Lihalientä ruuaksi
Voinko korvata ateriat pelkällä lihaliemellä? Ois edullista ja paketista riittäisi monelle päivälle. Kukaa testannut?
Kommentit (17)
Ai että, muistaako kukaan kun 70-luvulla ihan syötiin lihapiirakkaa lihaliemessä? Meillä mummo teki itse sen lihapiirakan ja sit siihen lihaliemi, oli pakkaspäivän ruoka. En oo syönyt 40 vuoteen, enkä edes nähnyt koko ruokalajia misään...
Dippaa sinne ranskanleipää. Saat vähän täytettä vatsaan
Saosta se liemi munalla, saat proteiinia lisää. Aikoinaan tuo liemi on ollut monella mukana termarissa pilkkireissuilla voileipien kaverina.
Jos haluat sairastua niin korvaa toki.
Eikö noi nuudelit vähän niinku olekkin mausteliemessä? Nyt jäis vaan ne valmis nuudelit pois. Kai sinne kelpaa muukin lusikoitavaksi. Ruokalusikallinen soijarouhetta vaikka.
Vierailija kirjoitti:
Ai että, muistaako kukaan kun 70-luvulla ihan syötiin lihapiirakkaa lihaliemessä? Meillä mummo teki itse sen lihapiirakan ja sit siihen lihaliemi, oli pakkaspäivän ruoka. En oo syönyt 40 vuoteen, enkä edes nähnyt koko ruokalajia misään...
Ei kait tuommoista olekaan, paitsi sun mummolassa.
Kanaliemikuutioita söin, siis veteen keitettynä, kun oli flunssassa ja välillä rahanpuutteessakin. Sekaan voi pilkkoa ohutta spagettia. Lämmittää ja pitää nälän.
Kansakoulussa 70-luvulla oli ruokana lihalientä. Lautaselle keittäjä jakoi kauhalla lihaliemen ja antoi lusikan. Lisäksi ateriaan kuului yksi karjalanpiirakka ja pikkuinen kolmionmallinen VIOLA-juusto.
Syötiin 70-luvulla lihapiirakoita liemikuution liemessä. Herkullista. Ei siinä liemikuutiossa muuta vikaa ole kuin että se on melkein pelkkää suolaa. Mausteita suolassa.
Ei epäterveellisiin ruokiin kuole jos syö muutakin. Mitään eroa ei huomaa, onko syönyt lihapiirakoita lihaliemessä vs. joku terveysruoka, jos ei pelkillä lihapiirakoilla aio elää.
Painonhallinta taitaa olla tärkein terveyteen vaikuttava seikka ja 70-luvulla pysyttiin langanlaihoina syömällä lihapiirakoita, mutta silloin oltiin myös nuoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin muistan, kun tehtiin peltilihapiirakkaa. Pohja oli voitaikinaa ja täytteeksi tuli riisijauhelihatäyte ja päälle vielä voitaikinakuori. Sitä tosiaan syötiin lihaliemen kanssa ja oli tosi hyvää.😋Pitäisi joskus koittaa tehdä itse.
Vierailija kirjoitti:
Dippaa sinne ranskanleipää. Saat vähän täytettä vatsaan
ruisleopäkuutiot myös,mutta tuostasuolasta olisin huolissani,sun sydän ei kestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
muista levylihapiirakan,muna.riisi-jauhelihatäyte. kutsuttiin tuota lehtevää piirakkaa juurikin lihapiirakaksi. mutta jokin mielikuva,että on muitakin lihapiirakoita ja pasteijoita uitettu limessä jota ei voi käsittää.
Vierailija kirjoitti:
Saisit liikaa suolaa
Ei kai sen valmiin liemen suolapitoisuus ole normaalia ruokaa korkeampi? Ja sitähän voi säätää veden määrällä.
Energiaa tuossa vaan ei taida olla nimeksikään.
Hirveän makuista ja ei pidä nälkää