Tämäkin vielä: eläkeläiset täyttävät uimahallit, muut ryhmät eivät enää mahdu sekaan
Arkiaamu Turun Impivaaran uimahallilla, mutta parkkialue on täynnä jo kello 9 jälkeen. Sisäänkäyntiporteilla väkeä lappaa molempiin suuntiin. 50 metrin altaan vesijuoksurata on täynnä polskijoita, ja naisten suihkutilojen käytävällä on tunkua täyteenvarattuun vesijumppaan tulijoista.
Tämä on nykyisin normaalitilanne lähes kaikkina uimahallin aukioloaikoina.
Kielteistä palautetta ruuhkiin liittyen tulee nykyään lähes joka päivä.
Kommentit (797)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"No sitten on tämä pieni porukka, joka kuvittelee vaikuttavansa istumalla tukkimassa liikennettä pääkaupungin keskustassa, voin kertoa että suurin osa maan väestöstä asuu muualla Suomessa. ja heille on aivan samantekevää kuka siellä takapuoliaan jäädyttää jossain mannerheimintiellä. Loput onkin sitten työkyvyttömiä koska ilmastoahdistus."
Kyllä vaan kunnia nuorille, jotka toimivat ilmaston puolesta. He ovat tulevaisuudessa ne suurimmat kärsijätkin. Kuka tekee enää lapsia tänne pätsiin ja tulviin? Aja sinä mersulla persu ja uliuli.
On hyvä, että nuoret ovat aktiivisia, vaikka vanhempana emme aina hyväksy tai ymmärrä heidän keinojaan. Nyt vaan se aktiivisuus pitäisi saada laajennettua myös yhteiskunnallisiin asioihin. Vain sillä lailla muutos saadaan aikaan.
Ja tiedoksi nuoremmille, varmaan ensimmäisen kerran ympä
Ahneet, materialistiset ja itsekkäät suuret ikäluokat paskoivat surutta luonnonkin. Minä minä minä. Millään muulla ei ole mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Ja edellisestä unohtui se, että kun ihmettelette miksi nyky- (äänestäjä) eläkeläisten asema on niin vahva, niin sehän johtuu juuri siitä, että he ovat osanneet tämän yhteisöllisen vaikuttamisen, monia on yhdistänyt samankaltainen lapsuus ja yhteisöllisyys on opittu kotoa.
Toisin on nykyään, kun te nuoret ette vaivaudu edes äänestämään, minäminä -kulttuuri vallitsee ja elämä kuluu selfieitä nappaillessa ja puhelimeenkaan ei uskalleta puhua. No sitten on tämä pieni porukka, joka kuvittelee vaikuttavansa istumalla tukkimassa liikennettä pääkaupungin keskustassa, voin kertoa että suurin osa maan väestöstä asuu muualla Suomessa. ja heille on aivan samantekevää kuka siellä takapuoliaan jäädyttää jossain mannerheimintiellä. Loput onkin sitten työkyvyttömiä koska ilmastoahdistus. Eli jos tämä kaikki jo kohta edesmenneen sukupolven "etuilu" nyt niin nyppii, niin alkakaa nyt hyvät nuoret työskennellä oman s
Hyi miten omahyväistä puhetta ja vieläpä täyttä paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka jatkuvasti haukutte eläkeläisiä niin mitä omat vanhempanne tai isovanhempanne ovat asiasta tuumanneet kun olette heidät haukkuneet?
Kuka täällä on eläkeläisiä haukkunut? On tuotu esiin, että tietty ikäluokka on saanut enemmän kuin ansaitsee. Jos minä olisin sellainen ihminen, niin myöntäisin kyllä avoimesti, että olen saanut enemmän kuin olisin ansainnut. Ei tosiasioiden myöntäminen ole vaikeaa. Paitsi ehkä yhdelle ikäluokalle.
Kerro minulle mitä olen saanut enemmän kuin olen ansainnut? En ole voinut opiskella, vaan olen tehnyt koko elämäni pienipalkkaisia töitä, eläkkeeni on siis pieni. Teen eläkkeelläkin töitä koska on pakko. En ole saanut, enkä hakenut mitään tukia. Onneksi olen terve, enkä edes ylipainoinen, en käytä päihteitä enkä siten rasita yhteiskuntaa. Miten on sinun laitasi? Kulutatko yhteiskunnan varoja jo tässä matkalla eläkkeelle, kuluttaako perheesi niitä? Vai oletko sinäkin ottanut vastuun omasta elämästäsi? Kerro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä "ojentaja"et ole vieläkään vastannut kysymykseen ,paljonko sinä maksat veroja ?Olet omasta mielestä kova elättämään muita ja huutamaan vaikka taidatkin olla pienituloinen joka ei edes maksa mitään.Kerro nyt rohkeasti niin voimme päättää ,monenko meistä pitää olla sulle kiitollinen.
En ole tuo jolle viestisi laitoit, mutta minultakin olet kysynyt verojani jo. Eli aika monen kanssa olet keskustellut. No, viimeisimmän palkkalaskelman mukaan olen maksanut palkastani veroja reilu 1 700 euroa, eläkemaksuja 451,09 ja työttömyysvakuutusmaksua 49,84.
Ja tuon tienaa kirjoittelemalla päivän vauvasivuille. Hyvät on sanomalla palkat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka jatkuvasti haukutte eläkeläisiä niin mitä omat vanhempanne tai isovanhempanne ovat asiasta tuumanneet kun olette heidät haukkuneet?
Kuka täällä on eläkeläisiä haukkunut? On tuotu esiin, että tietty ikäluokka on saanut enemmän kuin ansaitsee. Jos minä olisin sellainen ihminen, niin myöntäisin kyllä avoimesti, että olen saanut enemmän kuin olisin ansainnut. Ei tosiasioiden myöntäminen ole vaikeaa. Paitsi ehkä yhdelle ikäluokalle.
Kerro minulle mitä olen saanut enemmän kuin olen ansainnut? En ole voinut opiskella, vaan olen tehnyt koko elämäni pienipalkkaisia töitä, eläkkeeni on siis pieni. Teen eläkkeelläkin töitä koska on pakko. En ole saanut, enkä hakenut mitään tukia. Onneksi olen terve, enkä edes ylipainoinen, en käytä päihteitä enkä siten rasita yhteiskuntaa. Miten
Miksi puhut itsestäsi? Suuri ikäluokka kokonaisuudessaan on saanut enemmän kuin on maksanut. Joukossa voi olla yksilöitä, joilla on pieni eläke, mutta sekin tuottaa keskimääräisellä eliniällä enemmän kuin mitä on itse sisään laitettu ja korkotuottona saatu. Tämä on systeemitason epäoikeudenmukaisuus. Kyse ei ole sinun opiskeluistasi tai opiskelemattomuudestasi, eläkkeellä työskentelystäsi tai tukien hakemisesta/hakemattomuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan verot maksava työntekijä maksaa korkeamman hinnan, maksaa siis uimahallista ja sen palveluista tavallaan kahdesti. Ensin korkeampina veroina, sitten korkeampina pääsymaksuina ja korkeampina tuotehintoina.
Mutta eläkeläinenhän maksaa veroja! Ja maksaa enemmän kuin samansuuruista palkkaa nauttiva työntekijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä "ojentaja"et ole vieläkään vastannut kysymykseen ,paljonko sinä maksat veroja ?Olet omasta mielestä kova elättämään muita ja huutamaan vaikka taidatkin olla pienituloinen joka ei edes maksa mitään.Kerro nyt rohkeasti niin voimme päättää ,monenko meistä pitää olla sulle kiitollinen.
En ole tuo jolle viestisi laitoit, mutta minultakin olet kysynyt verojani jo. Eli aika monen kanssa olet keskustellut. No, viimeisimmän palkkalaskelman mukaan olen maksanut palkastani veroja reilu 1 700 euroa, eläkemaksuja 451,09 ja työttömyysvakuutusmaksua 49,84.
Ja tuon tienaa kirjoittelemalla päivän vauvasivuille. Hyvät on sanomalla palkat.
Asiantuntijatöissä voi onneksi tehdä työt itselle sopivana aikana. Voisihan nuo rahat itsekin sijoittaa, jos ei vietäisi palkasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä yksi yksinkertainen kysymys teille, jotka haukutte eläkeläisiä loisiksi ja pelkiksi menoeriksi: sanotteko noin myös vanhemmillenne, isovanhemmillenne, kummeillenne, enoille, sedille, tädeille?
Minäkin olen kysynyt tätä mutta kukaan ei ole vastannut.
Kyllä tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan verot maksava työntekijä maksaa korkeamman hinnan, maksaa siis uimahallista ja sen palveluista tavallaan kahdesti. Ensin korkeampina veroina, sitten korkeampina pääsymaksuina ja korkeampina tuotehintoina.
Mutta eläkeläinenhän maksaa veroja! Ja maksaa enemmän kuin samansuuruista palkkaa nauttiva työntekijä.
Kun elelee täysin muiden kustantamilla etuuksilla, on vähän kyseenalaista lyödä rumpua siitä, että "maksaa" veroja.
Eikös siellä ole ihan yhtä ruuhkaista oli sitten eläkkeellä tai ei? Yhtä hyvin tai huonosti sinne mahtuu sekaan muutkin. Ei kai ole kielletty muita menemästä.
Hyvä että eläkeläiset liikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntijatöissä voi
Oletko 40 täyttänyt? Sehän on tutkittu että opiskelumahdollisuudet käyttänyt on noin 40 vuotiaana veroillaan maksanut yhteiskunnan häneen sijoittaman summan. Mietis, neuvolat, päivähoito, peruskoulu, lukio, opiskelut tukineen ja veronmaksu melko pientä jostain kesöduunista.
Tuo minua aina huvittaa, kaikki netissä tekee vaativaa asiantuntijatyötä vaikka 365/7/24 provosoi ja tappaa aikaansa.
Yksilöiden kohdalla kysymys ei ole koskaan vain eläkkeistä. Elämämme koostuu monista vaiheista elämän aikana, ota nekin huomioon. Täällä nimenomaan syytetään yksilöitä oman elämänsä elämisestä. Et muuten vastannut kysymykseeni, vaan kiersit sen.
Siihen aikaa mihin kukin syntyy kuka tahansa tottuu. Tällainen kuvitteellinen aikamatkustus ei ole mahdollista, ei mitenkään. Kuitenkin kaikki meni koko ajan eteenpäin ja parempaan suuntaan. Meillä menee taas koko ajan huonompaan päin. Ja kyse on tahallaan järjestetystä tulonsiirroista miltä nuoremmilta teille. Siinä on epärelevanttia se minkälainen oli tilanne kun syntyi. Ja kyllä vertailua on tehty noin päin aina. Kyllä nämä suurten ikäluokkien sankaritarut on kuultu. Nyt on vain niin että sitä paskaa ei enää jakseta niellä sellaisenaan. Se ei ole mikään oikeutus pistää elatuksensa lastensa piikkiin. Teidän vanhemmat syntyivät todella kurjiin oloihin eivät silti kusettaneet teiltä elatustaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja edellisestä unohtui se, että kun ihmettelette miksi nyky- (äänestäjä) eläkeläisten asema on niin vahva, niin sehän johtuu juuri siitä, että he ovat osanneet tämän yhteisöllisen vaikuttamisen, monia on yhdistänyt samankaltainen lapsuus ja yhteisöllisyys on opittu kotoa.
Toisin on nykyään, kun te nuoret ette vaivaudu edes äänestämään, minäminä -kulttuuri vallitsee ja elämä kuluu selfieitä nappaillessa ja puhelimeenkaan ei uskalleta puhua. No sitten on tämä pieni porukka, joka kuvittelee vaikuttavansa istumalla tukkimassa liikennettä pääkaupungin keskustassa, voin kertoa että suurin osa maan väestöstä asuu muualla Suomessa. ja heille on aivan samantekevää kuka siellä takapuoliaan jäädyttää jossain mannerheimintiellä. Loput onkin sitten työkyvyttömiä koska ilmastoahdistus. Eli jos tämä kaikki jo kohta edesmenneen sukupolven "etuilu" nyt niin nyppii,
Suuret ikäluokat..
Vierailija kirjoitti:
Oletko 40 täyttänyt? Sehän on tutkittu että opiskelumahdollisuudet käyttänyt on noin 40 vuotiaana veroillaan maksanut yhteiskunnan häneen sijoittaman summan. Mietis, neuvolat, päivähoito, peruskoulu, lukio, opiskelut tukineen ja veronmaksu melko pientä jostain kesöduunista.
Tuo minua aina huvittaa, kaikki netissä tekee vaativaa asiantuntijatyötä vaikka 365/7/24 provosoi ja tappaa aikaansa.
Nyt ei taas tiedä yhtään, kenelle kysymys on esitetty, kun ei hallita lainaamista. Henkilökohtaiset utelut voi jättää nyt, minua kiinnostaa aihe vain systeemitasolla. En ole puhunut vaativasta asiantuntijatyöstä mitään, en myöskään provosoinut. Pyrin asiakeskusteluun. Se vastapuoli yleensä pyrkii viemään keskustelun henkilökohtaisuuksiin, mitä en pidä asiallisena.
Vaativassa asiantuntijatyössä olevilla on e-passit, voi ottaa vaikka sarjalipun uimahalliin ja pääsee ihan ilman omaa rahaa uimaan. On lounasliput,virkistyspäiviä ynnä kaikkea hyvää työnantajilta mukaan lukien kattava työterveyshuolto. Saman työpaikan lattiatasolaisella minimi työterveys, ei e-passeja, ei "seminaariviikonloppuja laivalla tai levillä."
Vierailija kirjoitti:
Vaativassa asiantuntijatyössä olevilla on e-passit, voi ottaa vaikka sarjalipun uimahalliin ja pääsee ihan ilman omaa rahaa uimaan. On lounasliput,virkistyspäiviä ynnä kaikkea hyvää työnantajilta mukaan lukien kattava työterveyshuolto. Saman työpaikan lattiatasolaisella minimi työterveys, ei e-passeja, ei "seminaariviikonloppuja laivalla tai levillä."
No hänelle kellä on palkka kuutisen tuhatta ja kateellinen eläkeläislipusta uimahalliin.
Kommentti 668. Asiantuntija. Jokainen on oman työnsä asiantuntija -loppujen lopulta. Lakimies ei ehkä osaa putkiremonttia tehdä tai perehtyä pitäisi vanhustenkin vaipan vaihtoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro minulle mitä olen saanut enemmän kuin olen ansainnut? En ole voinut opiskella, vaan olen tehnyt koko elämäni pienipalkkaisia töitä, eläkkeeni on siis pieni. Teen eläkkeelläkin töitä koska on pakko. En ole saanut, enkä hakenut mitään tukia. Onneksi olen terve, enkä edes ylipainoinen, en käytä päihteitä enkä siten rasita yhteiskuntaa. Miten
Sen että saat moninkertaisesti eläkettä omiin maksuihisi nähden. Onhan tämä kerrottu monta kertaa. Boomerin pitää vain inttää mylkyttää aina.
Joillekin tällaisetkin asiat pitää erikseen selittää auki. Itse on eläkkeet maksettu juu ja kaikki asiat tiedetään. Muut on aina väärässä.