Tämäkin vielä: eläkeläiset täyttävät uimahallit, muut ryhmät eivät enää mahdu sekaan
Arkiaamu Turun Impivaaran uimahallilla, mutta parkkialue on täynnä jo kello 9 jälkeen. Sisäänkäyntiporteilla väkeä lappaa molempiin suuntiin. 50 metrin altaan vesijuoksurata on täynnä polskijoita, ja naisten suihkutilojen käytävällä on tunkua täyteenvarattuun vesijumppaan tulijoista.
Tämä on nykyisin normaalitilanne lähes kaikkina uimahallin aukioloaikoina.
Kielteistä palautetta ruuhkiin liittyen tulee nykyään lähes joka päivä.
Kommentit (797)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan verot maksava työntekijä maksaa korkeamman hinnan, maksaa siis uimahallista ja sen palveluista tavallaan kahdesti. Ensin korkeampina veroina, sitten korkeampina pääsymaksuina ja korkeampina tuotehintoina.
Mutta eläkeläinenhän maksaa veroja! Ja maksaa enemmän kuin samansuuruista palkkaa nauttiva työntekijä.
Kun elelee täysin muiden kustantamilla etuuksilla, on vähän kyseenalaista lyödä rumpua siitä, että "maksaa" veroja.
Työnantajat työeläkkeet kustantavat. Nykyisinkin. Sanoiko joku maksavansa 700 tilistään tyelliä, hänen veroprosenttinsä 35 ehkä, hän saa verovähennyksenä 35 % tuosta peritystä summasta. Noin karkeasti laskien
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"No sitten on tämä pieni porukka, joka kuvittelee vaikuttavansa istumalla tukkimassa liikennettä pääkaupungin keskustassa, voin kertoa että suurin osa maan väestöstä asuu muualla Suomessa. ja heille on aivan samantekevää kuka siellä takapuoliaan jäädyttää jossain mannerheimintiellä. Loput onkin sitten työkyvyttömiä koska ilmastoahdistus."
Kyllä vaan kunnia nuorille, jotka toimivat ilmaston puolesta. He ovat tulevaisuudessa ne suurimmat kärsijätkin. Kuka tekee enää lapsia tänne pätsiin ja tulviin? Aja sinä mersulla persu ja uliuli.
On hyvä, että nuoret ovat aktiivisia, vaikka vanhempana emme aina hyväksy tai ymmärrä heidän keinojaan. Nyt vaan se aktiivisuus pitäisi saada laajennettua myös yhteiskunnallisiin asioihin. Vain sillä lailla muutos saadaan aikaan.
Ja tie
Se suurin minä katsoo peilistä kun otat sen käteen.Minä ja vielä kerran Minä.
Hirveän fiksua esität mutta sana vakuutus on sinulle outo. Eikö siellä ammattikorkeassa opeteta mitään yhteiskuntatietoutta.
Tyel -järjestelmä ei ole säästötili vaan vakuutus. Ihan kuin sairausvakuutus
Maksan eläkkeestäni veroa 22%, siis yli viidennes bruttoeläkkeestä, enkä käy uimahalleissa enkä missään muuallakaan missä saa eläke alennuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä yksi yksinkertainen kysymys teille, jotka haukutte eläkeläisiä loisiksi ja pelkiksi menoeriksi: sanotteko noin myös vanhemmillenne, isovanhemmillenne, kummeillenne, enoille, sedille, tädeille?
Minäkin olen kysynyt tätä mutta kukaan ei ole vastannut.
Kyllä tarvittaessa.
Ai miten hyvin on sinun kasvatus onnistunut,kerrothan äidillesi kiitokset.Sulla on varmaan hyvät välit sun sukuun.
Miksi puhun itsestäni, siksi koska tässä suuressa massassa olemme yksilöitä ja tuo vanhempien ihmisten syyttely ei muuta historiaa miksikään. Täällä masinoidaan tarkoituksellisesti vihaa muutamilla suosikkiaiheilla ja tämä on luonnollisesti yksi niistä. Tarkoitus on jakaa kansaa, joten ei ole vaikea arvata mistäpäin se on alulle laitettu. Ymmärrän kyllä miksi et kysymykseen vastannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turun liikuntavirasto olisi aloittajalle oikea paikka kertoa tästä ongelmasta. Ei suurten ikäluokkien lapsenomainen syyttely.
Turun päättäjät voivat haistaa pitkän paskan.
No käy kerro se heille,vai etkä uskalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"No sitten on tämä pieni porukka, joka kuvittelee vaikuttavansa istumalla tukkimassa liikennettä pääkaupungin keskustassa, voin kertoa että suurin osa maan väestöstä asuu muualla Suomessa. ja heille on aivan samantekevää kuka siellä takapuoliaan jäädyttää jossain mannerheimintiellä. Loput onkin sitten työkyvyttömiä koska ilmastoahdistus."
Kyllä vaan kunnia nuorille, jotka toimivat ilmaston puolesta. He ovat tulevaisuudessa ne suurimmat kärsijätkin. Kuka tekee enää lapsia tänne pätsiin ja tulviin? Aja sinä mersulla persu ja uliuli.
On hyvä, että nuoret ovat aktiivisia, vaikka vanhempana emme aina hyväksy tai ymmärrä heidän keinojaan. Nyt vaan se aktiivisuus pitäisi saada laajennettua myös yhteiskunnallisiin asioihin. Vain sillä lailla muutos saadaan aikaan.
Ja tie
Lainaus: *Ahneet, materialistiset ja itsekkäät suuret ikäluokat paskoivat surutta luonnonkin. Minä minä minä. Millään muulla ei ole mitään väliä.*
Et taas ymmärtänyt mitään. Siellä Koijärvellä oli mukana myös suurten ikäluokkien edustajia. Ja nuo aktivistit käytännössä aloittivat ympäristöliikkeen Suomessa.
Ja nuorimmat suurten ikäluokkien edustajat ovat nyt 75-vuotiaita. Heidän ja kaksikymppisten nuorten (otan nyt tuon 20 v rajaksi,koska sitä nuoremmat eivät vielä ole itse voineet vaikuttaa asioihin) välissä on 55 vuotta. Eli useampi ikäluokka. Joista kukin vuorollaan on tai on ollut päättämässä Suomen suunnasta niin talouden kuin ympäristönkin osalta. Joten vastuussa Suomen tämän hetkisestä tilasta on kyllä joku muukin kuin suuret ikäluokat.
Mutta onhan se niin kivaa, kun voi heittäytyä täysin avuttomaksi ja syyttää kaikesta tuota yhtä ikäluokkaa. Ja ei, en itse kuulu tuohon ikäluokkaan, joten keksi joku muu vasta-argumentti.
Vierailija kirjoitti:
Mene sinä ja kerro se tarinasi kiinalaisille tai intialaisille.,nehän ne saastuttaa meidänkin edestä.Nämä perseilijät pitäisi pistää linnaan.sieltä ihmisten elämää häiritsemästä.
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan verot maksava työntekijä maksaa korkeamman hinnan, maksaa siis uimahallista ja sen palveluista tavallaan kahdesti. Ensin korkeampina veroina, sitten korkeampina pääsymaksuina ja korkeampina tuotehintoina.
Eniten tienaavat maksavat eniten veroa. Pitäisikö heille olla siis halvimmat hinnat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö muka eläkeläiset tiedä, että ansiosidonnaista sai 2 vuotta jo 1990-luvulla.
Voi tietysti olla dementia.
Ennen ansiosidonnaista sai ilman muuta 500 päivää. Nyt kestoa on lyhennetty 400 päivään ja kahden kuukauden jälkeen leikkaantuu 80 % pois ja sen jälkeen 75 %. Tässä uudistuksessa on ollut tavoitteena ajaa liitot alas, kassaan kun ei kannata välttämättä pienituloisten enää kuulua kun ansiopäiväraha alkaa olla samaa tasoa leikkausten jälkeen kuin peruspäiväraha, kun vielä verojen vaikutus huomioidaan. Näin näppärästi oikeisto on saanut hajotettua työntekijärintaman.
Aikoinaan suurille ikäluokille järkättiin eläkeputki ja kunnat sinänsä fiksusti järkkäsivät pian eläkkeelle pääseville töitä pätkissä aina sen verran, että saivat autettua nämä ihmiset eläkkeelle ja nostettua samalla heidän eläketurvaansa. Nykyään ei en
Mitå sä selität?Eläkeputken poisti edellinen hallitus ja nyt poistettiin työllistämispakko.Mitä tekemistä sillä on suurien ikäluokkien kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nohitto, mikset mene aikaisemmin, mitä siinä kitiset!
Milloin aikaisemmin? Ei siellä enää ole rauhallisempia aikoja.
Eikä ohjattua vesijumppaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä "ojentaja"et ole vieläkään vastannut kysymykseen ,paljonko sinä maksat veroja ?Olet omasta mielestä kova elättämään muita ja huutamaan vaikka taidatkin olla pienituloinen joka ei edes maksa mitään.Kerro nyt rohkeasti niin voimme päättää ,monenko meistä pitää olla sulle kiitollinen.
En ole tuo jolle viestisi laitoit, mutta minultakin olet kysynyt verojani jo. Eli aika monen kanssa olet keskustellut. No, viimeisimmän palkkalaskelman mukaan olen maksanut palkastani veroja reilu 1 700 euroa, eläkemaksuja 451,09 ja työttömyysvakuutusmaksua 49,84.
Ja montako eläkeläistä elätät näillä eläkemaksuilla ja mihin voi tulla kiittämään?
Vierailija kirjoitti:
Mä menen aina yhdeltä, koska siihen mennessä eläkeläiset ja koululaisryhmät ovat jo lähteneet
T: työtön
Sen jälkeen tulevat työssäkäyvät ja vapaa-ajallaan liikkuvat nuoret.
Menisivät baariin niin kuin normaalit suomalaiset. Terveydenhuoltoa rapautetaan kunnolla.
"Mene sinä ja kerro se tarinasi kiinalaisille tai intialaisille.,nehän ne saastuttaa meidänkin edestä.Nämä perseilijät pitäisi pistää linnaan.sieltä ihmisten elämää häiritsemästä."
Minä äänestän vaaleissa, äänestä sinäkin. Tämän hallituksen puolueita ei varmasti kannata kenenkään äänestää. Paitsi suurpääoman edustajien, mutta heitä on vähän. Muut heitä äänestäneet tullee tolkkuihinsa toivottavasti katsoessaan tätä jälkeä ja tuhoa, mitä saatu aikaan. Lupaukset petetty kaikki.
Hyvät nuoret, tehkää sille nykyiselle elämällänne jotakin, kyllä tässä noin 50 vuoden aikana hallitukset ovat vaihtuneet aika monta kertaa, ja jokainen ikäpolvi on voinut vaikuttaa. Demokratiassa on omat vaikutuskanavansa ja teillähän on moninkertainen mahdollisuus vaikuttaa vrt edeltäviin sukupolviin koska netti ja some. Ei se täällä "epistä" hokeminen mitään auta. Kyllä varmaan kannattaa ihan sinne peiliin katsoa ja kysyä itseltään, monessako yhteiskunnallisessa luottamustehtävässä tällä hetkellä vaikutat. Jos vastaus on nolla, en anna mielipiteillesi mitään arvoa. Jos vastaus on "ei jaksa koska työelämä on niin raskasta", voit miettiä, miten ennen sitten jaksettiin 6 päiväistä työviikkoa yli 40 h /vk, minimilomilla 2-4vk, äitiyslomilla alle 3kk, ilman etäyhteyksiä jne. ja silti jaksettiin osallistua yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen, koska se yhteiskunta olemme me kaikki. Kyllä itse tunnen montakin kuntavaikuttajaa, joilla on 4 lasta, kokopäivä työ, harrastuksia jne. Jos on valtatyhjiö, se täyttyy aina, jos ei kiinnosta niin sitten muut päättää. Ehkä kannattaisi opetella näitä elämän perusrealiteetteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bengt Holmström on syntynyt 18.4.1949. Se haastattelu, jossa hän on 68-vuotia lienee jo useamman vuoden takaa.
Joillekin tällaisetkin asiat pitää erikseen selittää auki. Itse on eläkkeet maksettu juu ja kaikki asiat tiedetään. vastannut paljonkompaa artikkelia löytänyt,?Tiedötkö että nykyään pidetään vähän outona tälläistä ikivanhojen asi
Et sitten vanhempaa artikkeliä löytänyt?Tiedätkö että sellaista vanhojen asioiden kaivaajaa pidetään vähän outona ja näinhän se on.Joko olwt kertonut ,paljonko maksat eläkemaksuja ja veroja?
Eivät asiat ole tuosta ikävä kyllä paremmaksi muuttuneet. Päinvästoin. Suurten ikäluokkien itsekkyys senkun jatkuu ja pahenee.
Ai, sinulleko ap pitäisi paikkaa pitää?
Rikkaat eläkeläiset maksavat niin paljon veroa eläkkeestään, että ilman heitä tulisi köyhillä nälkä. Kiittäkää ja kumartakaa heitä. Kiittämätöntä on nämä kateelliset, köyhät nillittäjät. Heille syydetään ilmaista rahaa milloin mistäkin luukulta, mutta eivät he kiittää osaa, lisää vaan ovat vailla.
Ymmärrän lapsiperheitä, pienten lasten vanhempia, jotka HOITAVAT LAPSENSA ITSE. Heille pitäisi kiitoksena maksaa tupla tuet, jos ovat asiallisia ja hyviä vanhempia.
Et sitten vanhempaa artikkeliä löytänyt?Tiedätkö että sellaista vanhojen asioiden kaivaajaa pidetään vähän outona ja näinhän se on.Joko olwt kertonut ,paljonko maksat eläkemaksuja ja veroja?