Tämäkin vielä: eläkeläiset täyttävät uimahallit, muut ryhmät eivät enää mahdu sekaan
Arkiaamu Turun Impivaaran uimahallilla, mutta parkkialue on täynnä jo kello 9 jälkeen. Sisäänkäyntiporteilla väkeä lappaa molempiin suuntiin. 50 metrin altaan vesijuoksurata on täynnä polskijoita, ja naisten suihkutilojen käytävällä on tunkua täyteenvarattuun vesijumppaan tulijoista.
Tämä on nykyisin normaalitilanne lähes kaikkina uimahallin aukioloaikoina.
Kielteistä palautetta ruuhkiin liittyen tulee nykyään lähes joka päivä.
Kommentit (797)
Vierailija kirjoitti:
Jumalauta , veroja tässä maksetaan edelleen eläkkeelläkin, ettäs kehtaatte puhua paskaa.
Alapeukuttaja voi käydä googlaamassa paljonko eläkkeistä menee veroa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, kun eläkeläiset harrastaa.
Harrastaa eläkeläishinnoilla, väärin.
Vierailija kirjoitti:
Jumalauta , veroja tässä maksetaan edelleen eläkkeelläkin, ettäs kehtaatte puhua paskaa.
Ei se ole paskaa. Sen näkee valtion budjetista. Kasvavasta velkasuhteesta, vaikka muilla leikkurit laulaa täysillä.
Töitä ei saa, joka paikkaan on satoja hakijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uimahallit olisivat tyhjiä päivisin, jos eläkeläiset jäisivät kotiin. Sekö olisi onnellinen ja mieluisa ratkaisu.
Eikö juuri koululaiset ole halleissa liikuntatunneilla päivisin? VAi eikö enää ole rahaa viedä liikuntatunnilla oppilaita uimahalliin?
Luinkin hiljan jostain että nykyään on paljon uimataidottomia lapsia mutta en tajunnut että se voisi johtua tästä.
Lasten ja nuorten asiat on ihan retuperällä Suomessa. Kaikki rahat menee tuohon yhteen etuoikeutettuun sukupolveen.
Onko joku kampanja käynnissä? Tulevaisuus pelottaa ja muutokset. Olen ollut rakentamassa hybäö tasaista ja oikeudenmukaista valtiota. Myös eläkkeiden osilta. Yritin taistella niitä yliisoja eläkkeitä vastaan. Tot
"Taloustieteen nobelisti, yhdysvaltalaisen huippuylipiston MIT:n taloustieteen professori Bengt Holmström, 68, ripitti Keskuskauppakamarien juhlaseminaarissa torstaina Finlandia-talolla omaa sukupolveaan itsekkyydestä.
- Me maksetaan eläkkeistä 24 prosenttia ja ruotsalaiset 18,5 prosenttia. Jossain vaiheessa se suomalainen nuori ihminen alkaa miettiä, että aikooko se todella kantaa vastuuta näistä vanhoista vai lähtisikö jonne muualle vähän lämpimämpään ja kevyempään paikkaan, Holmström sanoi.
- Olemme itsekäs sukupolvi. Se on mielipiteeni. Meidän vanhemmat sotivat, ja me ollaan nautittu niistä eväistä. Nyt me syödään seuraavan sukupolven eväät, Holmström täräytti."
Kerrankin rehellinen suurten ikäluokkien edustaja
Olen eläkkeellä ja teen töitä. Koska muuten en pärjää taloudellisesti. Ja kai te tiedätte että eläkeläiset ovat suurin jotka alikäyttävät sosiaalietuuksia? Moni eläkeikäinen ei ikinä menisi sossulta pyytämään tai hakemaan mitään muitakaan tukia. Sossusyteemi on pilattu näillä, jotka oikein suunnittelevat kuinka saada suurimmat tuet. Aikuinen Lapsi tai avopuoliso kirjoille posterestanteen , että saadaan isoimmat sossutuet. Tai työttömyyskorvausta yms. Minun nuoruudessa ei edes työttömyyskorvausta saanut, jos toisella oli normaali palkka. Perhe kohtainen ja ansiosidonnainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee aloite eduskunnalle asiasta, ei täällä vinkuminen mitään auta.-eläkeläinen vm.-25
Eläkeläiset ei täällä määrää, missä mistäkin saa keskustella. Kysymme neuvoja, jos tarvitsemme.
🤣🤣🤣🤣 vau. Johan vitsit murjaisit. Sinäkö se muka määrät. Kuuntelisit vaan vanhempia ihmisiä ja heidän neuvojaan, voisit jopa saada itsellesi elämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän kuin palkasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uimahallit olisivat tyhjiä päivisin, jos eläkeläiset jäisivät kotiin. Sekö olisi onnellinen ja mieluisa ratkaisu.
Eikö juuri koululaiset ole halleissa liikuntatunneilla päivisin? VAi eikö enää ole rahaa viedä liikuntatunnilla oppilaita uimahalliin?
Luinkin hiljan jostain että nykyään on paljon uimataidottomia lapsia mutta en tajunnut että se voisi johtua tästä.
Lasten ja nuorten asiat on ihan retuperällä Suomessa. Kaikki rahat menee tuohon yhteen etuoikeutettuun sukupolveen.
Onko joku kampanja käynnissä? Tulevaisuus pelottaa ja muutokset. Olen ollut rakentamassa hybäö tasaista ja oikeudenmukaista valtiota. Myös eläkkeiden osilta. Yriti
Hän ei ole suurta ikäluokkaa. Nuorin suurten ikäluokkien edustaja on 75-vuotias. Suuria ikäluokkalaisia on jäljellä n.300.000, ennusteen mukaan v 2030 n.200.000 ja 2035 130.000. Muita eläkeläisiä on.n.1,2 miljoonaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee aloite eduskunnalle asiasta, ei täällä vinkuminen mitään auta.-eläkeläinen vm.-25
Eläkeläiset ei täällä määrää, missä mistäkin saa keskustella. Kysymme neuvoja, jos tarvitsemme.
🤣🤣🤣🤣 vau. Johan vitsit murjaisit. Sinäkö se muka määrät. Kuuntelisit vaan vanhempia ihmisiä ja heidän neuvojaan, voisit jopa saada itsellesi elämän.
Ei hän sanonut ketään määräilevänsä. Hänhän vain ojensi teitä eläkeläisiä.
Liikunnan harrastaminen ja uiminen on kaikille hyväksi ja periaatteessa uimahallissakin sopu sijaa antaa, mutta...
Työssäkäyvänä ehdin uimaan vasta työpäivän ja pitkän työmatkan jälkeen myöhäisiltapäivällä ja olen ihmetellyt sitä eläkeläisten ruuhkaa altaassa silloin. Jotenkin voisi ajatella, että heillä olisi aikaa tulla uimaan välillä 6-16, mutta kovasti ruuhkaksi asti heitä on neljän jälkeen altaissa.
Itse tekee pitkää työpäivää eikä pääse hallille kuin vasta neljän-viiden jälkeen. Ei puhettakaan että pääsisi rauhallisempaan aikaan keskipäivällä kuten eläkeläiset. Ihmettelenkin eläkeläiset, miksi tulette uimaan samaan aikaan työssäkävijöiden kanssa? Teillä on koko päivä aikaa tuntikaupalla uida ja saunoa rauhassa. Miksi tulla juuri kiireisimpien tuntien aikana? Vähän sama ilmiö ruokakaupassa olen huomannut.
Sinänsä hienoa, että liikutte ja pidätte huolta kunnostanne!
Toinen havainto hallilta. Eläkeläismummo kaitsi lapsia uima-altaassa ja antoi lasten hyppiä ja pärskiä toisten uimareiden kasvojen eteen. Muut uimarit jo neuvoivat, missä hyppyallas on, mutta eläkeläismummo jatkoi piittaamatta ja antoi lasten yhä hyppiä uintiradalla. Vasta viiveellä mamma siirtyi hyppyaltaalle lasten kanssa. Tässäkin tilanteessa muiden uimareiden huomiointi ei olisi ollut liikaa pyydetty ja normaaleilla käytöstavoilla varustettu aikuinen ihminen ei olisi edes tullut siihen hyppyyttämään lapsia. Kertoo vain siitä, että osa ihmisistä ei huomioi kanssaihmisiä lainkaan, eivätkö osaa vai eivätkö vain piittaa? Huonoa käytöstä joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko joku kampanja käynnissä? Tulevaisuus pelottaa ja muutokset. Olen ollut rakentamassa hybäö tasaista ja oikeudenmukaista valtiota. Myös eläkkeiden osilta. Yriti
Et tiedä minkä ikäiset kuuluu suuriin ikäluokkiin.Googleta vaikka.
Vierailija kirjoitti:
Se on täysin yrityksen asia jos antaa eläkeläisalennusta. Sitä ei kompensoi valtio kuten esim opiskelijoiden edullista ruokailua. Mikä on hyvä että saavat etuja.
Uimahallit on pääsääntöisesti julkisia ja niitä ylläpidetään verovaroin. Joten alennus lipusta on veroetu.
Vierailija kirjoitti:
Olen eläkkeellä ja teen töitä. Koska muuten en pärjää taloudellisesti. Ja kai te tiedätte että eläkeläiset ovat suurin jotka alikäyttävät sosiaalietuuksia? Moni eläkeikäinen ei ikinä menisi sossulta pyytämään tai hakemaan mitään muitakaan tukia. Sossusyteemi on pilattu näillä, jotka oikein suunnittelevat kuinka saada suurimmat tuet. Aikuinen Lapsi tai avopuoliso kirjoille posterestanteen , että saadaan isoimmat sossutuet. Tai työttömyyskorvausta yms. Minun nuoruudessa ei edes työttömyyskorvausta saanut, jos toisella oli normaali palkka. Perhe kohtainen ja ansiosidonnainen.
Olet siis itse köyhä ja äänestät köyhien kyykyttäjiä. Ei tarvitse kaukaa hakea mikä on pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on pikkuisen kalliimmat vuokrat ja ruoka ja töitä vähemmän tarjolla
Vai meinaatko 595 eurolla maksaa 600 euron vuokran ja ruokaan ei jää mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, kun eläkeläiset harrastaa.
Harrastaa eläkeläishinnoilla, väärin.
Köyhälle kaikki on kallista.Häpeäisin itseäni jos kehtaisin valittaa näistä summista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko joku kampanja käynnissä? Tulevaisuus pelottaa ja muutokset. Olen ollut rakentamassa hybäö tasaista ja oikeud
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haloo, mä maksan 27.5% veroja eläkkeestä. Ei mun tartte googlata keskiveroveronäärää, riittä kun tiedän onani.
Muistakaas että veroprosentti nousi eläkeläisillä joiden vuosieläkkeet on n 25000 vai oliko hiukka pienempi tuo rajamediaanieläke.
Mediaanieläke on n 1800 euroa. Eläkkeiden keskiarvoa en tiedä. Mutta tuo nediaanieläke on hyvä tietää jättieläkkeistä puhuvien.
Onko joku kampanja käynnissä? Tulevaisuus pelottaa ja muutokset. Olen ollut rakentamassa hybäö tasaista ja oikeudenmukaista valtiota. Myös eläkkeiden osilta. Yritin taistella niitä yliisoja eläkkeitä vastaan. Totuushan on sen,että mediaanieläke ei ole iso. Ja tosiaan neekäkeläuset ovat rakentaneet hyvinvoinnin pohjan. Nyt vaan yhteisöllisyyden sijaan on tullut eriarvoisuus. Eläkeläiset eivät pääosin ole eriarvoisina muihin verrattuina. Työttömyys pitäisi olla lyhytaikaista. Eläkeläisyys jatkuvaa.