Minipillerien aloituksesta
Kun ootte aloittaneet kuukautisten ekana päivänä, miten on vaikuttanut vuotoon? Onko vuoto loppunut melko pian vai kuinka ?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Mihinkä aikaan otatte pillerin? Aamulla vai illalla?
Itse ootan aamuisin klo 10.00. Laitan aina herätyksen että muistan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla alkaa usein kuukautiset tiputteluvuotona. Otanko ekan pillerin kuitenkin vasta kun vuoto alkaa kunnolla?
Vai sen ottaa jo silloin kun tiputtaa
Alkaako ehkäisyteho tällöinkin heti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko suurempaa väliä , ottaako aamulla vai illalla?
Eikös ehkäisyteho ala jo silloin kun ekan pillerin ottaa vaikka olisi tiputteluvuotoa
Minä juuri odotan myös reseptiä minipillereihin. On kyllä pitkä prosessi yhden reseptin saaminen.
Vierailija kirjoitti:
Voiko lumenpillerit jättää ottamatta?
Mineissä ei oo lumepillereitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko suurempaa väliä , ottaako aamulla vai illalla?
Ei. Kunhan ottaa aina samaan aikaan jokapäivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko lumenpillerit jättää ottamatta?
Mineissä ei oo lumepillereitä.
Kyllä on esim Slindassa. Itse syön näitä. 4 lumenpilleriä on liukassa :)
Näissä pitää muistaa ottaa aina samaan aikaan.
Alkuun meni muistaakseni pari kolme kk sillain että vuotoa tuli usein, mutta nyt ei tuu enää menkkoja
Vierailija kirjoitti:
Eikös ehkäisyteho ala jo silloin kun ekan pillerin ottaa vaikka olisi tiputteluvuotoa
Riippuu pillereitä. Esim cerazetessa ei
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu pillereitä. Esim cerazetessa ei
Mistä tämänkin tietää sitten
Mulla tuli turvotusta alkuun ja mieliala vaihteli. Tasoittui n 4 kk aikana.
Minipillerit tai yleensäkään e-pillerit eivät lopeta vuotoa. Jossain ehkäisymuodoissa näin saattaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Minipillerit tai yleensäkään e-pillerit eivät lopeta vuotoa. Jossain ehkäisymuodoissa näin saattaa olla.
Voi myös riippua henkilöstä. Itselläni jäi N. Puolen vuoden käytön jälkeen pois vuodot.
Vierailija kirjoitti:
Käytön alussa ensin kuukautiset loppuivat kuin seinään, siitä seuraavalla viikolla alkoi 2-3kk kestävä jatkuva vuoto ja kivut. Monta kertaa teki mieli lopettaa kesken, mutta puskin tuon kauhean aloituksen läpi, sitten hiljalleen alkoi niukkemenaan kunnes loppuivat täysin. Skippaan liuskan viimeiset pillerit eli ne lumepillerit täysin ja noin 3v ollut ilman vuotoja.
Mulla ihan sama kokemus paitsi, että vuodotonta ja kivutonta eloa on jatkunut nyt (vasta) 6kk:tta. Meinasin jo luovuttaa sen alun jatkuvan vuodon takia. Ei meinannut hanuri kestää siteitä enää. Toivottavasti pääsen myös tohon kolmeen vuoteen vähintään. Muutenkin minipillerit sopineet hyvin. Ei vuotoa, ei kipuja, ei mitään oireita muutenkaan. Endoon määrättiin.
Vierailija kirjoitti:
Minipillereiden tarkoitus nimenomaan oli lopettaa vuoto kokonaan ja näin myös kävi. En syö lumepillereitä. Sain ne endometrioosin hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minipillereiden tarkoitus nimenomaan oli lopettaa vuoto kokonaan ja näin myös kävi. En syö lumepillereitä. Sain ne endometrioosin hoitoon.
Mulle jäi epäselväksi tämä lumen homma. Mitä eroa siinä on, että syönkö niitä ollenkaan vai en?
Vai sen ottaa jo silloin kun tiputtaa