Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entinen mies soittelee jatkuvasti

Vierailija
29.01.2025 |

En enää tiedä, mikä auttaa. Ex soittaa 5-10 kertaa päivässä ilman mitään järkevää asiaa. On luonteeltaan äärimmäisen kontrolloiva (tämä oli ehkä suurin syy eroon) ja luulisin, että siitä tämä soittelu johtuu. Juuri äsken lopetin puhelun, joka alkoi "Mitäs sinne? Onko mitään ihmeellistä?" 

Oon USEAAN otteeseen sanonut, ettei mulla ole kiinnostusta vaihtaa kuulumisia hänen kanssaan ja, että haluan elää rauhassa omaa elämääni. Uskoo tämän pari päivää ja sitten tulee muka taas jotain, mistä pitää sopia ja vääntää tikusta asiaa. Olen myöskin äärimmäisenä keinona laittanut eston puhelimeen, mutta sitten pommitti kahta kauheammin lapsia ja mulle laittoi pitkiä avautumisia viesteillä. 

Jos teen niin, etten vastaa kuin silloin tällöin, niin saan kuunnella VALEHTELEMATTA 1,5 tunnin paasausta siitä, miten mun täytyy olla tavoitettavissa 24/7. On uskomaton paasaaja, puhetta tulee helposti tunnin verran ilman mitään asiaa tai sitten on yksi asia ja sitä selittää vähintään sen tunnin. Ei auta vaikka sanon, että mulla on muuta tekemistä. Tuohon sanoo vain, että "Joo okei... No mutta katoin tossa säätiedotuksen että huomenna tulee paljon lunta..." ja juttu jatkuu.

En ymmärrä, miten aikuinen ihminen ei usko, kun oon tosiaan useita kertoja sanonut etten halua häneltä soittoja kuin vain, jos on oikeasti asiaa. Ilmeisesti hänellä on sit aina olevinaan sitä oikeaa asiaa.. Hävettää, kun soittoja tulee, kun olen uuden miesystävän luona enkä voi puhelinta laittaa äänettömällekään, koska haluan, että lapset saa kiinni. En toki vastaa, kun olen siellä, mikä sit tarkoittaa sitä, että soittaa lapsille ja kyselee missä meen.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot miehelle että jos häiriköinti ei lopu, otat yhteyttä poliisiin ja hankit lähestymiskiellon. Sama koskee myös sun läheisten häiriköintiä.

Ja sit teen niin kans. 

Vierailija
62/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tilanteen taustalla pelko siitä mitä ex keksii jos et enää vastaakaan puheluihin?

En usko, että tekisi mitään väkivaltaista, lähinnä kykenee henkiseen väkivaltaan. Eniten tuosta on sitä haittaa, että pommittaa sitten lapsia (niitä, jotka hänelle vielä vastaavat) ja lapset joutuu sitten kuuntelemaan siitä huutoa ja paasausta ja heidän äitinsä haukkumista. 

Kiitos kaikille vastauksista ja saa toki kirjoittaa lisääkin. Yritän jatkossa karsia ihan minimiin ne puhelut, joihin vastaan ja laitan exän puhelut erikseen äänettömälle. Aion olla myös vielä jämptimpi siinä, että lopetan puhelun, kun juttu menee sivuraiteille. En nytkään siis kerro mitään omia asioitani eli käytännössä puhelut ovat exän paasausta ja minä vain kuuntelevana osapuolena. Yhtään löysää en anna hänelle sen suhteen, että kertoisin jotain henkilökohtaisesta elämästäni. Nyt

Ap, ei. Olen myös narsistin uhri ja kokemuksesta puhun. ÄLÄ. PUHU. HÄNEN. KANSSAAN. MITÄÄN. YHTÄÄN MITÄÄN. (Ellei se ole jotain ihan pakollista ja konkreettista lapsiin liittyen,) Alat elää kuin häntä ei olisikaan. 

SInullakin on varmaan irrallinen olo, kun pitkä liitto on päättynyt ja jotenkin helpottaa irtautumista, jos puhuu miehen kanssa joskus jotain, mutta se nyt ei vaan toimi. Sinulla on muurissa aukko, jos suostut mihinkään keskusteluihin hänen kanssaan. Ja mitä pidempään suostut hänen kanssaan juttelemaan, sitä pidempään tuo tilanne jatkuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti käytät kännykkää. Tiiätkös, mitä, puhelimessasi on varmasti käytössä sellainen kun NUMERON ESTO. Senkun estät numeron niin loppuu soittelu.

Niin kuin kerroin, niin oon tämän tehnyt ja pidin eston pitkään päällä. Siitä oli seurauksena, että hän soitti läpi mun parhaan ystävän, vanhemmat ja lapsia pommitti jatkuvasti ja kaikki nämä joutui kuuntelemaan järkyttävää huutamista ja minun haukkumista. Ei ole kiva, kun lapsi tulee sanomaan, että vastaatko iskälle, kun se soittelee ja huutaa heille. Ap

Tuo on henkistä väkivaltaa lapsia kohtaan. Estoon vaan lapsillekin. 

Vierailija
64/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tilanteen taustalla pelko siitä mitä ex keksii jos et enää vastaakaan puheluihin?

En usko, että tekisi mitään väkivaltaista, lähinnä kykenee henkiseen väkivaltaan. Eniten tuosta on sitä haittaa, että pommittaa sitten lapsia (niitä, jotka hänelle vielä vastaavat) ja lapset joutuu sitten kuuntelemaan siitä huutoa ja paasausta ja heidän äitinsä haukkumista. 

Kiitos kaikille vastauksista ja saa toki kirjoittaa lisääkin. Yritän jatkossa karsia ihan minimiin ne puhelut, joihin vastaan ja laitan exän puhelut erikseen äänettömälle. Aion olla myös vielä jämptimpi siinä, että lopetan puhelun, kun juttu menee sivuraiteille. En nytkään siis kerro mitään omia asioitani eli käytännössä puhelut ovat exän paasausta ja minä vain kuuntelevana osapuolena. Yhtään löysää en anna hänelle sen suhteen, että ker

Tarkoitin juuri tuota, että suostun ainoastaan puheluihin, jotka on tärkeitä ja esim. koskevat lasten asioita. Heti, jos kuulen ettei kyse ole sellaisesta asiasta, lopetan puhelun. Ap

Vierailija
65/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin siis numerolle 62 siihen liittyen, miten pyrin jatkossa toimimaan. Ap

Vierailija
66/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosit selvästi ihan aiheesta. Mutta lakkaa olemasta kynnysmatto ja aseta rajat. Jos mies soittelee sukulaisille ja ystäville, eihän se SUN vastuulla ole. ne voi sanoa sille suoraan, että lopeta tai tulee poliisiasia. itse itsensähän se tuossa mokaa jos soittelee joka suuntaan

Eli blokkaat ja lakkaat nöyristelemästä.

Vierailija
67/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jopa eniten tässä ahdistaa se, että nyt mulla on edelleen sama tunne kuin ennen eroa, että oon jatkuvasti exän syynin alla ja tavallaan selitysvelvollinen omasta elämästäni. Halusin olla vapaa ja tällä lailla hän pitää kontrollia edelleen yllä. Tiedän, että mun pitää olla jämptimpi ja sanoa stop, kun puhelu jatkuu tuhottoman pitkään ilman mitään asiaa ja etten vastaisi kuin silloin tällöin. Silti jo se tunne, että tiedän seuraavan puhelun tulevan pian, aiheuttaa mulle suurta ahdistusta. Ap

Nyt HETI haet miehelle lähestymiskieltoa! Mies on sairaan mustasukkainen ja kontrolloiva. Numeron estot omaan ja läheistesi puhelimiin. Tässä tilanteessa pitää toimia!

Vierailija
68/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että siinä vaiheessa, kun hän oli mulla estossa ja vain viestit tuli läpi, ex soitti mun parhaalle ystävälle ja mun vanhemmille ja huusi suoraa huutoa siitä, miten huonosti käyttäydyn. Ap

Ja tällä on mitä merkitystä? Jos he oikeasti ovat sun läheisiä, he tietävät syyn miksi olet noin toiminut. Anna huutaa, he voivat sitten laittaa ko härölle eston päälle tai hakea lähestymiskieltoa. Minkä ikäisiä ne teidän lapset on? Jos aikuisia, sanot heille suoraan, miksi olet sen miehen estänyt. Jos eivät ymämrrä, sitten eivät ymmärrä. Ei kenekään tarvitse tuollaista kestää. Pyydäppä joku kerta sitä sun miesystävää vastaamaan siihen puheluun, kun olet hänen luonaan ja puhelin soi. Josko se auttaisi?

Vierailija
69/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että siinä vaiheessa, kun hän oli mulla estossa ja vain viestit tuli läpi, ex soitti mun parhaalle ystävälle ja mun vanhemmille ja huusi suoraa huutoa siitä, miten huonosti käyttäydyn. Ap

Ja tällä on mitä merkitystä? Jos he oikeasti ovat sun läheisiä, he tietävät syyn miksi olet noin toiminut. Anna huutaa, he voivat sitten laittaa ko härölle eston päälle tai hakea lähestymiskieltoa. Minkä ikäisiä ne teidän lapset on? Jos aikuisia, sanot heille suoraan, miksi olet sen miehen estänyt. Jos eivät ymämrrä, sitten eivät ymmärrä. Ei kenekään tarvitse tuollaista kestää. Pyydäppä joku kerta sitä sun miesystävää vastaamaan siihen puheluun, kun olet hänen luonaan ja puhelin soi. Josko se auttaisi?

Laitoinkin tuossa aiemmin, että lapsista kaksi on aikuisia ja kaksi alaikäisiä. Alaikäiset vielä suostuu vastaamaan isälleen, aikuisilla ei ole häneen enää puhevälejä. Tuo olikin hyvä idea, että miesystävä vastaisi :D Olisi varmasti ainakin jonkun aikaa hiljaa :D Ap

Vierailija
70/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta lapsetkin sanomaan isälleen päättäväisen sävyyn, että "älä soittele mulle tai laitan sinulle eston". Kerro pienemmille lapsille, että isä vainoaa sinua, eikä ole oikein, että isä käyttää lapsia välikätenä.

Jos muu ei toimi niin lähestymiskielto ja mahdollinen muutto turvataloon.

Missä vaiheessa muuten ymmärsit, että miehesi on narsisti? Vai oletko ymmärtänyt vieläkään?

Vierailija
71/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä olet tuollaisen miehen kanssa lapsia tehnyt?

Jos ei nuorena ole ollut ymmärrystä narsismista niin voi käydä näin. 

Vierailija
72/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt opettelet ap rajoja ja samalla opetat lapsia, miten pidetään puoliaan, etteivät hekin päädy henkisesti väkivaltaisiin suhteisiin kymnysmatoiksi.

Suosittelen terapiaa, vähintään omatoimista self helpiä. Youtubesta löydät asiasta tietoa.

Vierailija
73/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No he estää miehen tietysti myös. 

lopetetaanko tämä jankkaus, näistä paskaprovoja on ihan riittävästi ilman tätäkin 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän