Luulin vaihdevuosien alkaneen, olenkin raskaana.
Hupsista vaan mikä yllätys tuli meidän perheelle, kolmas lapsi tulossa. Menkkani on olleet viimeisen vuoden epäsäännölliset ja marraskuun jälkeen olleet kokonaan poissa.
Mulla on ikää jo reilusti päälle 40, niin niitä vähäisiä oireita mitä on, olen pitänyt esivaihtari oireina kunnes työterveyshuollossa muun asian yhteydessä selvisi, että olenkin raskaana ja jo jollain viikolla 11 -12.
Eka aika neuvolaan on varattu ja edellisestä käynnistäni siellä onkin kulunut aikaa jo yli 12 vuotta.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki luulee sua lapsen mummoksi!😅
Mun äiti oli 44 kun mä synnyin, 80-luvulla . Ei oo kukaan luullut mummoksi ikinä. Lapsena muistan kyllä ihmetelleeni, että osalla kavereista oli niin nuoret vanhemmat, asuivat pienissä kaksioissa tai kolmioissa ja söivät täysin erilaista ruokaa, esim. Makaronilaatikkoa jne. Mutta varmaan ne omatkin vanhempani olivat sillon 20-30v vielä nuoria opiskelijoita joilla ei ollut niin hyvä toimeentulo. Mielestäni lapselle pelkästään hyvä asia lapsen kasvun kannalta jos vanhemmat ovat yli 40. Vanhemmilla on rahaa ja aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Apua, mua pelottaa että sama. Marraskuussa viimeksi menkat ja menkkamaista kipua ollut aika ajoin siitä asti kun menkat olisi pitänyt alkaa. Muistelen että raskauksissa oli näin.
Ikää 48 ja nuorin lapsi 17-vuotias. Kaikkia lapsia yritetty pitkään aikanaan.
Kertokaa mulle että tää on normaalia vaihdevuosissa. En uskalla tehdä testiä.
MIKSI te ette ehkäise niin ei tarvitse pelätä?
Vierailija kirjoitti:
Abortti on hyvä ratkaisu. Noin vanhoilla on suuri vaara saada joku vammainen lapsi, jonka kanssa on sitten kiinni koko loppuelämän.
Riski teiniraskauksissa on suurin !
Vierailija kirjoitti:
Abortti on hyvä ratkaisu. Noin vanhoilla on suuri vaara saada joku vammainen lapsi, jonka kanssa on sitten kiinni koko loppuelämän.
Abortti on murha, ihmiselämä alkaa hedelmöityksestä!
Ap, saako udella että kuinka paljon yli 40 olet.. ?
Onnittelut. Kaikkea hyvää Sinulle ja Perheellesi!
Voi herranjumala! Tuossa iässä raskaaksi.. Toivottavasti on kertynyt omaisuutta ja sairasvakuutukset ja henkivakuutukset kunnossa sekä todella hyvä tukiverkko oman fyysisen ja psyykkisen terveyden lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Apua, mua pelottaa että sama. Marraskuussa viimeksi menkat ja menkkamaista kipua ollut aika ajoin siitä asti kun menkat olisi pitänyt alkaa. Muistelen että raskauksissa oli näin.
Kuinka v,,n tyhmä pitää olla,ettei tee testiä,jos pelkää raskautta,siis pelkää,eikä toivo? Ilmeisesti haluat lapsen sitten kuitenkin,kun et aborttiinkaan enää ehdi. Idiootti-trolli.
Vierailija kirjoitti:
Ap, saako udella että kuinka paljon yli 40 olet.. ?
Onnittelut. Kaikkea hyvää Sinulle ja Perheellesi!
Ap. Täytän kesällä 45 v. Kiitos kannustajille!
Vierailija kirjoitti:
Kaikki luulee sua lapsen mummoksi!😅
Kuka välittää siitä mitä muut luulee? Ei tässä muita varten eletä.
Sitä se paljaalla paneminen teettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka v,,n tyhmä pitää olla,ettei tee testiä,jos pelkää raskautta,siis pelkää,eikä toivo? Ilmeisesti haluat lapsen sitten kuitenkin,kun et aborttiinkaan enää ehdi. Idiootti-trolli.
Tämä. Yleensä nainen vaihdevuosi-iässä on sen verran valveutunut, että paljaalla ei mennä vasta kuin sitten, kun menkat ovat olleet yli vuoden pois.. itse 56, ja menkat tulevat edelleen, joten ehkäisy käytössä vielä.
Itse tulin yllättäen raskaaksi 41-vuotiaana. Kaksi aiempaa lasta oli saatu hedelmöityshoidoilla, joten en odottanut että hedelmällisyyteni olisi yllättäen noussut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin sitä vaan vanhemmatkin mammat vielä sikiää ja porsii!😬
Minkä ikäisenä sinun äitisi porsi sinut?
25-vuotiaana.👌
Oliko isokin pahnue?
Kylläpä moni taas kouhkaa ja ilkeilee missä iässä naiset saisi tulla raskaaksi ja tehdä lapsia. Kuitenkin suuntaus on koko ajan sen suuntainen, et nykyisin moni nainen aloittaa lastenteon vasta kahta puolta 40 ikähaarukan. Siihen nähden myöskään ap ei ole mitenkään liian vanha ja kokematon synnyttämään. Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä moni taas kouhkaa ja ilkeilee missä iässä naiset saisi tulla raskaaksi ja tehdä lapsia. Kuitenkin suuntaus on koko ajan sen suuntainen, et nykyisin moni nainen aloittaa lastenteon vasta kahta puolta 40 ikähaarukan. Siihen nähden myöskään ap ei ole mitenkään liian vanha ja kokematon synnyttämään. Tsemppiä.
Jos aloittaa ensimmäisen lapsen hankkimisen silloin, on kyllä liian myöhäistä suuremmalle osalle. On eri asia saada kuopus tuossa iässä, mutta eivät kaikki onnistu siinäkään.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu sai lapsen 50-vuotiaana.
Luomusti? Tuliko terve lapsi?