Miten estää rupsahtamisen 40-vuotiaana?
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välttämättä ei mitenkään. Olen hoikka, terveelliset elämäntavat, mutta naama alkoi roikkumaan n. 40-vuotiaana, ei kuitenkaan ryppyjä. Ei auttanut muu kuin hyväksyä vääjäämätön.
Normaalisti 40-vuotiaana ei naama todellakaan roiku.
No höpsis! Katsokaa vaikka normi poliitikkoja tms, ei mitään some-/ filmitähtiä. Kyllä on paljonkin valahtamisia ja juonteita ym. nähtävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välttämättä ei mitenkään. Olen hoikka, terveelliset elämäntavat, mutta naama alkoi roikkumaan n. 40-vuotiaana, ei kuitenkaan ryppyjä. Ei auttanut muu kuin hyväksyä vääjäämätön.
Normaalisti 40-vuotiaana ei naama todellakaan roiku.Kyllähän sidekudokset alkavat löystyä jo kolmikymppisenä ja rasvaa alkaa kadota, mitään suurta valahdusta harvalle kuitenkaan vielä tulee alle 40-vuotiaana. Mutta silmäluomet ja kulmat alkavat hieman jo laskeutua, samoin posket, ja leukalinjaan alkaa muodostua "jowls". Ei näihin ulkopuoliset kuitenkaan juuri huomiota kiinnitä, mutta muutoksia kuitenkin tapahtuu koko ajan.
Nasolabiaalijuonteet on kyllä jo monilla ihan kohtuulliset. Kyllä se ilme monella on jo vähän väsähtänyt..
Vierailija kirjoitti:
Aurinkosuoja jokaisena päivänä 50, myös talvella. Terveelliset elämäntavat, ei juuri alkoholia ja liikunta. Hyvä hoitorutiini ja laadukkaat seerumit käyttöön.
Kuinka terveellistä/turvallista aurinkosuojaa on käyttää joka päivä?
Ei kannata yrittää sitä estää. Se tule tapahtumaan joka tapauksessa, ja se ei ole mitenkään kauheaa, kun sen hyväksyy. Ainoa mitä kannattaa tehdä on lopettaa puhuminen siitä "rupsahtamisena", ikään kuin se olisi jotain negatiivista. Se on vaan luonnollista kehitystä, ja ihminen jolla on paljonkin näkyviä iän merkkejä voi myös olla kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä se vaan useimmilla jonkun verran jo roikkuu. Sitä ei välttämättä huomaa, ellei vertaa nuoruudenkuviin tosin. Esim. mulla oli ennen kapeahko siro leukalinja. Nyt nelikymppisenä laatikkoleuka. Se mikä on muuttunut on, että löysää roikkuu siellä luiden muodostaman linjan ulkopuolella. Mutta jos ei tiedä miltä olen näyttänyt ennen, voisi luulla hyvinkin, että mulla vaan on luustonkin puolesta semmoinen leveä neliömäinen leukalinja, koska ei se vielä näytä miltään roikkumiselta selvästi.
Toisaalta ihmiset ikääntyy eri tavalla, joku plastiikkakirurgi amerikkalaisessa ohjelmassa sanoi että jokainen on vähintään yhtä ryhmää: sagger, sinker or wrinkler. Eli joko alkaa rasvakudos siirtyä ja roikkua, tai sitten posket ja silmät uppoaa kuoppiin ja tulee semmoinen kuihtuneen näköinen laihanaama, tai sitten tulee ryppyjä. Ihmiset usein keskittyy hirveästi esim. niihin ryppyihin ja luulee että ikä näkyy vain niistä, muttta jos on esim. tuotta roikkumistaipumusta tai kudosten painumista, niin ilman yhtään ryppyäkin ikä näkyy ihan hyvin.
Todella harva rupsahtaa nelikymppisenä jos elämäntavat on edes jossain määrin ok. Jatkuva juopottelu, tupakointi ja auringossaoleilu kyllä vanhettaa ennenaikaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Terveelliset elämäntavat, ei lapsia. Moni nelikymppinen mamma on todella rupsahtaneen näköinen verrattuna lapsettomiin naisiin.
Jos kaikki noudattaisivat tätä, yhteiskunnassa olisi lopulta jäljellä vain ryhmä todella rupsahtaneita vanhuksia kuolemassa pois. Eipä olisi enää ulkonäköpaineita, kun nuoria ei olisi olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo kolmekymppisellä voi roikkua, jos on ollut oikein pyöreäposkinen lapsena. Kaikilla pyöreäpiirteisillä roikkuu viimeistään 50-vuotiaana. Ei siihen kuole ;)
Ei kiinnosta mikään rupsahtamisen ajattelu. Muutun sellaiseksi kuin muutun, enkä haikaile menneen nuoruuden perään.
N43
Vierailija kirjoitti:
Aurinkosuoja jokaisena päivänä 50, myös talvella. Terveelliset elämäntavat, ei juuri alkoholia ja liikunta. Hyvä hoitorutiini ja laadukkaat seerumit käyttöön.
Uv-indeksi on talviaikaan 0, ei todellakaan tarvita aurinkosuojaa jokaisena päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uv-indeksi on talviaikaan 0, ei todellakaan tarvita aurinkosuojaa jokaisena päivänä.
Tää on taas niitä, joka on seurannut jotain jenkkiläisiä ihotautilääkäreitä, mutta ei tajua että ei me eletä Kaliforniassa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalisti 40-vuotiaana ei naama todellakaan roiku.Kyllähän sidekudokset alkavat löystyä jo kolmikymppisenä ja rasvaa alkaa kadota, mitään suurta valahdusta harvalle kuitenkaan vielä tulee alle 40-vuotiaana. Mutta silmäluomet ja kulmat alkavat hieman jo laskeutua, samoin posket, ja leukalinjaan alkaa muodostua "jowls". Ei näihin ulkopuoliset kuitenkaan juuri huomiota kiinnitä, mutta muutoksia kuitenkin tapahtuu koko ajan.
Tottakai muutoksia tapahtuu kun ikää tulee, mutta ei suurimmalla osalla 40-vuotiaista voi sanoa että naama roikkuu. Toki aina jollekin ne huonot geenit osuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No höpsis! Katsokaa vaikka normi poliitikkoja tms, ei mitään some-/ filmitähtiä. Kyllä on paljonkin valahtamisia ja juonteita ym. nähtävissä.
Ai esimerkiksi Sanna Marin joka täyttää tänä vuonna 40v?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihotautilääkäri Carl Kyrklund kertoo käyttävänsä aurinkosuojaa keväästä syksyyn.
Lopeta tupakka jos poltat. Älä juo paljon alkoo. Liiku. Syö terveellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Todella harva rupsahtaa nelikymppisenä jos elämäntavat on edes jossain määrin ok. Jatkuva juopottelu, tupakointi ja auringossaoleilu kyllä vanhettaa ennenaikaisesti.
Usein vähän toisinpäin naaman suhteen. Esim. mä olen urheilullinen, mun 2 vuotta vanhempi sisko on lihava alkoholin suurkuluttaja. Mulla on ryppyjä, ollut jo jostain 35-v:stä asti ja vähän kuivettuneen näköinen naama. Siskolla ei ole rypyn ryppyä 44 vuoden iässä ja melkein lapsenpyöreä naama. Toisaalta kroppa tietysti hänellä on kunnon tätikroppa, kun mulla taas nuorekkaampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihotautilääkäri Carl Kyrklund kertoo käyttävänsä aurinkosuojaa keväästä syksyyn.
Niin eli ei vuoden ympäri, kuten joku aiemmin totesi. Tuohan on ihan "normaali" aika aurinkosuojan käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai esimerkiksi Sanna Marin joka täyttää tänä vuonna 40v?
Sanna Marin on selvästi ottanut botoxia ja täyteaineita, mikä ei Suomessa poliitikoilla ole kovin yleistä. Mutta jossain vaiheessahan sillä esim. tuli hymyillessä silmäkulmiin kunnon harakanvarpaat, ja otsakin kurtistui, sitten yhtäkkiä nämä katosivat. Selvästi otettu botoxia. Käyttää myös hiustentuuhennoksia aivan selvästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein vähän toisinpäin naaman suhteen. Esim. mä olen urheilullinen, mun 2 vuotta vanhempi sisko on lihava alkoholin suurkuluttaja. Mulla on ryppyjä, ollut jo jostain 35-v:stä asti ja vähän kuivettuneen näköinen naama. Siskolla ei ole rypyn ryppyä 44 vuoden iässä ja melkein lapsenpyöreä naama. Toisaalta kroppa tietysti hänellä on kunnon tätikroppa, kun mulla taas nuorekkaampi.
Ja sitten jos miettii terveyttä, niin niillä rypyillä ei ole mitään merkitystä. Usein hoikemmilla on vähemmän rasvaa kasvoissa ja ovat kuivakkaampia.
Hyvin harva nelikymppinen on rupsahtanut.