Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minipillerien aloituksesta

Vierailija
31.01.2025 |

Kun ootte aloittaneet kuukautisten ekana päivänä, miten on vaikuttanut vuotoon? Onko vuoto loppunut melko pian vai kuinka ?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mineistä, mutta ehkäisyrenkaan kanssa menkat loppui aloituksen jälkeen melkein heti. 

Vierailija
2/44 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minipillerit ei lopettanut mitään vaan meni aivan hulluksi. Lähes jatkuva menkat ja tyyliin syöksyvirtauksella. 2 vuotta yritin kestää, mutta tilanne ei helpottanut.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla alkoi siitä 2-3 viikon kuluttua kuukautiset, jotka kesti 3 viikkoa. SItten aloin ohjeen mukaan syödä kaksi tablettia päivässä, siis kaksi tablettia samaan kellonaikaan ja jatkoin sitä muutaman päivän, kunnes vuoto loppui ja sen jälkeen ei ole ollut mitään. Aloitin siis minipillerit marraskuussa.

Vierailija
4/44 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun vuosi paljon, sitte loppui 

Vierailija
5/44 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minulla alkoi siitä 2-3 viikon kuluttua kuukautiset, jotka kesti 3 viikkoa. SItten aloin ohjeen mukaan syödä kaksi tablettia päivässä, siis kaksi tablettia samaan kellonaikaan ja jatkoin sitä muutaman päivän, kunnes vuoto loppui ja sen jälkeen ei ole ollut mitään. Aloitin siis minipillerit marraskuussa.

Ei auttanut vaikka kokeilin syödä monta kuukauttakin kahta. Hirveät kk kivut kaatoi täysin sänkyyn ja vuoto oli kuin olisi sisuskaluja kaavittu. 

Vierailija
6/44 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toiminut jo useamman vuoden hyvin. Vuoto niukkaa 

Vierailija
7/44 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei loppunut, menkat tuli edelleen kierron mukaan, mutta niukempina ja lyhyempinä.

Vierailija
8/44 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla toiminut jo useamman vuoden hyvin. Vuoto niukkaa 

Näin me ollaan erilaisia.

Vierailija
9/44 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytön aloituksesta meni muutama kuukausi, että homma tasaantui 

Vierailija
10/44 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi sanoa enenn ku kokeilee 

Vierailija
11/44 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiputtelua ekat kuukaudet, sitten vuodot jäivät pois

Vierailija
12/44 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat tuli kuten ennenkin, mutta kaikki halut katosivat, joten siinä mielessä oli hyvä ehkäisy...

Vierailija
13/44 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytön alussa ensin kuukautiset loppuivat kuin seinään, siitä seuraavalla viikolla alkoi 2-3kk kestävä jatkuva vuoto ja kivut. Monta kertaa teki mieli lopettaa kesken, mutta puskin tuon kauhean aloituksen läpi, sitten hiljalleen alkoi niukkemenaan kunnes loppuivat täysin. Skippaan liuskan viimeiset pillerit eli ne lumepillerit täysin ja noin 3v ollut ilman vuotoja.

Vierailija
14/44 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko lumenpillerit jättää ottamatta?

Vierailija
15/44 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkä aikaan otatte pillerin? Aamulla vai illalla?

Vierailija
16/44 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt lumen pillerit ottamatta. 

Vierailija
17/44 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ekat kolme-neljä kuukautta epäsäännöllistä tiputteluvuotoa, mutta sen jälkeen ei käytännössä mitään, viime vuoden aikana vain tuli olisiko ollut kolme kertaa myös parin päivän tiputteluja.

Mulla on tosin ikää jo 49 ja vaihdevuodet päällä, joten en tiedä, olisiko mulla menkkoja muutenkaan enää ollenkaan. Mutta mun kiertohäröilyn ne minipillerit lopetti (oli lyhyt kierto ja runsaat, monta päivää kestävät menkat). Olisinko kohta 3 vuotta nyt Slindaa käyttänyt.

Vierailija
18/44 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa usein kuukautiset tiputteluvuotona. Otanko ekan pillerin kuitenkin vasta kun vuoto alkaa kunnolla? 

Vierailija
19/44 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otan n klo 18, koska olen usein hereillä siihen aikaan. Aamulla voi vaihdella paljonkin heräämisaika

Vierailija
20/44 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin mini pill merkkisiä n. 3 kuukautta, vuoto ei muuttunut juuri lainkaan (runsasta ollut aina)

Sitten tuota lääkettä ei enää saanut apteekeista, (tai nyt kai saa taas) ja jouduin vaihtamaan merkkiä. Nyt käytän tuota Cerazette ja vuoto oli 1.5 kuukauden jälkeen hiemen erilaine kuin normaalisti, niukempi? Lisäksi tuli viikko tai pari kuukausiten jälkeen 4 päivää ruskeaa vuotoa