Orpon-Puran hallitus ottaa velkaa enemmän kuin yksikään aiempi hallitus
Orpon-Puran hallitus ottaa velkaa enemmän kuin yksikään aiempi hallitus - siitä huolimatta, että kokoomuksella on nyt kutakuinkin vapaat kädet tehdä parhaaksi katsomaansa talous- ja työllisyyspolitiikkaa.
Kommentit (206)
Vierailija kirjoitti:
Se on myös ottanut ennätysmäärään m a a h a n m u t t a j ia. Mutta voitoksi koetaan, että sillan alla nykyään asuva persaäänestäjä saa hokea n-sanaa 😂 Tyhmä, tyhmempi, peräpersujen äänestäjä 😂
Ihan kuin minun kynästäni! Jos vihervasemmisto olisi päättämässä niin kaikki ulkkarit olisi ajettu täältä ulos!
Vierailija kirjoitti:
Valtion velka Marinin aloittaessa n 100 miljardia ja lopettaessa noin 140 miljardia. Tämän hallituksen aikana velka nousee 225 miljardiin joten tuskin tarvitsee arvailla kuka on "paras".
225 mrd on julkista velkaa ei valtion velkaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtion velka Marinin aloittaessa n 100 miljardia ja lopettaessa noin 140 miljardia. Tämän hallituksen aikana velka nousee 225 miljardiin joten tuskin tarvitsee arvailla kuka on "paras".
Hei ei persua tai kokkaretta voi laittaa tollaseen, senhän pitäs ite laskee?? Auttakaa t Petteri B:n mstematiikka
"Anteeksi, mutta nyt minä kyllä joudun yllättymään." (Petteri Orpo)
Kaikki hallitukset on ottanut velkaa.. ja niin tämäkin. #PETOSJYTKYHALLITUS.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedämme, että aloittajan väite on totta?
Ja montako miljardia tuosta velasta on Marinin hallituksen aiheuttamien velkojen pelkkää koronmaksua?! Samat ihmiset jotka eniten kritisoivat pakollista velanottoa haluavat kuitenkin avoimet rajat kenen hyvänsä lontostella tänne Kelan avustusten pariin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa velassa on? Sitä ei tarvitse maksaa takaisin.
T. Arhinmäki
Minä haluan myös lainarahaa jos sitä ei tarvitse maksaa takaisin,
Asia mitä minä en ymmärrä ja siitä ei kukaan puhu on se että minne rahat menee?
Nyt siis on leikattu menoja, joitakin veroja on korotettu ja velkaa otamme miljardeja enemmän kuin edellinen hallitus. Ilman leikkauksia velkaa olisimme ottaneet vielä enemmän.
Mutta siis nyt kun aina iltapäivälehdet ja tämäkin palsta puhuu vain siitä että hallitus leikkaa jne... niin olisi mukava kuulla että mihin orpon hallitus laittaa rahaa enemmän? Terveydenhuoltoon? Ukrainaan? Puolustusvoimiin?
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen pitää ryhdistäytyä. Kaikki asumistukea saavat pitää majoittaa parakkeihin, kehitysapu (1,2mrd) pitää lopettaa ja Yle (0,6mrd/v) pitää myydä. Tämän nyt ainakin kokoomuksen pitäisi tehdä, vai mitä vihervasemmisto?
Keskitysleirit taas mainittu.
Vierailija kirjoitti:
Nyt siis on leikattu menoja, joitakin veroja on korotettu ja velkaa otamme miljardeja enemmän kuin edellinen hallitus. Ilman leikkauksia velkaa olisimme ottaneet vielä enemmän.
Mutta siis nyt kun aina iltapäivälehdet ja tämäkin palsta puhuu vain siitä että hallitus leikkaa jne... niin olisi mukava kuulla että mihin orpon hallitus laittaa rahaa enemmän? Terveydenhuoltoon? Ukrainaan? Puolustusvoimiin?
Ei ne keskitysleirit ilman rahaa itseään rakenna ja organisoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että talouden heilahtelut selittävät oikeistohallituksen perseilyä, muttei esim. globaali pandemia ja sota edellisen hallituksen? Taitaa oikeistopelle yrittää taas haukata vähän liian isoa palaa 😂 Nykyhallitus on vaarallisen epäpätevä verrattuna Marinin hallitukseen joka vei Suomen Natoon ja luotsasi läpi koronakriisin.
Oletko tietoinen että Orpon hallitus maksaa nyt Sannan hallituksen tekemiä päätöksiä(osa näistä ei ollut Sannan päätettävissä kuten euribor)?
-Nato.
-Koronan,ukrainan sodan ja energiakriisin velkojen korot.
-Yleinen valtionvelkojen korkojen nousu, Sannan aikana korot oli 0%.
-Maailman kunnianhimoisin ilmastopolitiikka.
-Julkisenpuolen palkankorotukset ja nämä oli todella suuret.
-Italialle lähetettiin rahaa.
-Saksalle annettiin rahaa ja maksoimme Sak
Todistit juuri sanomani oikeaksi. Voi jeesus mikä keijo 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen pitää ryhdistäytyä. Kaikki asumistukea saavat pitää majoittaa parakkeihin, kehitysapu (1,2mrd) pitää lopettaa ja Yle (0,6mrd/v) pitää myydä. Tämän nyt ainakin kokoomuksen pitäisi tehdä, vai mitä vihervasemmisto?
Keskitysleirit taas mainittu.
Tän alkaa huomaan joka paikassa kun tajuaa et mistä on kyse.
Onkohan muuten leikkaukset osuneet pahasti Nallen tukiaisiin...
Ei suomalainen lopeta köyhyydesta ja nälästä valittamista, vaikka halkeaisi ylensyöntiin. Se on joku peritty ominaisuus. Silloinkin kun meillä meni taloudessa oikein helvetin hyvin, niin ainainen valitus ja nalkä ja hoidon puute jne jatkui vain.
Luultavasti jotain atavistista pelkoa siitä, että jos on tyytyväinen elämäänsä, niin joku joukahainen tulee ja vie sen hy vän pois.
Koska onhan meillä historiassa ollut todella kovia aikoja ja nälkääkin vielä sotien jälkeen. Mutta siitä selvittiin sitten niin korkeaan elintasoon, että ei sitä pystytty ylläpitämään, kun rahat loppui suurten yritysten kaatuessa.
Mutta velka on ratkaisu, tosin joskus pitää maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Velan korkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Velan korkoihin.
*valehteluun.
Minulla on washingtonimainen olotila.
Siinä on kattokaas kaks torveloo samas asias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne keskitysleirit ilman rahaa itseään rakenna ja organisoi.
Ei jumalauta mikä hallitus, minä ihan tosissaan huomaan itseni ottavan tuon keskitysleiri teorian enemmän tosissani kun mitään mitä hallituksen edustajat on sanonu, ainakaan tuo foliohattu ei ihan ilmiselvästi valehtele niin kuin hallitus tekee.
Jos päättäjillä on liikaa ideologiaa mielessään, ja sen vuoksi meillä on suuria ongelmia ihan perustason jutuissa, kuten sosiaali- ja terveysala.
KOK. se on ollut viime aikoina AINA hallituksessa..