Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entinen mies soittelee jatkuvasti

Vierailija
29.01.2025 |

En enää tiedä, mikä auttaa. Ex soittaa 5-10 kertaa päivässä ilman mitään järkevää asiaa. On luonteeltaan äärimmäisen kontrolloiva (tämä oli ehkä suurin syy eroon) ja luulisin, että siitä tämä soittelu johtuu. Juuri äsken lopetin puhelun, joka alkoi "Mitäs sinne? Onko mitään ihmeellistä?" 

Oon USEAAN otteeseen sanonut, ettei mulla ole kiinnostusta vaihtaa kuulumisia hänen kanssaan ja, että haluan elää rauhassa omaa elämääni. Uskoo tämän pari päivää ja sitten tulee muka taas jotain, mistä pitää sopia ja vääntää tikusta asiaa. Olen myöskin äärimmäisenä keinona laittanut eston puhelimeen, mutta sitten pommitti kahta kauheammin lapsia ja mulle laittoi pitkiä avautumisia viesteillä. 

Jos teen niin, etten vastaa kuin silloin tällöin, niin saan kuunnella VALEHTELEMATTA 1,5 tunnin paasausta siitä, miten mun täytyy olla tavoitettavissa 24/7. On uskomaton paasaaja, puhetta tulee helposti tunnin verran ilman mitään asiaa tai sitten on yksi asia ja sitä selittää vähintään sen tunnin. Ei auta vaikka sanon, että mulla on muuta tekemistä. Tuohon sanoo vain, että "Joo okei... No mutta katoin tossa säätiedotuksen että huomenna tulee paljon lunta..." ja juttu jatkuu.

En ymmärrä, miten aikuinen ihminen ei usko, kun oon tosiaan useita kertoja sanonut etten halua häneltä soittoja kuin vain, jos on oikeasti asiaa. Ilmeisesti hänellä on sit aina olevinaan sitä oikeaa asiaa.. Hävettää, kun soittoja tulee, kun olen uuden miesystävän luona enkä voi puhelinta laittaa äänettömällekään, koska haluan, että lapset saa kiinni. En toki vastaa, kun olen siellä, mikä sit tarkoittaa sitä, että soittaa lapsille ja kyselee missä meen.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että siinä vaiheessa, kun hän oli mulla estossa ja vain viestit tuli läpi, ex soitti mun parhaalle ystävälle ja mun vanhemmille ja huusi suoraa huutoa siitä, miten huonosti käyttäydyn. Ap

Mitä haittaa. Siinäpä muutkin saa tietää millainen sairas hän on. 

No jep. Aika mielenvikainen pitää olla jos kuvittelee, että läheisille "kantelu" on jotenkin hänelle eduksi.

Vierailija
22/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että siinä vaiheessa, kun hän oli mulla estossa ja vain viestit tuli läpi, ex soitti mun parhaalle ystävälle ja mun vanhemmille ja huusi suoraa huutoa siitä, miten huonosti käyttäydyn. Ap

No nekin voi laittaa sen estoon, heti tutkintapyynnön jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Ei heidänkään tarvitse vastata hänelle, elleivät halua.

Vierailija
24/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jopa eniten tässä ahdistaa se, että nyt mulla on edelleen sama tunne kuin ennen eroa, että oon jatkuvasti exän syynin alla ja tavallaan selitysvelvollinen omasta elämästäni. Halusin olla vapaa ja tällä lailla hän pitää kontrollia edelleen yllä. Tiedän, että mun pitää olla jämptimpi ja sanoa stop, kun puhelu jatkuu tuhottoman pitkään ilman mitään asiaa ja etten vastaisi kuin silloin tällöin. Silti jo se tunne, että tiedän seuraavan puhelun tulevan pian, aiheuttaa mulle suurta ahdistusta. Ap

Vierailija
25/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti käytät kännykkää. Tiiätkös, mitä, puhelimessasi on varmasti käytössä sellainen kun NUMERON ESTO. Senkun estät numeron niin loppuu soittelu.

jatkoa. Yhtä lailla esto lasten puhelimiin. Estä kaikki mahdolliset somelinkit niin kyllä se siitä.

Vierailija
26/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot miehelle että jos häiriköinti ei lopu, otat yhteyttä poliisiin ja hankit lähestymiskiellon. Sama koskee myös sun läheisten häiriköintiä.

Vierailija
27/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommaa valkotakkiset sille. Ihan outoihin ukkoihin te akat sekootte, hyi stna.

Mutku jännämies on niin ihq, varsinkin ulkkarit

Vierailija
28/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jopa eniten tässä ahdistaa se, että nyt mulla on edelleen sama tunne kuin ennen eroa, että oon jatkuvasti exän syynin alla ja tavallaan selitysvelvollinen omasta elämästäni. Halusin olla vapaa ja tällä lailla hän pitää kontrollia edelleen yllä. Tiedän, että mun pitää olla jämptimpi ja sanoa stop, kun puhelu jatkuu tuhottoman pitkään ilman mitään asiaa ja etten vastaisi kuin silloin tällöin. Silti jo se tunne, että tiedän seuraavan puhelun tulevan pian, aiheuttaa mulle suurta ahdistusta. Ap

No kuule, kuuntelemalla sen puhelun ja antamasi exän jaaritella ja kuulustella sinua et ainakaan pääse ikinä tilanteesta irti.

Vierailija
29/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva touselke soittelu on häirintää ja kiusantekoa, johon tulee voida piuuttua.

Eli kllä tuossa Ap:n kertomassa tilanteessa vähintään harkitsisin ex:n puheluiden estoon laittamista.

- Ja tai, jos on jotain ns pakollista asioita  kuten asioita, joista teidän molempien olisi hyvä olla perillä, kuten laps(i)en hyvinvointiin liittyvät, niin voit(te) ilmoittaa/  sopia ajankohdan tai ajankohdat, jolloin voi(tte) soitella.

Muina aikoina voi laittaa viestiä mutta niihinkin vastaa(tte) vain, jos ne ehdottomasti vaativat vastausta.

On myös pidettävä huoli, ettei lspsista tule viestikapuloita ja ettei heitä  kiusata jsuuvuteta liiallisella soittelulla / viestivyöryllä. 

Uskovainen mies

Vierailija
30/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot miehelle että jos häiriköinti ei lopu, otat yhteyttä poliisiin ja hankit lähestymiskiellon. Sama koskee myös sun läheisten häiriköintiä.

Niin ja se pitää sitten tehdä kanssa. Tyhjät uhkaukset eivät ole hengitysilman arvoisia.

Vierailija
31/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan turha parkua, jos et aio mitään kuitenkaan tehdä, että asiat menisivät toisella tavalla. 

Vierailija
32/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylläpidät itse tuota hommaa vastaamalla ja kuuntelemalla. Miksi et voi estää oikeasti? On ihan hyväkin asia, että ex soittelee ympäriinsä muille ja haukkuu sinua. Tällöin saat vahvistusta vain kuinka epävakaa ihminen on kyseessä.

Olisi aivan hirveää, jos lasteni isä soittelisi. En vastaisi ja estäisin.

Vierailija
33/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti käytät kännykkää. Tiiätkös, mitä, puhelimessasi on varmasti käytössä sellainen kun NUMERON ESTO. Senkun estät numeron niin loppuu soittelu.

Niin kuin kerroin, niin oon tämän tehnyt ja pidin eston pitkään päällä. Siitä oli seurauksena, että hän soitti läpi mun parhaan ystävän, vanhemmat ja lapsia pommitti jatkuvasti ja kaikki nämä joutui kuuntelemaan järkyttävää huutamista ja minun haukkumista. Ei ole kiva, kun lapsi tulee sanomaan, että vastaatko iskälle, kun se soittelee ja huutaa heille. Ap

Vierailija
34/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä haittaa. Siinäpä muutkin saa tietää millainen sairas hän on. 

No jep. Aika mielenvikainen pitää olla jos kuvittelee, että läheisille "kantelu" on jotenkin hänelle eduksi.

Kai nyt läheisetkin tajuavat ja tuossa viimeistään ihan konkreettisesti näkevät, että mies on luonnevikainen hullu. 

Tosin ap:n vanhemmissa on jotain häikkää, kun ovat kasvattaneet lapsestaan kynnysmaton, siellä voi olla toiset luonnevikaiset narsistit vastassa. 

Olen itse ajatellut, että ihan sama, tehkööt mitä tekevät, minä en voi sitä kontrolloida. Sen voin tehdä, etten itse alistu hullun kontrolliin. 

Ap, ymmärrän, että tuo on vaarallisinta aikaa elämässäsi eksän suhteen, mutta et sinä voi noinkaan jatkaa. Sinun pitää ihan itsesi ja tulevaisuutesi vuoksi tehdä jotain tuolle ylikiltteydellesi ja omien tarpeittesi ja rajojesi puutteelle. Terapia, self help, keskustelut jne. 

Tutustu siihen, miten narisistista erotaan, ylipäätään narsismiin ja hanki vertaistukea. Mietin myös suhdetta vanhempiisi ja ennen kaikkea omaa itseäsi, että saisit itsellesi rajat, omanarvontunnon, riman parisuhteelle, määritettyä omat tarpeesi jne. 

Vierailija
35/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kuin kerroin, niin oon tämän tehnyt ja pidin eston pitkään päällä. Siitä oli seurauksena, että hän soitti läpi mun parhaan ystävän, vanhemmat ja lapsia pommitti jatkuvasti ja kaikki nämä joutui kuuntelemaan järkyttävää huutamista ja minun haukkumista. Ei ole kiva, kun lapsi tulee sanomaan, että vastaatko iskälle, kun se soittelee ja huutaa heille. Ap

Ei lastenkaan tarvitse vastata puheluihin. Heille myös esto päälle. 

Vierailija
36/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Kyllä on keinoja saada tuommoinen loppumaan jos halua riittää. Haet nyt vissiin täältä vähän säälipinnoja, mutta se ei tuu sua auttamaan, että vauvasivuilla jaarittelet. Tartu toimeen, ryhdistäydy ja lakkaa ruikuttamasta. Tee kaikki mahdolliset toimet heti, pyydä läheisiä ja ystäviäsi myös esto laittamaan. Teot ratkaisee eikä joutava itsesäälissä kiereskeleminen, josta exäs varmaan nauttii pallotellessaan sinua ja nauraa partaansa kun tietää miten tuommoinen saadaan loppumaan, mutta et tee asialle mitään. 

Vierailija
37/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikinä ei pidä alistua hullun kiristykseen. Et tule ikinä pääsemään vapaaksi. 

Sanot lapsille, että isä on nyt jotenkin seonnut ja että heidän on parasta katkaista puhelu, jos alkaa huutaa ja selvittelet sitten, mitä tuollaisessa tilanteessa voi tehdä viranomaisten avulla. 

Vierailija
38/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole vastuussa exäsi tekemisistä. Voit vain sanoa, että estävät exän ja ovat yhteydessä poliisiin. Ei ole sinun tehtävä puuttua exäsi tekemisiin. Voit vain suojella itseäsi. Tarvittaessa teet lapsistasi lastensuojeluilmoituksen, jos isä käyttäytyy uhkaavasti lapsille.

Pitäisikö alkaa jo tehdä itse päätöksiä etkä pompi exän mukaan. Kuulostaa ihan hullulta. 

Vierailija
39/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämän luomakunnan kruunun kanssa olet itse päättänyt lisääntyä. Joskus omista tyhmistä päätöksistä on vain kärsittävä.

Vierailija
40/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sille narsissille voi lyödä punaista luuria eikä tarvi kuunnella horinoita sekuntiakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan