vaikeaa. Matalapalkkalaisia kiinnostaa varmaan ihan hitosti jonkun kukkahatun etelänmatkat.

Ei matkailussa muuta vaikeaa ole kuin nämä Suomen ainaiset lakot. Matalapalkkalainen pääsisi muuten helpommin korkeammille palkoille jos vähänkin kiinnostaisi maksavan asiakkaan tyytyväisyys.

Oletko Amerikasta, missä tipit muodostaa leijonanosan palkasta?

Vierailija
31/242 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää vihervassarit aiheuttavan tämänkaltaisia negatiivi tilanteita, näitä on nyt turhan usein.

Vierailija
32/242 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestäppä sitten hyvä ihminen ensi kerralla kokoomuksen sijaan demareita tai vasureita. Ei tarvitse lakkoilla, jos työehdot on kunnossa ja palkalla tulee toimeen!

No en todellakaan. Ylisuuret palkankorotukset vain vievät yritykset konkurssiin.

Konkurssiin sietääkin mennä kaikki kauppiaat, jotka vetivät itselleen miljoonavoittoja viimeiset vuodet tekaistuilla hinnannostoilla. 

Rupea kauppiaaksi niin sinustakin tulee saman tien miljonääri. Vai onko vauvapalstalla marmattaminen sittenkin helpompaa?

Vierailija
33/242 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tähän asti boikotoinut, mutta päätinkin juuri, että tästä eteenpäin käytän pelkästään sitä. Itsepalvelukassa ei lakkoile, joten toivottavasti mahdollisimman pian on enää pelkkiä itsepalvelukassoja.

Ja sitten ihmettelet työttömiä.

Vierailija
34/242 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha. Hyväosaisten First world problems.

Vierailija
35/242 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut kaupat kiinni viime lakkojenkaan aikana.

Niin minäkin muistelin. Olihan niitä auki esimies voimin ja johtajakin polkemassa kassalla. 😂 Kukaan ei nälkään kuollut.

Vierailija
36/242 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupat pysyy auki esimiesvoimin ja rikkureilla. K-kauppis tulee itse ässämersulla töihin ja hoitaa kassaneidin hommat samalla kun pyörittää bisneksiä.

Vierailija
37/242 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoina aikoina ei saa lakkoilla, kun palkankorotuksiin ei ole varaa. Hyvinä aikoina lakkoilu on vastuutonta, koska eihän pyörät saa pysähtyä juuri kun homma kannattaa. Tätä samaa liturgiaa se on ollut minun kohta nelkytvuotisen urani aikana. Ei olla oltu lakossa ja palkat on jääneet 20% jälkeen yleisestä tasosta. 

.

Vierailija
38/242 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus maksaa kallista hintaa tekemisistään.

Vierailija
39/242 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkojen piirissä on yhteensä noin 70 000 työntekijää ja esihenkilöä. Toimipaikkoja lakon piirissä on noin 3000. Lakko koskee esimerkiksi kaikkia K-Marketteja, K-Supermarketteja ja K-Citymarketteja.  S-ryhmän osalta lakossa ovat mm. kaikki Alepat, Salet, S-Marketit, Prismat ja Sokokset sekä osa ABC-myymälöistä. Lisäksi lakossa ovat kaikki Lidlit, Halpa-Hallit ja Tokmannit ympäri Suomea.

https://www.pam.fi/lakot/#kaupanlakko

Vierailija
40/242 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkojen piirissä on yhteensä noin 70 000 työntekijää ja esihenkilöä. Toimipaikkoja lakon piirissä on noin 3000. Lakko koskee esimerkiksi kaikkia K-Marketteja, K-Supermarketteja ja K-Citymarketteja.  S-ryhmän osalta lakossa ovat mm. kaikki Alepat, Salet, S-Marketit, Prismat ja Sokokset sekä osa ABC-myymälöistä. Lisäksi lakossa ovat kaikki Lidlit, Halpa-Hallit ja Tokmannit ympäri Suomea.

https://www.pam.fi/lakot/#kaupanlakko

PAM:n sana ei ole laki.