Tämäkin vielä: eläkeläiset täyttävät uimahallit, muut ryhmät eivät enää mahdu sekaan
Arkiaamu Turun Impivaaran uimahallilla, mutta parkkialue on täynnä jo kello 9 jälkeen. Sisäänkäyntiporteilla väkeä lappaa molempiin suuntiin. 50 metrin altaan vesijuoksurata on täynnä polskijoita, ja naisten suihkutilojen käytävällä on tunkua täyteenvarattuun vesijumppaan tulijoista.
Tämä on nykyisin normaalitilanne lähes kaikkina uimahallin aukioloaikoina.
Kielteistä palautetta ruuhkiin liittyen tulee nykyään lähes joka päivä.
Kommentit (797)
Työkyvyttömyyseläkkeellä on 181000 ja vanhuuseläkkeellä miljoona neljäsataa.
Miten jollain on vielä eläkkeellä omat vanhemmat elossa.
Minä olen 40 ja toinen vanhempi kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Ton vanhemmat on olleet sitten 40 vuotta eläkkeellä, jos samaan aikaan ovat eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Potkulaki tulee voimaan keväällä eikä omistusasuntoon saa yleistä asumistukea.
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua.
Jos olet karavaanari niin joudut myymään asuntovaunun ja ostamaan niillä rahoilla ruokaa lapsille, et saa mitään toimeentulotukea. 2400 brutto palkalla saa ansiosidonnaista 800 netto tai jos ei kuulu kassaan niin työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.
Oisko esim. moottoripyörän arvolla jotain tekemistä kun veljellä on pyörä muttei sitä huomioitu toimeentulossa mitenkään.
Minusta olisi todella hullua, jos ihminen joka omistaa vaikka 100 000 e kesämökin tai 70 000e asuntovaunu saisi nostaa toimeentulotukea :D
Jos sulla on varaa moottoripyörään,(jos arvoton, ei varmaan lasketa?) kesämökkiin tai asuntovaunuun niin et kyllä ole tukien tarpeessa. Varsinkin jos puolisokin on töissä.
Täällä vingutaan eläkkeistä, jotka ihmiset on saaneet saatuaan, kun ovat olleet 50 vuotta työelämässä, mutta samalla vingutaan tt-tukea vaikka omistetaan kesämökit ja moottoripyörät ja puoliso käy töissä:D
Siihen aikaan kun nuo nyt etäketä saavat olivat nuoria/keski-ikäisiä ei oltu kuultukaan tt-tuesta tai , että olisi saanut työttömyys korvausta, jos puoliso tienasi.
Työkyvyttömyyseläkkeellä on 181000 ja vanhuuseläkkeellä miljoona neljäsataa tuhatta.
Eläkkeellä on yhteensä miljoona kuusisataa tuhatta eli 34 % kansasta.
Vierailija kirjoitti:
Menkää eläkeläiset opiskelemaan tolla 299 opintotuella ja 260 asumislisällä.
550€ kk on perustoimeen tulo tuki ja enemmistö eläkkeellä olevista on sillä opiskellut aikanaan itse oman ammatin mistä jäänyt eläkkeelle. Vanhat ihmiset on jo käynyt ton opiskelun nuorena läpi. Sitten on tehty työtä. Koittakaa nyt ensin ajatella. Ja muumaalaisille on omissa maissa omat tuet . Opiskelijat on meidän kulttuurissa aina tehneet kesän työtä ja säästäneet siitä opiskeluun. Oletteko te jotain kehitysvammaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Potkulaki tulee voimaan keväällä eikä omistusasuntoon saa yleistä asumistukea.
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua.
Jos olet karavaanari niin joudut myymään asuntovaunun ja ostamaan niillä rahoilla ruokaa lapsille, et saa mitään toimeentulotukea. 2400 brutto palkalla saa ansiosidonnaista 800 netto tai jos ei kuulu kassaan niin työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.
Oisko esim. moottoripyörän arvolla jotain tekemistä kun veljellä on pyörä muttei sitä huomioitu toimeentulossa mitenkään.
Minusta olisi todella hullua, jos ihminen joka omistaa vaikka 100 000 e kesämökin tai 70 000e asuntovaunu saisi nostaa to
No, jos irtisanotaan 50-vuotiaana niin on voinut olla 30 vuotta töissä ja voi olla omistusasunto ja kesämökki.
Keväällä tulee potkulaki ja jos irtisanotaan niin on vaan myytävä se kesämökki vaikka pilkkahintaan, että saa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalauta , veroja tässä maksetaan edelleen eläkkeelläkin, ettäs kehtaatte puhua paskaa.
Alapeukuttaja voi käydä googlaamassa paljonko eläkkeistä menee veroa.
Haloo, mä maksan 27.5% veroja eläkkeestä. Ei mun tartte googlata keskiveroveronäärää, riittä kun tiedän onani.
Mutta saat eläkettä n 80% enemmän kuin ansaitset.
Monen noin 64-66 v on iäkkäitä vanhempia vielä elossa. Lapset saatiin ennen muinoin nuorena,ja yli 8 90v vanhempia ihmisiä on runsaasti vielä elossa. Myös satavuotiaiden määrä on kasvanut.
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että nuo tuet olivat silloin kun vanhempasi opiskelivat suhteessa yhtään isompia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
550€ kk on perustoimeen tulo tuki ja enemmistö eläkkeellä olevista on sillä opiskellut aikanaan itse oman ammatin mistä jäänyt eläkkeelle. Vanhat ihmiset on jo käynyt ton opiskelun nuorena läpi. Sitten on tehty työtä. Koittakaa nyt ensin ajatella. Ja muumaalaisille on omissa maissa omat tuet . Opiskelijat on meidän kulttuurissa aina tehneet kesän työtä ja säästäneet siitä opiskeluun. Oletteko te jotain kehitysvammaisia.
Juu, nykyään ollaan AMK tutkinnolla työkokeilussa 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuella ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä hyllyttämässä tavaroita kaupoissa, laittamassa palautettuja kirjoja hyllyyn kirjastossa, auttamassa osastonsihteeriä sairaaloissa, hoitamassa lapsia päiväkodeissa jne.
Opiskelijat syö opiskelijan ruokaa 3€ annos kouluissa meidän veroilla nekin on korvattu ja maksettu työssä käyvät maksaa veroja että lapsensa saa kouluruuan. Vanhukset maksaa ruuasta 6-12 € vertaa vähän lapsellinen tätä. Opiskelijat saa opiskelija alennusta busseista kuin ruuasta. Olette kiittämään mitä muilta olet saanut. Häpeisit oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaas että veroprosentti nousi eläkeläisillä joiden vuosieläkkeet on n 25000 vai oliko hiukka pienempi tuo rajamediaanieläke.
Mediaanieläke on n 1800 euroa. Eläkkeiden keskiarvoa en tiedä. Mutta tuo nediaanieläke on hyvä tietää jättieläkkeistä puhuvien.
Suhteessa maksuihinsa sen eläkkeen pitäisi siis olla jotain 400€ kk.
Entä mun eläkkeeni määrä kun jäin eläkkeelle 1.12.-24, lasketko sen mulle, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että nuo tuet olivat silloin kun vanhempasi opiskelivat suhteessa yhtään isompia.
No, ruoka oli halvempaa ja vuokrat ja töitä enemmän.
Tehtaita on loppunut paljon.
Vierailija kirjoitti:
Aivan hyvin voi olla, mitä ihmeellistä siinä on? Monet elää noin 9-kymppiseksi, lapset voi olla 7-kymppisiä.
Vierailija kirjoitti:
No en ole vielä eläkeläinen, siihen menee vielä 3 ja puoli vuotta, siis sitten 65 vuotiaana pääsen. Mut hassua, et opiskellessani 40 v vuotta sitten yliopistossa, sain just ton verran tukea, mutta markoissa! 70 000 mk piti ottaa velkaa 6 vuoden aikana, jotta pystyi opiskelemaan. Ei ollu varaa ostaa mitään laitteita tai tilata vaikka lehtiä. Soluasunnossa asuttiin, ei ees haaveiltu yksiöstä. Bussia en raskinu käyttää koulumatkoihin, kävelin tai pyöräilin. Kotona käydessä melkein aina liftasin. Kesätöistä ym ei kertyny eläkettä, koska silloin eläkettä alkoi kertyä vasta 23v eteenpäin. Nykyään jo 18v alkaen. Sitä paitsi eläkkeitä verotetaan kovemmin kuin palkkoja. Mieheni maksaa paljon pienemmästä eläkkeestään isompaa veroprosenttia kuin minä huomattavasti isommasta palkastani. Että silleen.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijat syö opiskelijan ruokaa 3€ annos kouluissa meidän veroilla nekin on korvattu ja maksettu työssä käyvät maksaa veroja että lapsensa saa kouluruuan. Vanhukset maksaa ruuasta 6-12 € vertaa vähän lapsellinen tätä. Opiskelijat saa opiskelija alennusta busseista kuin ruuasta. Olette kiittämään mitä muilta olet saanut. Häpeisit oikein.
En minä ainakaan syönyt mitään 3 euron kouluruokaa vaan omia eväitä.
ja vielä tähän uimahalli asiaan liittyen, ennen kuin rupeatte syleksimään iäkkäiden päälle tuolla uimaradoilla, eläkeläisiä on muissakin ikäryhmissä kuin iäkkäissä. Pitäisköhän laittaa sellainen paariamerkki otsaan, että mihin vuorokauden aikaan otsaansa e-merkillä varustetut saavat liikkua muiden ihmisten ilmoilla ja kauppoihin ja sitten jumppasaleihin ja kauppoihin e-aukiolo ajat erikseen.
Haiseva nuoriso syönyt vanhempiensa rahoilla ja asunut käynyt peruskoulun veron maksajien rahoilla ja kouluruuat sitten poraa itkee kun pitäisi töitä tehdä vuorostaan ja uimahallissa käy iso äiti ja isä jumpassa niin. Verenimijät . Kondomin käyttö olisi ollut asiallista teidän kohdalla.
Eläkemenot ovat 36 miljardia vuodessa. Sen merkitys on mieletön. Ei Suomessa suurempaa menoerää olekaan kuin eläkkeet.