Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä kenenkään muun aikuinen lapsi lähdössä ulkomaille yliopistovaihtoon puoleksi vuodeksi?

Vierailija
30.01.2025 |

Kukaan?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun poika lähti tammikuussa puoleksi vuodeksi Yhdysvaltoihin

Vierailija
2/25 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa, onnittelut! 

Meidän lapsista 1 ja monet ystävien lapsista ovat olleet. Osa jäänyt sille tielleen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu on.

Vierailija
4/25 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin aikoinaan vuoden, mutta omista lapsistani ei yksikään ole ollut/menossa.

Vierailija
5/25 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla! t.ap

Vierailija
6/25 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen oli viime vuonna, toinen menee luultavasti syksyllä.

Ja itsekin olin aikanani.

Hyvä kokemus. Kannattaa kannustaa lapsia lähtemään. Juuri kukaan ei kadu että meni.

Vierailija
7/25 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tyttäreni lähti Somaliaan, Mogadishun yliopistoon tekemään naistutkimusta.

Vierailija
8/25 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tyttäreni lähti Somaliaan, Mogadishun yliopistoon tekemään naistutkimusta.

Lapettomilta ei kysytty, mielikuvituslapset ei kelpaa. 

Vierailija
9/25 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni tulee Suomeen vaihtoon, koska yliopiston hänelle määräämä gradun aihe koskettaa maatamme. Ei ehkä olisi muuten valinnut Suomea.

Vierailija
10/25 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi  lähti viime syyskuussa vuodeksi USAhan. Tai no 10kk, palaa toukokuussa.

Vierailija
11/25 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoista tuollaisen sovinistisen persun jälkikasvulle. Mutta hyvä että heräsi ja lähti pois läheltäsi.

Vierailija
12/25 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lapseni lähtivät ulkomaisiin yliopistoihin opiskelemaan, ei pelkästään vaihtoon. 

Vierailija
13/25 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsi  lähti viime syyskuussa vuodeksi USAhan. Tai no 10kk, palaa toukokuussa.

Miksi USAan? Ihan hirveä paikka!?

Vierailija
14/25 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No MIT on hänen alallaan ihan "suht" arvostettu oppilaitos, siksi.

Vierailija
15/25 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japaniassa nuorena miehenä,   se oli hurja vuosi.

Vierailija
16/25 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No MIT on hänen alallaan ihan "suht" arvostettu oppilaitos, siksi.

Rassaako ne siellä mirriä?

Vierailija
17/25 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta itse olin aikanaan sekä yliopistovaihdossa, että lukiossa vaihto-oppilaana. Yliopistovaihto oli mahtava kokemus, jälkimmäistä en niinkään suosittelisi sillä monilla oli vähemmän sopivia isäntäperheitä, ja perheestä riippuu koko kokemuksen onnistuminen.

Vierailija
18/25 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta itse olin aikanaan sekä yliopistovaihdossa, että lukiossa vaihto-oppilaana. Yliopistovaihto oli mahtava kokemus, jälkimmäistä en niinkään suosittelisi sillä monilla oli vähemmän sopivia isäntäperheitä, ja perheestä riippuu koko kokemuksen onnistuminen.

Rassautitko mirriäsi ulkomailla?

Vierailija
19/25 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin lapsistani kävi sekä yliopistovaihdossa että opiskelemassa lukukauden ulkomailla. Hieno juttu.

Vierailija
20/25 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienoja juttuja on, kun kaikki järjestetty valmiiksi ohjelmien vastaavuutta ja isäntäperheitä myöten. näin ei ollut vielä kasarin puolivälissä. horisontin laajennus oli omalla vastuulla. ammattikoordinaattoreista (yliopisto, työkkäri) hyötyä nolla. 

itse lähdin nuorena kokonaan ulkomaille ja rakentelin bachelor- mastertutkintoni eri maista ilman 'ohjelmia'. ei ollut ohjelmia tukevia kielikurssejakaan, vaan sekaan vaan-meininki. myöhemmin olen toki ollut työni puolesta näitä ohjelmia tekemässä. ette arvaakaan, mitä sattumankauppaa nämä vaihdot ovat: pohjautuvat tutkimuspiireissä solmittuihin henkilökohtaisille kontakteille. ei silti. parempi osallistua, kuin ei osallistua. oma-aloitteisuutta ei tosin tarvita nimeksikään. stig ombord!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi