Facebookista kysyttävää, valokuvista ja niiden näkymisestä!
Onkohan ihmiset tietoisia, että näen kavereiden kavereiden (jotka ei siis minun kaverilistallani) valokuvia heidän perheestään? Vaikka en muuten pääse heidän profiileihinsa, niin valokuvat aukeaa sillä tavalla, että minun joku kaverini kun käy kommentoimassa jonkun ystävänsä kuvaa, niin minulle tulee pääsivulle tieto, että tämä ja tämä henkilö on kommentoinut tätä ja tätä kuvaa. Se kuva on siinä klikattavana. Kun klikkaan, pääsen sen kautta minulle täysin vieraan ihmisen koko valokuva-albumiin vaikka muuten en tämän ihmisen profiilia näe.
En ikinä laittaisi oman perheen yksityisiä kuvia Facebookiin, jos todella on näin että kuka tahansa voi niitä katsoa tutun kautta. Esim. yksi kaverin kaveri oli laittanut sellaisen rajauksen, että vain omat kaverit saa katsoa kuvia, mutta silti minä pääsen tämän ihmisen albumiin silloin kun minun kaverini, joka on tämän valokuva-ihmisen kaveri, on käynyt kommentoimassa jotain kuvaa ja siitä tulee minulle tieto.
Oli varmaan vähän sekavasti sepostettu, mutta kiva jos ymmärsitte :)
Kommentit (7)
jotka voin ihan vapaasti julkistaa.
Tuskin kukaan nyt kauheita kiksejä saa perheemme museokäynneistä ym...
Eli kyllä valokuvia Facebookin tallennettaessa kysytään että kenelle kaikille halutaan näkyvän. Itse olen huomannut ko. ongelman, sillä defaultina Facebook antaa asetuksen, jossa valokuvat näkyvät kaikille. Eli se asetus pitää huomata laittaa niin että valokuvat näkyvät esim. vain kavereille.
ei ole valinnut joka kohtaan sitä vain omille kavereille näkymistä.
jos ei kuvia voi näyttää?? Mä en ymmärrä mitä vikaa on laitta facebookiin lasten kuvia?? eri asia ois jotain alaston kuvia itsestä... ja saahan niihin asetukset ettei muut ku sun frendit niitä näe
jotka näyttää toisten kuvia eteenpäin. Muun osan profiilistani ne kyllä näkee.
jos ei kuvia voi näyttää?? Mä en ymmärrä mitä vikaa on laitta facebookiin lasten kuvia?? eri asia ois jotain alaston kuvia itsestä... ja saahan niihin asetukset ettei muut ku sun frendit niitä näe
Aika tietämätön pitää tänä päivänä olla, jos ei ymmärrä että nettiin laitettuja kuvia voi käyttää myös väärin ja todella ikävästikin. Mun lasten kuvia ei kyllä saa laittaa näytille kuin ihan parhaille tutuille (eikä Facebookiin ollenkaan) sillä en siedä ajatusta että joku pedofiili niitä katselee ja/tai manipuloi ja tiedä mitä sitten:((( Eikä kyse ole mistään lasten nakukuvista vaan kaikista kuvista. Valitettavaa, mutta totta, eikä lainkaan harvinaista että näin voi käydä. Eli ihan aiheesta ap:kin on huolissaan!
Vaihtoehtoja on esim. että näkyy kenelle tahansa, tai näkyy omalle networkille (esim. Suomelle) tai kavereille ja heidän kavereilleen, pelkästään kavereille tai sitten ihan vain itselleen.
On omaa tyhmyyttä jos esittelee kuviaan kelle tahansa. Tai no, ei se varmaan aina tyhmyyttäkään oo, joissain tapauksissa varmaan ihan hyväkin. (Esim. ammatilliset kuvat jne)
Mulla on asetukset niin, että kuvat ja profiilin näkee Only friends.