Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämäkin vielä: eläkeläiset täyttävät uimahallit, muut ryhmät eivät enää mahdu sekaan

Vierailija
31.01.2025 |

Arkiaamu Turun Impivaaran uimahallilla, mutta parkkialue on täynnä jo kello 9 jälkeen. Sisäänkäyntiporteilla väkeä lappaa molempiin suuntiin. 50 metrin altaan vesijuoksurata on täynnä polskijoita, ja naisten suihkutilojen käytävällä on tunkua täyteenvarattuun vesijumppaan tulijoista.

Tämä on nykyisin normaalitilanne lähes kaikkina uimahallin aukioloaikoina. 

Kielteistä palautetta ruuhkiin liittyen tulee nykyään lähes joka päivä. 

https://www.ts.fi/uutiset/6552610

Kommentit (797)

Vierailija
601/797 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalauta , veroja tässä maksetaan edelleen eläkkeelläkin, ettäs kehtaatte puhua paskaa.

Alapeukuttaja voi käydä googlaamassa paljonko eläkkeistä menee veroa.

Haloo, mä maksan 27.5% veroja eläkkeestä. Ei mun tartte googlata keskiveroveronäärää, riittä kun tiedän onani.

Mutta saat eläkettä n 80% enemmän kuin ansaitset.

Millä logiikalla?-eri

Omien maksuosuuksien 

Vierailija
602/797 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka jatkuvasti haukutte eläkeläisiä niin mitä omat vanhempanne tai isovanhempanne ovat asiasta tuumanneet kun olette heidät haukkuneet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/797 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaas että veroprosentti nousi eläkeläisillä joiden vuosieläkkeet on n 25000 vai oliko hiukka pienempi tuo rajamediaanieläke.

Mediaanieläke on n 1800 euroa.  Eläkkeiden keskiarvoa en tiedä.  Mutta tuo nediaanieläke on  hyvä tietää jättieläkkeistä puhuvien.

Suhteessa maksuihinsa sen eläkkeen pitäisi siis olla jotain 400€  kk.

Entä mun eläkkeeni määrä kun jäin eläkkeelle 1.12.-24, lasketko sen mulle, kiitos.

Nyt eläkkeelle jäänyt on aikalailla maksanut sen 1:1 ja suurten ikäluokkien edustajaan nähden hävinnyt systeemissä pahasti. Toki hieman paremmat edut kuin omalla ikäluokallani, mutta ei mitään sellaista oikeasti todella epäreilua, hyväksyttävissä rajoissa 

Kerrankin reilu vastaus.tämän ainaisen yleistämisen sijaan.

Vierailija
604/797 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1990-luvulla oli paha lama ja työttömiä tuli ovista ja ikkunoista. 

Ja nyt yhtäkkiä kaikki onkin olleet 40 vuotta töissä ja työkkäri on ollut turhaan jo 1990-luvulla. 

Suurten ikäluokkien sankarieepos on vähän sellainen. Ovat sen mukaan maksaneet sotakorvaukset ja jälleen rakentaneet Suomen. Joissain painoksissa jopa taistelleet Suomen itsenäiseksi. Ovat saaneet aikaan ihan kaiken hyvän mitä on yhteiskunnassa . 

Vierailija
605/797 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1990-luvulla oli paha lama ja työttömiä tuli ovista ja ikkunoista. 

Ja nyt yhtäkkiä kaikki onkin olleet 40 vuotta töissä ja työkkäri on ollut turhaan jo 1990-luvulla.

Onko nyt kaikki työttömänä vaikka työttömiä oli paljon?Niinpä.Sinun otanta on aika pieni vain muutaman kirjoittajan perusteella.

Vierailija
606/797 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka jatkuvasti haukutte eläkeläisiä niin mitä omat vanhempanne tai isovanhempanne ovat asiasta tuumanneet kun olette heidät haukkuneet?

Hyvä kysymys. Varovasti myönnelleet että ei tämä ihan reilua ole. Isälle vaikeampi paikka ja uskoo kovin että on vain niin vtun pätevä että huonekalutehtaan työntekijänä on pystynyt omilla ansiollaan saamaan omk-talon, mökin , ja sinä uuden auton ja tietty että eläkkeet on täysin itse ansaittu.

Vierailija
607/797 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö muka eläkeläiset tiedä, että ansiosidonnaista sai 2 vuotta jo 1990-luvulla. 

Voi tietysti olla dementia. 

Ei ne maannut silloin kotona kuten nykyään on tapana.Luuletko ettöä kun oli vähän aikaa työttömänä niin ei kerennyt vuosikymmeniä olla täissä?

Vierailija
608/797 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion työnantajan työeläkemaksun suuruudesta päättää valtiovarainministeriö Kevan esityksestä.

Työntekijän eläkemaksu määräytyy yksityisalojen työntekijän työeläkevakuutusmaksun mukaan, jonka sosiaali- ja terveysministeriö päättää vuosittain.

Vierailija
609/797 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Varovasti myönnelleet että ei tämä ihan reilua ole. Isälle vaikeampi paikka ja uskoo kovin että on vain niin vtun pätevä että huonekalutehtaan työntekijänä on pystynyt omilla ansiollaan saamaan omk-talon, mökin , ja sinä uuden auton ja tietty että eläkkeet on täysin itse ansaittu.

No kenen ansioilla sitten?Olen minäkin saanut talon ,mökin,auton ym.ihan omalla palkalla.Mitä siinä on niin ihmeellistä,ei kukaan muu näitä tule ostamaan mulle.

Vierailija
610/797 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalauta , veroja tässä maksetaan edelleen eläkkeelläkin, ettäs kehtaatte puhua paskaa.

Alapeukuttaja voi käydä googlaamassa paljonko eläkkeistä menee veroa.

Haloo, mä maksan 27.5% veroja eläkkeestä. Ei mun tartte googlata keskiveroveronäärää, riittä kun tiedän onani.

Mutta saat eläkettä n 80% enemmän kuin ansaitset.

Millä logiikalla?-eri

Omien maksuosuuksien 

Hän ei kertonut milloin jäi eläkkeelle.

Vierailija
611/797 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn töissä että saan kustannettua nuo uimahallitkin, joihin en itse koskaan ehdi. Nettosaajat siellä polskii ja kilpailee keskenään kuka saa eniten alennusta lipun hinnasta.

Olen se nettosaaja, mutta kävin töissä jo silloin, kun kotikyläni uimahalli rakennettiin 1968. Joten minun verorahoillani. Ja työssä ollessani rakennettiin monta muutakin uimahallia kotikaupunkiini. Täysi pääsymaksu maksettiin käydessä. Nykyiset työssäkäyvät maksavat e-passilla. Minun työurani aikana ei ollut mitään e-passeja.

Vierailija
612/797 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaas että veroprosentti nousi eläkeläisillä joiden vuosieläkkeet on n 25000 vai oliko hiukka pienempi tuo rajamediaanieläke.

Mediaanieläke on n 1800 euroa.  Eläkkeiden keskiarvoa en tiedä.  Mutta tuo nediaanieläke on  hyvä tietää jättieläkkeistä puhuvien.

Suhteessa maksuihinsa sen eläkkeen pitäisi siis olla jotain 400€  kk.

Entä mun eläkkeeni määrä kun jäin eläkkeelle 1.12.-24, lasketko sen mulle, kiitos.

Nyt eläkkeelle jäänyt on aikalailla maksanut sen 1:1 ja suurten ikäluokkien edustajaan nähden hävinnyt systeemissä pahasti. Toki hieman paremmat edut kuin omalla ikäluokallani, mutta ei mitään sellaista oikeasti tod

Siksi näissä keskusteluissa tulee korostaa nimenomaan sitä suurten ikäluokkien tekemää kusetusta. 60-lukulaiset hävisivät yhtälailla kuin muutkin nuoremmat. Mutta lähellä eläkeikää tai nyt hiljattain juuri eläköidyttyä kokevat nämä aiheet  myös hyökkäyksiä itseään kohtaan. Tätä sitten myös pyritään tarkoituksella sekoittamaan , sanomalla että on muitakin eläkeläisiä kuin suuret ikäluokat. No niin on , mutta he ovat se ylivoimainen hyötyjäryhmä. 60-luvulla syntyneiä arvostelu ei faktisesti edes koske, mutta käsitän miten eläköidyttyä se oma  viiteryhmä muuttuu eläkeläiseksi. En ole missään lukenut tai kuullut 69-lukulaisten syyllistämistä tästä aiheesta. 

Vierailija
613/797 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku väitti pääsevänsä eläkkeelle 70v. Itse asiassa jos täyttää tänä vuonna 18v eli on syntynyt 2007, eläkeikä on 68v ja 11 kk. Sitä nuoremmille eläkeikää ei ole laskettu. Itse olen syntynyt 1962 ja eläkeikäni on 65v. Opiskelu etuuteni olivat huonommat kuin nykyisin, suurimmaksi osaksi velaksi opiskeltiin. Ja velat maksettiin, vaikka 90 luvulla vakityötä oli tosivaikea saada, kun oli lama. Ei silti valitettu, elettiin tulojen mukaan ja tehtiin lapsiakin, joista maksettiin suhteessa palkkaan paljon isommat hoitomaksut kuin nykyisin. Nykyisin opiskelijoilla pitää olla vaikka mitä, ennen kärvisteltiin ja odotettiin innolla, jos päästäis töihin.

Vierailija
614/797 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Potkulaki tulee voimaan keväällä eikä omistusasuntoon saa yleistä asumistukea. 

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua. 

Jos olet karavaanari niin joudut myymään asuntovaunun ja ostamaan niillä rahoilla ruokaa lapsille, et saa mitään toimeentulotukea. 2400 brutto palkalla saa ansiosidonnaista 800 netto tai jos ei kuulu kassaan niin työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa. 

Oisko esim. moottoripyörän arvolla jotain tekemistä kun veljellä on pyörä muttei sitä huomioitu toimeentulossa mitenkään.

Minusta olisi todella hullua, jos ihminen joka omistaa vaikka 100 000 e kesä

Jos itse on persaukinen niin kuvittelee varmaan kaikki sellaiseksi.Heti kun työt loppuisi niin juostaisi  toimeentulotukea hakemaan.

Vierailija
615/797 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan verot maksava työntekijä maksaa korkeamman hinnan, maksaa siis uimahallista ja sen palveluista tavallaan kahdesti. Ensin korkeampina veroina, sitten korkeampina pääsymaksuina ja korkeampina tuotehintoina.

Tuota voit pohtia eläkeikää odotellessa!

Luuletko tosiaan että pääsen 30 vuoden kuluttua samalle eläkkeelle mihin sinä?

Maailma muuttuu. Kateellinen ja katkera voi olla mille vain. 

Itsestäni kyllä tuntuu, että nykyinen eläkeläisten jatkuva harjaaminen, on osa jotain suurempaa organisoitua juttua. 

Olen asunut Afrikassa. Ihmettelen, että Suomeen halutaan samaa systeemiä. Se ei mene minun jakeluun. Olen aina ajatellut että sivistynyt ja koulutett

Jostain syystä tätä eläkeläisten haukkumista harrastetaan muissakin länsimaissa. Ja esimerkiksi Iso-Britanniassa samaan aikaan kurjistetaan köyhien eläkeläisten oloja ja ajetaan väen vängällä läpi löyhää eutanasialakia...

Olen itse "vasta" nelikymppinen, mutta elämässäni on rakkaita vanhoja ihmisiä. Ihmettelen, että eikö näillä vanhusten haukkujilla ole mitään vanhoja läheisiä, kun näkevät kaikki vanhat ihmiset vihollisina.

Vierailija
616/797 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä loisia on nykyään enemmän kuin töissä kävijöitä, siksi ne tuntuu vallanneen kaikki paikat.

Vierailija
617/797 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kenen ansioilla sitten?Olen minäkin saanut talon ,mökin,auton ym.ihan omalla palkalla.Mitä siinä on niin ihmeellistä,ei kukaan muu näitä tule ostamaan mulle.

Mm sen että ei ollut tyel-maksuja rasitteena. Silläkin rahalla maksoi lainaa pois. Työnantajien maksutkin olivat maltillisia joten työllistämiseen oli matalampi kynnys. Vienti veti ja eläkkeelle ei tarvinnut säästää, kun se oli varmistettu maksettavaksi lasten ja lastenlasten toimesta. Inflaatio söi asuntolainan ja itävienti veti. Oli kyllä helppo elämäntaival teillä. Vakituiset tulot omaan käyttöön helpostikin siitä 18v iästä lähtien ja paikalliset kesälomat. On siinä iso ristiriita sen työnsankariepookin kanssa mitä te muille uskottelette. Te olette historiallisesti se pullamössö sukupolvi. Veteraanit haukuitte ja lapset kavalsitte. Hyvin te veditte.

Vierailija
618/797 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpä on taas paljon trolleja kylvämässä tahallaan vastakkain asettelua ja keskinäistä vihanpitoa. 

Nuo kommentit ovat vaan niin alkeellisia, ettei niitä monikaan ota enää tosissaan.

Vierailija
619/797 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hallitus on esittänyt 23.9.2024, että palkkatukea kohdennettaisiin pääministeri Petteri Orpon hallitusohjelman mukaisesti erityisesti yksityiselle ja kolmannelle sektorille."

https://valtioneuvosto.fi/-//1410877/hallituksen-esitys-palkkatuen-kohd…

Kolmannen sektorin ei pidä saada palkkatuettuja tekijöitä. Ne ei maksa veroakaan. Säätiöt on varakkaiden tapa kiertää verotus. Ja ansaita tähtitieteellisiä palkkioita. Ja "yleishyödylliset", kuten spr, tekee omalle organisaatiolleen ja palkollisilleen hurjaa tuloa jopa verenluovuttajien kustannuksella. Todelliseen apuun menee pieni murto-osa, ja usein sekin niin, että se yläpitää epävakaiden yhteiskuntien sortoa yllä ja samanaikaisesti mahdollistaa muhkean korruption eliitille.

Vierailija
620/797 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkiaamuna pitäisi ihmisten olla töissä, ei uimahallissa eläkeläisten jatkeena. Kertoo ajastamme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi