Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen vapaaehtoisena lasten kerhossa ja mitä olisi pitänyt vastata kun 3-vuotias kysyi olenko tyttö vai poika?

Vierailija
29.01.2025 |

Olen siis 60 v ja nainen. Mutta mitä tuohon olisi pitänyt vastata? 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka sä ap ollenkaan pärjäät, jos tuo kysymys oli sulle vaikea.

Vierailija
22/28 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistuu mieleen äidinkielenopettajani motto viime vuosituhannelta. Jos et tiedä, miten sanoisit jonkin asian, sano se niin kuin se on. 

Ja varaudu canceloitavaksi jonkun woketahon toimesta.

Itse aina kerron lapsille, että voi olla vain joko tyttö tai poika ja sukupuolta ei voi vaihtaa, kun kasvaa isoksi. Voi tietenkin kokea olevansa jotain muuta sukupuolta, mutta ei se muuta biologista faktaa, että olet jompaa kumpaa, ellei ole kehityshäiriötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Ihmettelin kysymystä. Yleensä lapset kysyy nimeä. Ei sukupuolta.

Sukupuoli kiinnostaa lapsia hyvinkin paljon siinä kohtaa, kun tulevat tietoiseksi, että on olemassa tyttöjä ja poikia eikä kaikki olekaan samanlaisia lapsia kuin on itse. Juuri tuo noin 3v ikä on tyypillinen sellaisen asian tiedostamiselle. 

t. päiväkodintyttö

Vierailija
24/28 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkätukkaisena hippirokkarina lapset kysyvät kyllä, että isi, miksi tädillä on parta. Olen ihan ystävällisesti vastannut olevani mies.

Vierailija
25/28 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienten lasten logiikka ei aina kuulosta aikuisen korvissa mielekkäältä. Tuossa tapauksessa sinun pitää aikuisena ja kypsempänä sietää epämukavuutta, ja vastata kysymykseen siten, kuin asia on.

Lapsille kaksi sukupuolta on riitttävä ja ymmärrettävä määrä. Se identifioitumishifistely saa odottaa.

Sukupuolia on kaksi. Voit identifioitua vaikka jääkaapiksi, mutta se ei muuta tosiasiaa että sukupuolia on kaksi. 

Mies ja nainen. Näin on ollut alusta asti !

Vierailija
26/28 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Ihmettelin kysymystä. Yleensä lapset kysyy nimeä. Ei sukupuolta.

Tuon ikäiset kysyy. Kolmivuotiaalle ei ole selvää, ketkä ovat tyttöjä ja ketkä poikia. Minun kolmivuotias (poika) oli serkkunsa (tytön) kanssa mökillä saunan jälkeen uimassa ja kysyi, onko serkku tyttö vai poika. Olivat alasti, mutta ei kolmivuotias siitä sitä osannut päätellä. 

Vierailija
27/28 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap; mene vessaan ja vilkaise haarojen välistä kumpi löytyy. Sitten tiedät mitä vastaat, kun näköjään et tiedä vielä kumpi olet, mies vai nainen? 

Vierailija
28/28 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa minä joka en ole lasten kanssa ollut tekemisissä kuin itse lapsena, olisin osannut vastata tohon.

"Sun ikäisenä olin tyttö, ja kun kasvoin aikuiseksi minusta tuli nainen." 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän