YLEn uusi dokumentti inceleistä
https://areena.yle.fi/1-65849621
Mukavan oloisia miehiä, mistä johtuu etteivät naiset kelpuuta heitä parisuhteeseen?
Kommentit (804)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Incel on tarpeeton sana. Naisvihaaja se on.
Kaikilla tytöillä ja naisilla on seuraavanlaisia kokemuksia: känniääliö tulee lepertelemään ja lähentelemään. Kasvoillasi välähtää inho samalla kun mietit miten häivyt tilanteesta. Mutta ääliö huomasi inhosi, sit alkaa huorittelu ja kiljunta "luuletsä olevas joku hyvännäkönen!?" ja seuraavaksi sut uhataan hakata.
Naisten on syytä oppia jo lapsena, että monet miehet ovat alistavia, sadistisia ja väkivaltaisia. Ne on tunnistettavissa ja niistä pysytään loitolla. Onneksi osa miehistä on normaaleja, jotka eivät voisi edes kuvitella lyövänsä naista. Niiden joukosta löytyy oma rakas!
Aika harva päätyy pohtimaan faktaa, että incel on tullut jonkun naisen kohdusta. Ehkä seuraava Ylen dokumentti inceleiden äideistä? Mitä SINÄ voi tehdä sen asian hyväksi, että SINUN pojastasi ei tule inceliä?
Ihan samalla tavalla ne incelit on tulleet isänsä kyrvästä. Heidän kasvattamina tai kasvattamatta jättäminä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Incel on tarpeeton sana. Naisvihaaja se on.
Kaikilla tytöillä ja naisilla on seuraavanlaisia kokemuksia: känniääliö tulee lepertelemään ja lähentelemään. Kasvoillasi välähtää inho samalla kun mietit miten häivyt tilanteesta. Mutta ääliö huomasi inhosi, sit alkaa huorittelu ja kiljunta "luuletsä olevas joku hyvännäkönen!?" ja seuraavaksi sut uhataan hakata.
Naisten on syytä oppia jo lapsena, että monet miehet ovat alistavia, sadistisia ja väkivaltaisia. Ne on tunnistettavissa ja niistä pysytään loitolla. Onneksi osa miehistä on normaaleja, jotka eivät voisi edes kuvitella lyövänsä naista. Niiden joukosta löytyy oma rakas!
Aika harva päätyy pohtimaan faktaa, että incel on tullut jonkun naisen kohdusta. Ehkä seuraava Ylen dokumentti inceleiden äideistä? Mitä SINÄ voi tehdä sen asian hyväksi, että SINUN pojastasi ei tule inceliä?
MINUN pojastani ei tullut väkivaltaista naistenvihaajaa. En nimittäin hankkinut lapsia ollenkaan. Siinä yhtenä syynä oli vaara, että tyttären sijasta saisin pojan. Poikien äitien osa ei ole useinkaan kadehdittava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolten ero: miehet katkeroituvat, vihaavat naisia, ja tekevät pahimmillaan näille väkivaltaa. Miehet eivät vahingossakaan tajua etsiä vikaa itsestään ja kehittyä. Miesten ajatus että naisten velvollisuus (kollektiivisesti?) on antaa heillekin seksiä vaikka ovatkin vastenmielisiä nysväkkeitä, on pöyristyttävä.
Naiset taas surevat aikansa ja hakeutuvat sitten terapiaan ongelmansa korjaamiseksi.
Tästä jokainen nainen ymmärtää pysytellä kaukana ikuisista vanhoista pojista: tuntuu että heissä on jotain pahasti vialla ja niin juuri onkin.
Mitä kuvittelet saavuttavasi tällä yleistämisellä ja vääristelyllä? Mitä muuta tuo tekstisi on kuin miesvihaa? Ei seksittömiä miehiä voi niputtaa tuolla tavalla yhteen ja samaan kategoriaan ja leimata loppuiäkseen. Miksi haluat tehdä niin?
Spartassa oli reilut parisen tuhatta vuotta sellainen kansanhuvitus, että naimattomat miehet ajettiin kaduille ja heitä heiteltiin kaikella mahdollisella, mitä kotitalouksista löytyi. Idea oli se, että on pariuduttava. Kitinä miehistä, jotka eivät aivioidu, osuu merkilllisesti samaan saumaan, missä kansakunnan suurin huoli on lastenteon vähäisyys.
Sanoo vasuri joka nimittelee itse miehiä inceleiksi vaikkei tiedä edes mitä se tarkoittaa tai piittaa siitä sopiiko nimitelty mitenkään leimaan.
En nimittele, vaan itsehän nämä tätä julistavat. Itse mietin, kenelle edes tulee mieleen julkisesti ruikuttaa olevansa vastentahtoisesti selibaatissa, ikään kuin se seksi tosiaan olisi lähtökohtaisesti jokamiehenoikeus.
Tuo yksi toteaa: "Naiset monesti sanoo, että ei sulla oo mitään erityisoikeutta seksiin. Emmä tiiä. Onko ihmisellä oikeus seksiin? Tää on ehkä semmonen tosi kahtiajakava keskustelu. Tosi huolestuttava suunta, että ei löydy mitään ymmärrystä enää edes sukupuolten välillä." Jos joku, jonka kanssa hän haluaa seksiä, haluaa sitä hänen kanssaan myös, sitten sitä voi olla. Mitään sen kummempaa oikeutta toisen kehoon ei kenelläkään todellakaan ole. Ymmärtäkää se.
Monet as-piirteiset naisekin jää yksin, mutta koska naiset on sosiaalistettu miellyttämään ja nämä eivät halua/jaksa/osaa miellyttää, niin kokevat sosiaalisen elämän suurelta osin rasittavana ja ovat yksin koska sosiaalisuus kuormittaa. Varsinkin parisuhde koetaan kuormittavana.
Mukavan oloisia? Pelottavan ja/tai ärsyttävän oloisia. Pysyisin kaukana.
Se pahvilaatikkomies oli alkuun jopa ihan suloinen. Kun kuvasi, ettei tunne sijaitse sukupuolielimissä, vaan rintakehässä. Ettei halua yhdyntää. Ajattelin, että niin, se on se toisen ihmisen, läheisyyden ja välittämisen kaipuu. Mutta sitten tulivat ruoskat ja nahkahousut kuvioon.
Vierailija kirjoitti:
Se pahvilaatikkomies oli alkuun jopa ihan suloinen. Kun kuvasi, ettei tunne sijaitse sukupuolielimissä, vaan rintakehässä. Ettei halua yhdyntää. Ajattelin, että niin, se on se toisen ihmisen, läheisyyden ja välittämisen kaipuu. Mutta sitten tulivat ruoskat ja nahkahousut kuvioon.
Makunsa kullakin. Kyllä tuolle varmasti kinky piireissä joku löytyisi. Jos ei ole ihan jumissa incel ideologiassa.
Dokumenttia katsoessani muistin elävästi oman parikymppisen itseni, kun oma paikka elämässä oli hukassa ja kärsin yksinäisyydestä ja ulkopuolisuudesta. Olin muuttanut opiskelemaan paikkakunnalle josta en tuntenut ketään, eikä tutustuminen opiskelukavereihinkaan ottanut tuulta alleen. Internet oli käytännössä kaikki mitä minulla oli.
Silloin somea ei ollut olemassa tässä mittakaavassa kuin nykypäivänä, mutta oli iltapäivälehtien nettisivut kommenttiosioineen ja kaikenlaiset keskustelupalstat tuuttaamassa kärjistettyjä asioita ja mallia siitä, millaisella tavalla sitä on vääränlainen. Oma käsitykseni maailmasta kehittyi aivan vinksahtaneeksi, kun ainoat ihmiskontaktit olivat tylyksi tulkitsemani eleet opiskelukavereilta ja netin keskustelupalstat, joissa naisten ulkonäköä ja muita ominaisuuksia arvosteltiin kuin jotain kodinkoneita. Olo oli todella ahdistunut, ja maailma tuntui järkyttävän pahalta ja vihamieliseltä paikalta juuri minua k
Jos haluat auttaa heitä niin voisit kertoa miten itse pääsit siitä irti. Laitoitko netin kiinni?
Koetin kyllä rajoittaa netin käyttöä, ja hankin selainlaajennuksen jolla estin itseäni menemästä tietyille keskustelupalstoille ja sivustoille. Ei se kuitenkaan kovin pitkälle johtanut. Lopulta maailmankuva alkoi muuttua vasta, kun pääsin työelämään. Työhön, jossa tapasin päivittäin muita ihmisiä, jotka yllättäen eivät katsoneetkaan minua objektina tai minkään seksinukkesapluunan läpi arvostellen. Kai ihmisen on opittava näkemään itsensä osana todellista maailmaa, siitä joka tuolla oikeasti tapahtuu, jotta voi hahmottaa ettei se nettiin maalautuva maailma ole lainkaan todellinen.
Vierailija kirjoitti:
Dokumenttia katsoessani muistin elävästi oman parikymppisen itseni, kun oma paikka elämässä oli hukassa ja kärsin yksinäisyydestä ja ulkopuolisuudesta. Olin muuttanut opiskelemaan paikkakunnalle josta en tuntenut ketään, eikä tutustuminen opiskelukavereihinkaan ottanut tuulta alleen. Internet oli käytännössä kaikki mitä minulla oli.
Silloin somea ei ollut olemassa tässä mittakaavassa kuin nykypäivänä, mutta oli iltapäivälehtien nettisivut kommenttiosioineen ja kaikenlaiset keskustelupalstat tuuttaamassa kärjistettyjä asioita ja mallia siitä, millaisella tavalla sitä on vääränlainen. Oma käsitykseni maailmasta kehittyi aivan vinksahtaneeksi, kun ainoat ihmiskontaktit olivat tylyksi tulkitsemani eleet opiskelukavereilta ja netin keskustelupalstat, joissa naisten ulkonäköä ja muita ominaisuuksia arvosteltiin kuin jotain kodinkoneita. Olo oli todella ahdistunut, ja maailma tuntui järkytt
Olipa hyvä kirjoitus. Incelit taitavat kaikki olla työttömiä, niin maailmankuva oikeasta elämästä ei vain taida avautua heille.
Vierailija kirjoitti:
Silloin somea ei ollut olemassa tässä mittakaavassa kuin nykypäivänä, mutta oli iltapäivälehtien nettisivut kommenttiosioineen ja kaikenlaiset keskustelupalstat tuuttaamassa kärjistettyjä asioita ja mallia siitä, millaisella tavalla sitä on vääränlainen. Oma käsitykseni maailmasta kehittyi aivan vinksahtaneeksi, kun ainoat ihmiskontaktit olivat tylyksi tulkitsemani eleet opiskelukavereilta ja netin keskustelupalstat, joissa naisten ulkonäköä ja muita ominaisuuksia arvosteltiin kuin jotain kodinkoneita. Olo oli todella ahdistunut, ja maailma tuntui järkytt
Eli ratkaisu tosiaan olisi se netti kiinni ja ulos. Touch the grass. Tuota neuvoa incelit kavahtaa, kokeilematta. Ei tarvitsisi olla edes työpaikka (niitä kun on nykyään vaikea saada) vaan ihan mikä tahansa paikka missä luonnollisesti kohtaa oikeassa elämässä ihmisiä. Erilaisia ihmisiä, ei tarkkaan valittuja paloja. :/
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen ollut elämässäni tahdonvastaisesti ilman hummeria, loputonta pankkitiliä ja koiranpentua. Silti tiedän, että on keinoja joilla näitä asioita saa, esim. raha. Rahaa saa sitten esin. työtä tekemällä. Outoa olisi, jos menisin mediaan ruikuttamaan, että ei tule hummeria vaikka kuinka kerjään
Incelismi on julkinen seksuaalisen väkivallan muoto. Ei eroa parisuhteessa vonkaamisesta ja seksin kerjäämisestä muuten kuin siten, että se kohdistetaan naisiin kollektiivina. Ei ole millään tasolla ok, ja tälle narratiiville ei pidä laittaa vaan stoppia vaan se tulee kriminalisoida seksuaalisena ahdisteluna
Milloin Uuden musiikin kilpailun Ich kommen kaltaiset seksuaalisen ahdistelun muodot kriminalisoidaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen ollut elämässäni tahdonvastaisesti ilman hummeria, loputonta pankkitiliä ja koiranpentua. Silti tiedän, että on keinoja joilla näitä asioita saa, esim. raha. Rahaa saa sitten esin. työtä tekemällä. Outoa olisi, jos menisin mediaan ruikuttamaan, että ei tule hummeria vaikka kuinka kerjään
Incelismi on julkinen seksuaalisen väkivallan muoto. Ei eroa parisuhteessa vonkaamisesta ja seksin kerjäämisestä muuten kuin siten, että se kohdistetaan naisiin kollektiivina. Ei ole millään tasolla ok, ja tälle narratiiville ei pidä laittaa vaan stoppia vaan se tulee kriminalisoida seksuaalisena ahdisteluna
Milloin Uuden musiikin kilpailun Ich kommen kaltaiset seksuaalisen ahdistelun muodot kriminalisoidaan?
Incelille seksistä puhuminenkin, saati siitä laulaminen, on henkistä väkivaltaa häntä kohtaan. Terapiaanhan tuo haluais.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys: mistä autismin lisääntyminen johtuu. Autismi aiheuttaa myös sukupuoliahdistusta.
Ihmiskunnan lisääntymiskyky länsimaissa on heikentynyt monesta syystä, se kertoo rappeutumisesta.
Kyse ei ole autismista, vaan monet mies autistit ovat nimenomaan huonosti sosialisoituneita autisteja, koska pojilta ja miehiltä ei vaadita sosiaalisia taitoja tarpeeksi, yhtä paljon kuin tytöiltä ja naisilta. Jos tutkii naisautisteja niin huomataan että maskaaminen, eli näin yksinkertaistaen neurotyypillisen esittäminen, on heille tyypillistä käytöstä (ja siksi he jäävät suuremmalla todennäköisyydellä diagnosoimatta lapsena kun kukaan ei huomaa). Naisautisteillakin esiintyy vaikeuksia sosiaalisten suhteiden kanssa mutta ei läheskään niin paljon kuin miesautisteilla, vaan monet heistä kykenee sosiaalis
Naiset keskimäärin kaipaa suhteiltaan enemmän henkistä yhteyttä kuin miehet. Jos tuolla henkisen yhteyden luomisen alueella sakkaa, niin miehen on vaikeampi pariutua kuin naisen.
Toisaalta naissinkuissa on paljon herkästi ärsykkeisiin reagoivia, jotka kokevat sosiaalisuuden rasittavana. Se on ehkä naistyypillinen as-piirre, mutta joka tapauksessa piirre, joka pitää naisen sinkkuna, vaikka (itselleen sopivaa ja rentouttavaa) yhteiseloa kaipaisikin. Rasittavaa ihmistä ei haluta ja suurin osa on rasittavia.
Sinkuilla taitaa olla sukupuolesta riippumatta se vaikeus, että sitä itselle aidosti sopivaa vastinkappaletta on vaikea löytää. Eri juttu sitten, mitä kumpikin kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autismi ja sen takia ulkopuolelle jääminen on monilla syinä tähän ongelmaan.
Miehet ei niin opi niitä sosiaalisia kiemuroita ja naisille erikoinen käytös voi olla pelottavaa. Jatkuvasti joutuu arvioimaan, että meneekö henki.
Lisäksi nämä miehet luulevat, että heillä on oikeus niihin kauneimpiin naisiin.
Ikäänkuin minä voisin mennä jonkun reilusti itseäni "tasokkaamman" miehen luo ja sanoa, että minä tulin nyt. Olen ylipainoinen ja laiska, meillä ei ole mitään yhteistä, mutta olet tämän minulle velkaa
Mun mielestä olisi ihan hyväksyttävää mennä, osoittaa itsevarmuutta ja rohkeutta. Sä asetat nyt vaan itselles keinotekoisia rajoitteita
Toista ihmistä ei voi omistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Incelille seksistä puhuminenkin, saati siitä laulaminen, on henkistä väkivaltaa hä
PAITSI jos siinä puhutaan tai lauletaan siitä että kaikki maailman seksi pitää antaa juuri tälle yhdelle incelille joka kuulee. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta on tyhmää toi inceliyden korostaminen tai mystifiointi, kun tavallisia miehiä ovat suurin osa. Riittää vain, että nainen vastaa kieltävästi, ja näin jää ilman seurustelusuhdetta. Ja nykyajan naiset vastaavat jatkuvasti kieltävästi kenelle tahansa. Tuota sanaa käytetään haukkumanimena ainoastaa kiukkuisten, elämässä epäonnistuneiden, katkerien mammojen toimesta, eikä sitä pidä ottaa kauhean vakavasti. Pariutuminen in kumminkin sen verran vaikeaa nykypäivinä
Osa incel-miehistä on varmasti ihan normaaleja hyväkäytöstapaisia miehiä, kenties naisettomuus johtuu ujoudesta ja sosiaalisten taitojen puutteesta. Tämmöiset varmaan vielä pystyvät naisen saamaan kun vähän skarppaavat niiden sosiaalisten taitojen kanssa ja eivät jää neljän seinän sisälle. Mutta sitten on tämä toinen joukko inceleitä, jotka ovat katkeria naisvihaajia, jotka tälläk
Se ensimmäinen joukko ei syyllistä naisia kollektiivisena joukkona, vaan ymmärtää, että naiset ovat yksilöitä, ja he itsekin saattavat joutua parantamaan jotain asioita (esim. niitä sosiaalisia taitoja), jotta saavat naisen. He myös ymmärtävät, että kenenkään ei ole pakko olla kenenkään kanssa. Tämä jälkimmäinen joukko taas on sitä mieltä, että kaikkien heidän haluamiensa naisten pitäisi antaa heille pillua, eikä koskaan voi olla heidän oma syy, että naiset eivät kiinnostu heistä. Henkilökohtainen kasvu ja itsensä kehittäminen on heille tuntematon käsite. Jos nämä miehet joskus pääsevät suhteeseen asti niin olettavat että nainen sitten myös tekee kotityöt ja naisen merkkipäiviä ei tietenkään muisteta.
Tuskin kauhesti ovat edes etsineet naista edes. Oma aktiivisuus puuttuu. Varmaan pääosin ihan itsekseen omissa oloissa ovat. Vähän niin kuin lähettäisi yhden työhakemuksen vuodessa ja sitten ihmettelee kun ei vaan työllisty.
Minulla on sama kokemus kuin yhdellä asiaan netin kautta jumiutuneelle.
Opiskeluaikaankin oli aikaa pyöriä syömishäiriöpalstoilla ja hakea inspiraatiota tai thinspiraatiota 😑.
Fanitin tietyn alakulttuurin musiikkia ja lieveilmiöitä sen ympärillä.
Suhtaudun asioihin aina erittäin vakavasti. Jos innostun jostain niin se vie kaiken kapasiteetin kuukausiksi-vuosiksi. Siihen fiksaatioon menee aina vain syvemmälle ja syvemmälle.
Työ vei normaalinpaan elämään ja eihän sitä työpäivän jälkeen ehtinyt pyöriä palstoilla, oli koiratkin ulkoilutettava. Tuossa musiikkihommassa pysyin mukana pitkään vaikka en enää ajatellut asioista yhtään niin kiihkeästi.
Siihen sitten perheen perustaminen ja yhä vähemmän jäi aikaa mihinkään.
TÄSSÄ ON KUITENKIN ISO MUTTA. Selasin nettiä pöytäkoneella. Sitä ei kuljetettu joka paikkaan ja skrollailtu tunteja ja tunteja päivässä.
Jos haluat auttaa heitä niin voisit kertoa miten itse pääsit siitä irti. Laitoitko netin kiinni?