Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entinen mies soittelee jatkuvasti

Vierailija
29.01.2025 |

En enää tiedä, mikä auttaa. Ex soittaa 5-10 kertaa päivässä ilman mitään järkevää asiaa. On luonteeltaan äärimmäisen kontrolloiva (tämä oli ehkä suurin syy eroon) ja luulisin, että siitä tämä soittelu johtuu. Juuri äsken lopetin puhelun, joka alkoi "Mitäs sinne? Onko mitään ihmeellistä?" 

Oon USEAAN otteeseen sanonut, ettei mulla ole kiinnostusta vaihtaa kuulumisia hänen kanssaan ja, että haluan elää rauhassa omaa elämääni. Uskoo tämän pari päivää ja sitten tulee muka taas jotain, mistä pitää sopia ja vääntää tikusta asiaa. Olen myöskin äärimmäisenä keinona laittanut eston puhelimeen, mutta sitten pommitti kahta kauheammin lapsia ja mulle laittoi pitkiä avautumisia viesteillä. 

Jos teen niin, etten vastaa kuin silloin tällöin, niin saan kuunnella VALEHTELEMATTA 1,5 tunnin paasausta siitä, miten mun täytyy olla tavoitettavissa 24/7. On uskomaton paasaaja, puhetta tulee helposti tunnin verran ilman mitään asiaa tai sitten on yksi asia ja sitä selittää vähintään sen tunnin. Ei auta vaikka sanon, että mulla on muuta tekemistä. Tuohon sanoo vain, että "Joo okei... No mutta katoin tossa säätiedotuksen että huomenna tulee paljon lunta..." ja juttu jatkuu.

En ymmärrä, miten aikuinen ihminen ei usko, kun oon tosiaan useita kertoja sanonut etten halua häneltä soittoja kuin vain, jos on oikeasti asiaa. Ilmeisesti hänellä on sit aina olevinaan sitä oikeaa asiaa.. Hävettää, kun soittoja tulee, kun olen uuden miesystävän luona enkä voi puhelinta laittaa äänettömällekään, koska haluan, että lapset saa kiinni. En toki vastaa, kun olen siellä, mikä sit tarkoittaa sitä, että soittaa lapsille ja kyselee missä meen.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jopa eniten tässä ahdistaa se, että nyt mulla on edelleen sama tunne kuin ennen eroa, että oon jatkuvasti exän syynin alla ja tavallaan selitysvelvollinen omasta elämästäni. Halusin olla vapaa ja tällä lailla hän pitää kontrollia edelleen yllä. Tiedän, että mun pitää olla jämptimpi ja sanoa stop, kun puhelu jatkuu tuhottoman pitkään ilman mitään asiaa ja etten vastaisi kuin silloin tällöin. Silti jo se tunne, että tiedän seuraavan puhelun tulevan pian, aiheuttaa mulle suurta ahdistusta. Ap

No totta kai ahdistaa. Katso Youtubesta kanava Narsisti ja Minä ja jos enkku ei ole ongelma Mental Healness. 

Et tee virhettä siinä kohtaa, kun et osaa sanoa stop vaan siinä vaiheessa, kun ylipäätään lähdet keskusteluun. Hulluille ei siimaa. Yhtään. 

Nyt on sulla kasvun paikka. Käytä se hyväksesi ja kasva ja kehity, muuten jatkat sairaana seuraavaankin suhteeseen ja suhteisiin. Myös ystävyys- ja työsuhteisiin. 

Vierailija
42/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset lapset, ap?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat yhteyden katki. Se sekoaa hetkeksi ja tekee jotain, varaudu siihen. Kuin lapsen itkupotkuraivari. Hajottaa jotain sinulta, tekee väkivaltaa, soittelee entistä sekopäisemmin, keksii sinusta jonkun suuren valheen tms. Sitten kun siihenkään EI REAGOIDA, se lopulta loppuu ja hän siirtyy mielenkiintoisempiin uhreihin. 

Tiedän, kuinka vaikeaa tuo on. Olen itsekin ollut samanlainen toisille alistumaan opetettu kuin sinäkin. Siitä voi kuitenkin päästä irti ja kasvaa ihmisenä. 

Vierailija
44/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti käytät kännykkää. Tiiätkös, mitä, puhelimessasi on varmasti käytössä sellainen kun NUMERON ESTO. Senkun estät numeron niin loppuu soittelu.

Niin kuin kerroin, niin oon tämän tehnyt ja pidin eston pitkään päällä. Siitä oli seurauksena, että hän soitti läpi mun parhaan ystävän, vanhemmat ja lapsia pommitti jatkuvasti ja kaikki nämä joutui kuuntelemaan järkyttävää huutamista ja minun haukkumista. Ei ole kiva, kun lapsi tulee sanomaan, että vastaatko iskälle, kun se soittelee ja huutaa heille. Ap

Ystäville ja sukulaisille voi sanoa, että estää numeron ja ilmoittaa poliisille. Lapsille jos soittelee, niin laita viesti eksälle, että jos ei lopeta, teet lastensuojeluilmoituksen. Jos häirintä ei lopu, laita viesti ja kerro hakevasi lähestymiskieltoa, jos hän ei lopeta. Älä vastaa puheluihin, kommunikoi viesten ja säilytä ne.

Vierailija
45/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti käytät kännykkää. Tiiätkös, mitä, puhelimessasi on varmasti käytössä sellainen kun NUMERON ESTO. Senkun estät numeron niin loppuu soittelu.

Niin kuin kerroin, niin oon tämän tehnyt ja pidin eston pitkään päällä. Siitä oli seurauksena, että hän soitti läpi mun parhaan ystävän, vanhemmat ja lapsia pommitti jatkuvasti ja kaikki nämä joutui kuuntelemaan järkyttävää huutamista ja minun haukkumista. Ei ole kiva, kun lapsi tulee sanomaan, että vastaatko iskälle, kun se soittelee ja huutaa heille. Ap

Tässä kohtaa sinä teet poliisille tutkintapyynnön. Et poista estoja ja aloita puhelimessa puhumista, vaan ilmoitat lasten isälle, että tämä loppuu nyt. Lapsille toki ikävää, mutta jos vaihtoehtona on vuosikausien kiusaaminen... osannet itsekin päätellä, kumpi on parempi ratkaisu. Etukäteen kannattaa varoittaa niitä, jotka häirikön kohteeksi ovat aiemmin joutuneet, että samaa voi olla luvassa. He tekevät sitten omat ratkaisunsa pistävätkö myös estoon vai miten toimivat.

Vierailija
46/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäiset lapset, ap?

Kaksi alaikäistä ja kaksi aikuista. Ap

Vierailija
47/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vähän samanlainen tilanne. Pitkään olen vastannut, kun oon ajatellu että pitää pitää keskusteluyhteys yllä lapsen takia jne. Mutta nyt oon tajunnut että en tee eksälle palvelusta kun vastaan, hän saa vain syyn jatkaa. Jos on oikeasti asiaa, voi laittaa viestiä. 

Mun puhelimessa yksittäisen henkilön saa laitettua hiljaiselle, kun yhteystiedon soittoäänen vaihtaa siellä on vaihtoehto äänetön. Päätä olla vastaamatta ja kirjaa ylös kuin kauan oot pystynyt olla vastaamatta. Joskus se lopettaa riehumisen, menee siihen pari kuukautta tai pari vuotta 

Vierailija
48/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tälle mun ystävälle ja vanhemmilleni sanonut ettei exän puheluihin tarvitse vastata ja he on kyllä ihan omaehtoisestikin näin päättäneet tehdä. Ap

Vierailija
49/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tilanteen taustalla pelko siitä mitä ex keksii jos et enää vastaakaan puheluihin?

Vierailija
50/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetat vaan puhelut lyhyeen. Piste. Vaikka aloittaisi puhumaan niin punaista luuria vaan.

Vierailija
51/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tilanteen taustalla pelko siitä mitä ex keksii jos et enää vastaakaan puheluihin?

Ero on jättäjän vaarallisinta aikaa ja todistetusti eksä on hullu. Mutta silti hänestä on päästävä eroon. 

Vierailija
52/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon tälle mun ystävälle ja vanhemmilleni sanonut ettei exän puheluihin tarvitse vastata ja he on kyllä ihan omaehtoisestikin näin päättäneet tehdä. Ap

Niin? Äsken sanoit, että on ihan kauhean vaikeaa, kun exä soittelee ja haukkuu sua muille ja nyt ei enää yhtäkkiä olekaan ongelmaa, kun he eivät vastaa, vaikka juuri äsken olivat vastanneet. 

Vierailija
53/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäville ja sukulaisille voi sanoa, että estää numeron ja ilmoittaa poliisille. Lapsille jos soittelee, niin laita viesti eksälle, että jos ei lopeta, teet lastensuojeluilmoituksen. Jos häirintä ei lopu, laita viesti ja kerro hakevasi lähestymiskieltoa, jos hän ei lopeta. Älä vastaa puheluihin, kommunikoi viesten ja säilytä ne.

Nuo uhkaukset on sitten syytä myös olla valmis toteuttamaan.

Tyhjät uhkaukset ovat tyhjääkin hyödyttömämpiä, etenkin jos toinen osapuoli katsoo bluffin läpi. Sen jälkeen hän tuntee olevansa turvassa, koska tietää, ettet ole valmis tekemään mitään muuttaaksesi nykyistä tilannetta.

Vierailija
54/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä olet tuollaisen miehen kanssa lapsia tehnyt?

Vierailija
55/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että tekisi mitään väkivaltaista, lähinnä kykenee henkiseen väkivaltaan. Eniten tuosta on sitä haittaa, että pommittaa sitten lapsia (niitä, jotka hänelle vielä vastaavat) ja lapset joutuu sitten kuuntelemaan siitä huutoa ja paasausta ja heidän äitinsä haukkumista. 

Kiitos kaikille vastauksista ja saa toki kirjoittaa lisääkin. Yritän jatkossa karsia ihan minimiin ne puhelut, joihin vastaan ja laitan exän puhelut erikseen äänettömälle. Aion olla myös vielä jämptimpi siinä, että lopetan puhelun, kun juttu menee sivuraiteille. En nytkään siis kerro mitään omia asioitani eli käytännössä puhelut ovat exän paasausta ja minä vain kuuntelevana osapuolena. Yhtään löysää en anna hänelle sen suhteen, että kertoisin jotain henkilökohtaisesta elämästäni. Nytkin olen mielestäni painokkaasti sanonut ettei mulla ole aikaa kuunnella, mutta ilmeisesti pitää sitten vain sanoa heippa ja painaa punaista luuria. Ap

Vierailija
56/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä olet tuollaisen miehen kanssa lapsia tehnyt?

Mutta kuitenkin vain neljä. Ajattele, jos olisivat olleet pidempäänkin yhdessä.

Vierailija
57/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalitoimiston yhteys ja tapaamiset kortille.

Vierailija
58/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että siinä vaiheessa, kun hän oli mulla estossa ja vain viestit tuli läpi, ex soitti mun parhaalle ystävälle ja mun vanhemmille ja huusi suoraa huutoa siitä, miten huonosti käyttäydyn. Ap

Toi on jo vainoamista. Täältä saat apua ja tukea: https://naistenlinja.fi/

Vierailija
59/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen mies? Onko se nykyään nainen?

Vinkki: Kysy joltakin lastentarhaikäiseltä, miten häiritsevä soittelija laitetaan puhelimessa estolistalle.

Vierailija
60/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti nuoremmat lapset viettävät aikaa isänsä kanssa säännöllisesti? 

Ja tuo henkinen väkivalta ei ole mitään vaan . Ihan on väkivaltaa ja rikkomista sekin.

Ainakin kannattaa itselle hankkia tukea. Voi olla pitkä prosessi edessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi