Olen vapaaehtoisena lasten kerhossa ja mitä olisi pitänyt vastata kun 3-vuotias kysyi olenko tyttö vai poika?
Olen siis 60 v ja nainen. Mutta mitä tuohon olisi pitänyt vastata?
Kommentit (28)
Olisit vastannut et olet nainen. Aikuinen nainen. Kohta vanhus. Osaatko vastata edes jos lapsi kysyy haukkuuko koira?
Jos tädillä olisi munat niin olisiko hän silloin setä? Äärimmäisen vakavaa jossittelua.
Muistuu mieleen äidinkielenopettajani motto viime vuosituhannelta. Jos et tiedä, miten sanoisit jonkin asian, sano se niin kuin se on.
Sinähän ilmiselvästi tiedät olevasi nainen niin miksi et sanonut niin? Tuon ikäiset kysyy mitä kummempia kysymyksiä, tuo on vielä helppo, jos se olisi kysynyt miksi olet nainen niin siihen olisi jo hankalampi vastata.
Loukkaannut ja haastat lapsen oikeuteen!
#mummotoo
Tyttö mikä tyttö. Lapselle on helppo vastata.
Onhan tytöt ja pojatkin saman näköisiä, jos pitkä tukka. Vanhemmilta pitää kysyä.
Ap. Ihmettelin kysymystä. Yleensä lapset kysyy nimeä. Ei sukupuolta.
"Olin nuorena setä mutta nykyisin täti" tämä kun on muotia nykyisin.
Osanottoni, voin vain kuvitella miten vaikean elämän olet elänyt, jos tällaiset kysymykset aiheuttaa päänvaivaa..
Tässä jatkokysymys minulta: Oletko tyhmä vai et?
Ei tarvitse vastata, tiedän jo vastauksen.
Vierailija kirjoitti:
Muistuu mieleen äidinkielenopettajani motto viime vuosituhannelta. Jos et tiedä, miten sanoisit jonkin asian, sano se niin kuin se on.
Ja varaudu canceloitavaksi jonkun woketahon toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Ap. Ihmettelin kysymystä. Yleensä lapset kysyy nimeä. Ei sukupuolta.
Sen vanhemmat pani kysymään että mitä maata olet. Oliko se lapsi selvästi tunnistettavissa joksikin?
Vierailija kirjoitti:
Sinähän ilmiselvästi tiedät olevasi nainen niin miksi et sanonut niin? Tuon ikäiset kysyy mitä kummempia kysymyksiä, tuo on vielä helppo, jos se olisi kysynyt miksi olet nainen niin siihen olisi jo hankalampi vastata.
Taivaan Isä on luonut meidät tytöiksi tai pojiksi.
Aivan helppoa!
Olisit vastannut, että omasta mielestäni tyttö, mutta mieheni mielestä riivinrauta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja varaudu canceloitavaksi jonkun woketahon toimesta.
Mitä väliä joutua jonkun hörhö-woke-tahon canceloitavaksi? Eivät he ole oikeassa agendassaan, edustavat vain äärimielipiteitä, jotka eivät kiinnosta todellisuudessa ketään. Minä ja kaltaiseni canceloivat heidät.
No, kumpi olet? Vaihtoehtoja on tasan kaksi.
Itse olisin vastannut, että olen tyttö.
N. 68v.
Pienten lasten logiikka ei aina kuulosta aikuisen korvissa mielekkäältä. Tuossa tapauksessa sinun pitää aikuisena ja kypsempänä sietää epämukavuutta, ja vastata kysymykseen siten, kuin asia on.
Lapsille kaksi sukupuolta on riitttävä ja ymmärrettävä määrä. Se identifioitumishifistely saa odottaa.
Olisin vastannut että nuorena olin tyttö, mutta nyt olen jo vanha nainen. Lapsille aikuisten sukupuoli ei ole ihan itsestään selvä.