Onko teidät kutsuttu te-toimiston haastatteluun heti kun ilmoittauduitte työttömäksi?
Luin, että kaikki kutsutaan haastatteluun 5 arkipäivän kuluessa ilmoittautumisesta.
Valmistun 1.6, ellen saa kesätöitä, ilmoittaudun työttömäksi. 1.8. alkaa kokoaikainen työ (valmistun vaka-alalle, jossa kesätöitä ei oikein ole )
Mietityttää jo miten kesän kuviot tässä mahtaa mennä ja mihin valmistautua henkisesti
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minut lomautettiin vuosi sitten talvella. Menin sitten työkkäriin, kuten käsky kävi, jos aioin saada ansiosidonnaista. Meni minuutti, kun virkailija oli naputellut minulle todistuksen, ettei minulla ole työnhakuvelvoitetta lomautuksen aikana.
Että sellainen kuulustelu.
Harvemmin siellä nykyään enää paikan päällä käydään.
Työmarkkinatorin sivuilla lukee että kaikki tavataan henkilökohtaisesti, vain painavista syistä puhelimitse/etänä.
Naurettavaa, miksiköhän näin?
Ihan Suomen Laki määrää että alkuhaastattelut tulee tehdä kasvotusten, muutamia poikkeuksia esim.lomautetut lukuunottamatta. Että se siitä naurettavuudesta.
Näytä minulle tuo lainkohta. Lait harvoin ovat noin yksityiskohtaisia, eivät edes asetukset. Työvoimaviranomaiset ovat päättäneet soveltaa lakia ja asetusta noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minut lomautettiin vuosi sitten talvella. Menin sitten työkkäriin, kuten käsky kävi, jos aioin saada ansiosidonnaista. Meni minuutti, kun virkailija oli naputellut minulle todistuksen, ettei minulla ole työnhakuvelvoitetta lomautuksen aikana.
Että sellainen kuulustelu.
Harvemmin siellä nykyään enää paikan päällä käydään.
Työmarkkinatorin sivuilla lukee että kaikki tavataan henkilökohtaisesti, vain painavista syistä puhelimitse/etänä.
Naurettavaa, miksiköhän näin?
Ihan Suomen Laki määrää että alkuhaastattelut tulee tehdä kasvotusten, muutamia poikkeuksia esim.lomautetut l
Näytä minulle tuo lainkohta. Lait harvoin ovat noin yksityiskohtaisia, eivät edes asetukset. Työvoimaviranomaiset ovat päättäneet soveltaa lakia ja asetusta noin.
Etsi ihan itse. Ei ole mitään omaa soveltamista.
"Laki työvoimapalveluiden järjestämisestä
4.luku
31
Alkuhaastattelun järjestäminen
Työvoimaviranomainen järjestää työnhakijalle alkuhaastattelun tai täydentävän työnhakukeskustelun viiden arkipäivän kuluessa työnhaun alkamisesta. Jos työnhakijalle järjestetään täydentävä työnhakukeskustelu, alkuhaastattelu on järjestettävä viipymättä tämän jälkeen.
Uusi alkuhaastattelu järjestetään vain, jos työnhaun päättymisestä on kulunut vähintään kuusi kuukautta ja henkilö rekisteröidään uudelleen työnhakijaksi.
Alkuhaastattelu järjestetään työvoimaviranomaisen toimipisteessä tai muussa asiointipisteessä, ellei muu järjestämistapa ole tarkoituksenmukaisempi painavasta syystä."
Kyllä tämän tyhmempikin olisi osannut googlettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, kuulustelu oli heti samalla viikolla, kun ilmoittauduin.
Kuulustelu 😄
Kuulustelu on ihan oikea sana kuvaamaan tuota "peruspalvelua", jonka ainoa tarkoitus on tehdä kuulustelijasta itsestään tärkeä "tuottavan oloinen" viranhaltija. Jos samalla tehokkuudella ja kellontarkkuudella pääsisi jonkin oikean peruspalvelun piiriin, vaikkapa lääkärin tai hammaslääkärin vastaanotolle, niin olisihan tämä yhteiskunta aika hyvällä mallilla. Nämä ovat arvovalintoja, mikä yhteiskunnalle on tärkeää ja mikä ei. Tuntuu käsittämättömälle, että tällaiseen mitään tuottamattomaan, täysin turhaan jaaritteluun löytyy rahaa, mutta muuhun ei sitten löydykään.
Olen ollut 2,5 vuotta työtön eikä ole kutsuttu. E ole työkkäristä kuulunut mitään.
Ihan Suomen Laki määrää että alkuhaastattelut tulee tehdä kasvotusten, muutamia poikkeuksia esim.lomautetut lukuunottamatta. Että se siitä naurettavuudesta.