YLEn uusi dokumentti inceleistä
https://areena.yle.fi/1-65849621
Mukavan oloisia miehiä, mistä johtuu etteivät naiset kelpuuta heitä parisuhteeseen?
Kommentit (804)
Toivottavasti seuraava hallitus keskittyy isolla tarmolla tämän incel-ongelman poistamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys: mistä autismin lisääntyminen johtuu. Autismi aiheuttaa myös sukupuoliahdistusta.
Ihmiskunnan lisääntymiskyky länsimaissa on heikentynyt monesta syystä, se kertoo rappeutumisesta.
Kyse ei ole autismista, vaan monet mies autistit ovat nimenomaan huonosti sosialisoituneita autisteja, koska pojilta ja miehiltä ei vaadita sosiaalisia taitoja tarpeeksi, yhtä paljon kuin tytöiltä ja naisilta. Jos tutkii naisautisteja niin huomataan että maskaaminen, eli näin yksinkertaistaen neurotyypillisen esittäminen, on heille tyypillistä käytöstä (ja siksi he jäävät suuremmalla todennäköisyydellä diagnosoimatta lapsena kun kukaan ei huomaa). Naisautisteillakin esiintyy vaikeuksia sosiaalisten suhteiden kanssa mutta ei läheskään niin paljon kuin miesautisteilla, vaan monet heistä kykenee sosiaalisilla taidoillaan seurustelemaan, avioitumaan, saamaa
Kiinnostavaa pohdintaa, kiitos siitä, olen tuo jota kommentoit. Mietin, mikä osuus naispuolisten autistien parempaan selviytymiseen ihmissuhteissa on sillä, että naisilla on paksumpi aivokurkiainen kuin miehillä? Sehän mahdollistaa juuri naisille/tytöille kielellisten viestien ja eleiden tarkemman tulkinnan ja ymmärtämisen, koska aivokurkiainen vastaa tietoliikenteestä oikean ja vasemman aivopuoliskon välillä.
Yläkoulun opettajana sanoisin, että teini-ikä on sikäli vaarallista aikaa, että silloin ihminen rakentaa omaa minäkuvaansa aika lailla ympäristön heijastuksen mukaan. Jos koulutoverit eristävät jonkun yksilön porukasta, niin kuin nykyään usein tapahtuu, se vaikuttaa tämän yksilön omanarvontunteeseen. Hän alkaa pitää itseään joko huonompana kuin muut tai parempana kuin muut. Kumpikaan asenne ei edistä ihmissuhteisiin ryhtymistä.
Itse näen opettajana, että koulukiusaaminen synnyttää usein elämänmittaisia inhimillisiä tragedioita. Joku vain kylmänviileästi ajetaan ulos laumasta. Näin ei ollut omana kouluaikanani 60-70 -luvuilla, kaikki saivat kuulua porukkaan, vaikka arvojärjestys siinäkin tietysti oli. Mutta ketään ei täysin ulkoistettu yksinäisyyden vyöhykkeelle niin kuin nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Nämä miehet jotka haluaa seksiä naisten kanssa ja pitävät epäkohtana, että naiset ei suostu säälistä.
Pitäisikö näiden miesten sitten suostua seksiin miesten kanssa jos joku toinen mies niin haluaisi? Ottais vaikka poskeen, ei tarvitse yhtyä
On mielenkiintoinen juttu, että miehiä kritisoidaan ratkaisukeskeisyydestä keskusteluissa, kun nainen väitetysti haluaa vain kuuntelua.
Sitten kun miehet kertovat yksinäisyydestään, aika nopeasti naiset ottavat sen hyökkäyksenä itseään kohtaan ja tämä 1999 vuoden vitsi "nussikaa miehet toisianne" soittaa takaisin.
Kuunnella voi ilman näitä VHS-aikaisia homovitsejä ja olkinukkejakin.
Íncèl = vastentahtoinen selibaatti. Ei siis tarkoita, että vaaditaan suostumaan säälistä. Lisäksi hetero ei voi eheytyä homoksi. Paljon realistisempaa on kuitenkin naisten laskea rimaa omalle tasolle kuin miesten muuttua homoksi eikä noilla homoilla itse asiassa edes ole tuota seksittömyysongelmaa. Homot (miehet) harrastavat enemmän seksiä jo nytkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja, lapsikin tietää että lapsuus muokkaa ihmistä.
Miksi et sitten pohdi äidin osuutta incel-miehen kasvuun vaan tyrmäät ajatukseni leimaamalla sen naisvihalle. Jos siis olit tuo jota kommentoin. Tämä ei ole keskustelua.
Sinua se on muokannut niin että syytät kaikesta naisia. Jopa siitä että miehet vihaavat naisia. Tai voihan tuo olla synnynnäistäkin.
Olenko syyttänyt kaikesta naisia? Puhuin yhdestä asiasta: siitä, että isä vaikuttaa tyttären mieskuvaan, äiti pojan mieskuvaan. Ei tuokaan kommenttisi ole keskustelua vaan riidanhalua. Tai sitten et osaa erottaa asioita toisistaan, erottelukyky huonosti kehittynyt.
Erikoista kun omat kokemukset "inceleistä" on että olivat nuorena kunnon panomiehiä mutta iän karttuessa ei naiset enää kiinnostuneetkaa
Olen tuo jota kommentoit, mutta nyt putosin kärryiltäsi. Eihän incelit voi olla panomiehiä, kun ne eivät pääse panemaan ollenkaan, se on juuri se incel!
No jos noin on niin miksi mua haukutaan palstalla inceliksi vaikka olen 5 lapsen isä jolla nyt tällä hetkellä ei ole naisystävää jolta saada seksiä, olen sitä joskus saanut kun lapsiakin on.
Vierailija kirjoitti:
No jos noin on niin miksi mua haukutaan palstalla inceliksi vaikka olen 5 lapsen isä jolla nyt tällä hetkellä ei ole naisystävää jolta saada seksiä, olen sitä joskus saanut kun lapsiakin on.
varmaan jos käyttäydyt kuin incel niin sinua sellaisena pidetään. Eli syyttelet naisia jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys: mistä autismin lisääntyminen johtuu. Autismi aiheuttaa myös sukupuoliahdistusta.
Ihmiskunnan lisääntymiskyky länsimaissa on heikentynyt monesta syystä, se kertoo rappeutumisesta.
Kyse ei ole autismista, vaan monet mies autistit ovat nimenomaan huonosti sosialisoituneita autisteja, koska pojilta ja miehiltä ei vaadita sosiaalisia taitoja tarpeeksi, yhtä paljon kuin tytöiltä ja naisilta. Jos tutkii naisautisteja niin huomataan että maskaaminen, eli näin yksinkertaistaen neurotyypillisen esittäminen, on heille tyypillistä käytöstä (ja siksi he jäävät suuremmalla todennäköisyydellä diagnosoimatta lapsena kun kukaan ei huomaa). Naisautisteillakin esiintyy vaikeuksia sosiaalisten suhteiden kanssa mutta ei läheskään niin paljon kuin miesautisteilla, vaan monet heistä kykenee sosiaalisilla taidoillaan seurustelemaan, avioitumaan, saamaa
Tuolla íncels.is -foorumilla ja luultavasti íncelwikissä on laitettu tutkimuksia näistä (väitetyistä) naisautisteista jo vuosia sitten. Tämä ei ole mikään sellainen mullistava 'gotcha' juttu kuin voisi ajatella eikä varsinkaan tue feminismiä.
Objektiivista on se, että naisautisteilla on ns. tutorial mode miehiin verrattuna eli he saavat elämältä tärkeimpiä perusjuttuja kuten kumppanin ja lisääntymistä. Tämä ei ole mitenkään todistus heidän taidoistaan tai paineistaan, vaan ne paineethan ovat miehillä kuten muissakin ryhmissä. Tällähän monet naiset tällä palstallakin ylimielisesti kehuskelevat, että "luonnossa naaras valitsee" ja miehet Amerikassa maksavat omaisuuden deittailuleireistä ja valmennuksesta sekä ainoastaan mieskoomikot naurattavat molempia sukupuolia. Naisella saa olla lukuisia vikoja, kun taas yksikin ominaisuus kuten lyhyys tai kaljuus yhdistettynä väärässä paikassa olemiseen väärään aikaan voi olla miehelle kohtalokas. Tunnen useita työelämässä olevia miehiä, joilla ei ole ollut seksiä vuosiin. Tuo asia, että naisautisteilla olisi jotenkin paremmat 'taidot' voidaan kääntää myös niin, että sittenhän miesten yliedustus vaikka toimitusjohtajissa johtuu heidän paremmista sosiaalisista taidoistaan. On muuten vaikeaa valikoida jälkikäteen, että tuo johtuu tuosta ja tämä tästä.
Voit olla myös kiinnostunut ketjusta nimeltä:
Keskustelu - Miehen autismi = tavallinen ulkonäkö ja huonoa tuuria | Aihe vapaa | Vauva
Autismia voi pohtia myös mm. sosiologisesti. Veikkaan, että 50 vuoden päästä koko autismille naureskellaan ja on siirrytty kuvaamaan ihmisten sosiaalisia suhteita ihan muilla tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
varmaan jos käyttäydyt kuin incel niin sinua sellaisena pidetään. Eli syyttelet naisia jne
En syyttele ketään. Riittää että sanon etsiväni seuraa enkä ole ketään kiinnostanut edes kahvien verran. Ja sitten haukutaan kysymättä enempää.
Onko se susta ok?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En syyttele ketään. Riittää että sanon etsiväni seuraa enkä ole ketään kiinnostanut edes kahvien verran. Ja sitten haukutaan kysymättä enempää.
Onko se susta ok?
jooh, en usko että oot 5 lapsen isä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se susta ok?
Miksi et tätä usko? Ikää jo 39 vuotta niin kyllä sitä on ehtinyt. Niin ja kyllä, asun Oulussa.
Sukupuolten ero: miehet katkeroituvat, vihaavat naisia, ja tekevät pahimmillaan näille väkivaltaa. Miehet eivät vahingossakaan tajua etsiä vikaa itsestään ja kehittyä. Miesten ajatus että naisten velvollisuus (kollektiivisesti?) on antaa heillekin seksiä vaikka ovatkin vastenmielisiä nysväkkeitä, on pöyristyttävä.
Naiset taas surevat aikansa ja hakeutuvat sitten terapiaan ongelmansa korjaamiseksi.
Tästä jokainen nainen ymmärtää pysytellä kaukana ikuisista vanhoista pojista: tuntuu että heissä on jotain pahasti vialla ja niin juuri onkin.
Eräällä netissäkin tunnetulla 32 v. alkoholistiäidilläkin on viisi lasta neljän miehen kanssa. Kaikki lapset huostaanotettu.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti naisen silmät nyt avautuvat asian suhteen 🤗
Kyllä ne on olleet auki ennenkin, kiitos huolenpidosta! Tytöt huomasivat jo koulussa pojat, jotka nyrpeinä yksinään ja tyttöjä halveksien eristäytyivät. Ymmärrämme oikein hyvin pysyä kaukana näistä tyypeistä edelleen aikuisina.
Vierailija kirjoitti:
Naisen elämä on helppoa, miehen vaikeata
Voi kuinka väärässä oletkaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se susta ok?
Miksi et tätä usko? Ikää jo 39 vuotta niin kyllä sitä on ehtinyt. Niin ja kyllä, asun Oulussa.
koska netissä kuka tahansa voi sanoa mitä tahansa. koskee myös niitä jotka sua inceliks kutsuvat. en kuitenkaan usko tän olevan kovin yleistä, ellet sitten kirjoittele kokemuksia jotenkin tyypillisen voivottelevaan ja surkuttelevaan sävyyn, kuten inceleillä on tapana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo Inceljuttu kuulostaa siltä, että aikuiset miehet luulevat elävänsä sadussa ja olevansa prinssejä. Sammakkoprinssejä ehkä, mutta prinsessa pussaa heidät ehjiksi.
Kauniit naiset ovat sitten näitä prinsessoja.
Kun tosielämässä ei olekaan sitten prinsessoja vaan ihan tavallisia naisia, joilla on oma tahto, se on vaikea paikka monelle.
Onhan tämä keskustelu (jota on vuodet käyty) aivan vähä-älyistä. On "prinsessaa" ja "prinsessaleikkejä", "jännämiehiä", "chadejä jotka vie naiset"... Maailma ja toiset ihmiset ilmeisesti näyttäytyvät kuin jonain sarjakuvahahmoina näiden päässä. Ei ihme, ettei normaali yhteys toisiin ota onnistuakseen. Ja ilmeisesti nämä katkerat ajatukset päässä kehää kiertäen mennään hautaan saakka? No, sillehän ei kukaan ulkopuolinen voi mitään.
Sanoo vasuri joka nimittelee itse miehiä inceleiksi vaikkei tiedä edes mitä se tarkoittaa tai piittaa siitä sopiiko nimitelty mitenkään leimaan.
Vierailija kirjoitti:
Dokumentti on ilmeisesti tehty vain siksi että haastattelija trendikkäine farkkuineen ja liimatukkineen saisi naisia. Haastateltujen Inkkeleiden rinnallahan tuo pullanaamakin näyttää suorastaan adonikselta ja varmasti saanut ihailijapostia.
Hänellä on sormus. Mene silmälääkärin kautta psykiatrille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useat nuoret naiset eivät enää HALUA parisuhteeseen yhtään kenenkään kanssa.
Miesten pitäisi vihdoin ymmärtää asia ja jättää naiset rauhaan.
Niinhän ne aina väittävät, mutta kohta ovat kuitenkin jonkun jännämiehen kainalossa 😑
Mies joka käyttää sanoja: Jännämies, laatikkoleuka, taso. On ihan syystä ilman naista. Syy löytyy peilistä. Ei kukaan halua itsesäälissä rypevää rassukkaa.
Niin typerää sanaa kuin "jännämies" ei ole toista! Mikä halvatun jännä?
miten voi missata pointin näin täysin.
ei tuossa ketään "homoteltu" (kuinka lapsellinen pitää edes olla että ajattelee "homottelun" olevan joku lyömäase aikuisten ihmisten välillä 2020-luvulla), vaan vihjattiin että yhtä lailla kun inceleiden mielestä naisten pitäisi jakaa persettänsä miehille joita eivät halua, tulis inceleiden jakaa persettänsä miehille (joita eivät ilmeisesti heteroseksuaalisuudestaan johtuen halua)
toki inceleihin varmaan joitain kaappihomojakin/-transsukupuolisiakin mahtuu, tuo että koet homoseksuaalisuudesta puhumisen "homotteluna" toistaa sitä sanomaa kuinka negatiivisesti tässä maassa kyseiseen asiaan suhtaudutaan, mikä monet ajaa syvälle kaappiin