Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumartuessani eteenpäin rinnassani menee joku lukkoon, enkä saa henkeä. Mikä tämä on?

Vierailija
29.01.2025 |

Jos otan vaikka lattialle pudonneen esineen. Ei aina, mutta aika usein käy näin. Hirveä kipukramppi. Voin hengittää vain pienin henkäyksin n. minuutin ajan. Sitten rintakehä toipuu, kipu hellittää ja voin taas hengittää normaalisti. Tätä on ollut jo pari vuotta. 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämen vajaatoiminta tai sepelvaltimo menossa tukkoon

Vierailija
2/15 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintakehä kamppaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rintakehä kamppaa.

Kramppaa siis

Vierailija
4/15 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin!

Vierailija
5/15 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sydämen vajaatoiminta tai sepelvaltimo menossa tukkoon

No tuskin vain tämän yhden liikkeen tehdessä. 

Vierailija
6/15 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintakehän fasettilukko, ei ole vaarallinen mutta tuntuu ilkeältä.

Vierailija
7/15 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummassa rinnassasi tämä vaiva ilmenee?

Vierailija
8/15 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen itsekin ajatellut. Joku menee lukkoon hetkeksi. Ap

Vierailija
9/15 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintaranka jumissa. Osteopaatti, hieroja ja/tai kiropraktikko voi auttaa. Itselläni menee joskus niin jumiin että aivastuskin voi ns. salvata hengen hetkeksi, kun tekee kipeää.

Harrastatko liikuntaa? Kannattaa aloittaa yläkropan lihaskuntojumppa. Pilateksesta ja keppijumpasta löytyy hyviä liikkeitä. Selän rullaus voi myös auttaa.

Vierailija
10/15 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rintaranka jumissa. Osteopaatti, hieroja ja/tai kiropraktikko voi auttaa. Itselläni menee joskus niin jumiin että aivastuskin voi ns. salvata hengen hetkeksi, kun tekee kipeää.

Harrastatko liikuntaa? Kannattaa aloittaa yläkropan lihaskuntojumppa. Pilateksesta ja keppijumpasta löytyy hyviä liikkeitä. Selän rullaus voi myös auttaa.

Kävelen paljon, mutta yläkroppa on jäänyt täysin huomiotta. Ap

Vierailija
11/15 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just. Ja silti et ole tehnyt mitään asian korjaamiseksi, vaikka olet arvannut, mistä on kyse? Tätä en ihmisissä ymmärrä. Jos minulla menee jokin paikka lukkoon, alan tehdä asioita sen eteen, että vaiva poistuisi. Törötätkö koko päivän staattisessa asennossa? Olkapäät hiukan eteenpäin ja rintakehä jumittuneena? 

Vierailija
12/15 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tullut rintarangan fasettilukko tasaisin väliajoin koko elämäni ajan vaikka harrastan monipuolisesti liikuntaa koko kehollani. Vaiva alkoi jo alle 10-vuotiaana ja pahimmilaan tuntuu sydänkohtaukselta. Jos käyn kalevalaisella jäsenkorjaajalla niin lukko sattaa pysyä pois parikin vuotta mutta mikään liikunta ei ole kyllä koskaan auttanut.

Vierailija
13/15 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on tullut rintarangan fasettilukko tasaisin väliajoin koko elämäni ajan vaikka harrastan monipuolisesti liikuntaa koko kehollani. Vaiva alkoi jo alle 10-vuotiaana ja pahimmilaan tuntuu sydänkohtaukselta. Jos käyn kalevalaisella jäsenkorjaajalla niin lukko sattaa pysyä pois parikin vuotta mutta mikään liikunta ei ole kyllä koskaan auttanut.

Olen vähän samantyyppinen. Koitan jumpata ahkerasti, mutta silti tietyt paikat menevät jatkuvasti jumiin. Ärsyttävää koko ajan rampata hoidoissakaan, mutta mitäs muutakaan teet, kun kotikonstit eivät auta.

Vierailija
14/15 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just. Ja silti et ole tehnyt mitään asian korjaamiseksi, vaikka olet arvannut, mistä on kyse? Tätä en ihmisissä ymmärrä. Jos minulla menee jokin paikka lukkoon, alan tehdä asioita sen eteen, että vaiva poistuisi. Törötätkö koko päivän staattisessa asennossa? Olkapäät hiukan eteenpäin ja rintakehä jumittuneena? 

Menee lukkoon hetkeksi. Sen jälkeen päiväkausia oireeton. Ap

Vierailija
15/15 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista!  Katson työpöivän jälkeen, löytyykö fasettilukkoon  jotain venyttely- ja jumppaohjeita netistä. Tai siis varmasti löytyy. Ap