Minua kiinnostaisi tavata rippileiriryhmäni. Miten voisin sen tehdä?
Ei ole kenenkään yhteistietoja eikä mitään tietoa missä nykyään ovat. Muistan, että ryhmä oli mukava ja oli kiva tavata vielä riparin jälkeenkin yhteisillä tapaamisilla, mutta sitten jäi.
Tänään tuli yhtäkkiä tällainen mieleen, vaikka on jo lähes 30 vuotta aikaa rippileiristäni.
Pitäisikö facebookiin perustaa ryhmä, jossa tiedustelisin kiinnostaisiko heitä tavata vai miten?
Kyseessä siis rippileiri, jonka itse kävin.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liittyykö siihen jotain uskonnollisia tai filosofisia syitä miksi haluaisit tavata heidät?
Ei nimenomaan ole tarkoitus olla uskonnollinen syy. Haluaisin korjata yhden asian, en tosin tiedä muistaako kukaan sitä.
Jos kyse on siitä maitopurkkiepisodista, niin kukaan ei muista tuollaista. Eikä ole normaalia sinunkaan sitä muistella. Olet jollain oudolla tavalla jumittunut menneisiin. Kyllä minäkin mietin joskus vanhoja luokkakavereita, ja ripari-ihastustani, mutta ei tulisi mieleenkään yrittää tavoitella heitä.
Ei pelkästään sen takia vaan muutenkin olisi kiva muistella hauskoja juttuja huonekavereiden kanssa. Kuten kerroin, tunsin kuuluvani kerrankin joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva muistella menneitä ja jutella mitä nykyään heille kuuluu. Erityisesti harmittaa, kun olin niin hiljainen enkä siksi heihin uskaltanut tutustua. Ainoastaan yhden olen tavannut sattumalta ja selvisi, että jäänyt yhteydenpito sen aikaiseen bestikseensä.Tästäkin jo 20 vuotta aikaa, olivat huonetovereitani leirillä ja heihin jotenkin tutustuin.
Kuten joku mainitsi, laita viestiä paikkakuntasi FB-ryhmään. Sieltä voit huhuilla kiinnostuneita.
Meillä oli just ilmoitus tapamisesta, tosin aloite lähtenyt varmaan seurakunnan puolelta, koska kyseessä 50-vuotistapaaminen, joka ilmeisesti perinteenä ko paikkakunnalla.
Huomattaisiinko messengerissä? Onko ryhmäkuvan käyttö kielletty? Tai saanko mainita edes jonkin isosen nimen, että jotenkin tunnistaisi kyseisen leirin?
En usko, että messenger on hyvä. Ryhmäkuvasta en osaa sanoa, olen kyllä fb:n ryhmissä nähnyt mm vanhoja luokkakuvia julkaistun, mutta kyse on kuitenkin rajatuista ryhmistä. Mieluiten ekaksi yleinen viesti: löytyykö täältä paikassa xx aikana xx ja riparilla olleita. Onnistuminen tietysti riippuu ryhmästä ja paikkakunnasta. Pikkupaikkakunnilla ehkä enemmän on ryhmiä, joissa ovat nimenomaan nuoruudessa siellä asuneet. Jos olet isosta kaupungista, voi olla vaikeampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva muistella menneitä ja jutella mitä nykyään heille kuuluu. Erityisesti harmittaa, kun olin niin hiljainen enkä siksi heihin uskaltanut tutustua. Ainoastaan yhden olen tavannut sattumalta ja selvisi, että jäänyt yhteydenpito sen aikaiseen bestikseensä.Tästäkin jo 20 vuotta aikaa, olivat huonetovereitani leirillä ja heihin jotenkin tutustuin.
Kuten joku mainitsi, laita viestiä paikkakuntasi FB-ryhmään. Sieltä voit huhuilla kiinnostuneita.
Meillä oli just ilmoitus tapamisesta, tosin aloite lähtenyt varmaan seurakunnan puolelta, koska kyseessä 50-vuotistapaaminen, joka ilmeisesti perinteenä ko paikkakunnalla.
Huomattaisiinko messengerissä? Onko ryhmäkuvan käyttö kielletty? Tai saanko mainita edes jonkin isosen nimen, että j
Pieni paikkakunta oli. Miten kauan ryhmää kannattaa pitää vireillä ja odottaa tuleeko yhteydenottoja vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomattaisiinko messengerissä? Onko ryhmäkuvan käyttö kielletty? Tai saanko mainita edes jonkin isosen nimen, että j
Entä pystyykö instagramissa luomaan ryhmän?
Yllättäen tulikin seurakuntatalolta viesti, että voisin tulla joku päivä käymään niin voitaisiin keksiä ratkaisu yhdessä. Eli hyvin avuliaalta vaikutti henkilö siellä, taitaa lisäksi olla luokkalaiseni eli voi hyvinkin tuntea ihmisiä.
Ap
Oletko AP varma, että osaisit nyt ottaa tilanteen haltuun, jos tuolla riparilla olit ujo ja estynyt? En sano tätä pahalla, mutta viestien perusteella tulee kuva, että olet todennäköisesti sellainen edelleen. Mahdollinen tapaamisen järjestäminen vaatii taitoa pitää lanka käsissä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko AP varma, että osaisit nyt ottaa tilanteen haltuun, jos tuolla riparilla olit ujo ja estynyt? En sano tätä pahalla, mutta viestien perusteella tulee kuva, että olet todennäköisesti sellainen edelleen. Mahdollinen tapaamisen järjestäminen vaatii taitoa pitää lanka käsissä.
Entä jos joku muu järjestää tapaamisen?
Toisaalta voisi olla hauska juttu kertoa asia ja yhdessä nauraa sille muiden muistojen ohella keventäen ilmapiiriä 'Ai et tosiaan tiennyt että sellaisia on olemassa? En muista tapausta itse mutta hauska juttu!'