Minua kiinnostaisi tavata rippileiriryhmäni. Miten voisin sen tehdä?
Ei ole kenenkään yhteistietoja eikä mitään tietoa missä nykyään ovat. Muistan, että ryhmä oli mukava ja oli kiva tavata vielä riparin jälkeenkin yhteisillä tapaamisilla, mutta sitten jäi.
Tänään tuli yhtäkkiä tällainen mieleen, vaikka on jo lähes 30 vuotta aikaa rippileiristäni.
Pitäisikö facebookiin perustaa ryhmä, jossa tiedustelisin kiinnostaisiko heitä tavata vai miten?
Kyseessä siis rippileiri, jonka itse kävin.
Kommentit (89)
Saanko laittaa ryhmän profiilikuvaksi rippileirin yhteiskuvan?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein, että olet ap noin 4-kymppinen? Unohda oikeasti tuo suunnitelma, ihan itsesikin takia, sillä se on yksinkertaisesti outo ja kiusallinen. Kuten täällä on aiemminkin todettu, niin mikäli kyseessä ei ollut jokin aivan erityinen elämysrippileiri, tyyliin kesti kolme viikkoa ja kiipesitte yhdessä Kilimanjarolle, niin se ei ole sellainen yhdistävä tekijä, että ketään kiinnostaisi kokoontua myöhemmin. Teillä ei ole välttämättä yhtikäs mitään puhuttavaa. Vaikutat hyväsydämiseltä ja vähän yksinäiseltä, mutta lähtisin hakemaan ratkaisua yksinäisyyteen jostain muualta.
Ryhmä perustuisi vapaaehtoisuuteen ja loisin sen muistoja varten. En edes ehdottaisi tapasmista, jos näyttäisi siltä, ettei kiinnosta. Ajattelin, jos ryhmässä ihmisiä, jotka tuntevat toisensa paremmin ja siksi kiinnostaisi liittyä. Eikä tarkoitus mitään kavereita hankkia, tuskin edes haluaisin heistä vaan jakaa ajatuksia leiristä.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein, että olet ap noin 4-kymppinen? Unohda oikeasti tuo suunnitelma, ihan itsesikin takia, sillä se on yksinkertaisesti outo ja kiusallinen. Kuten täällä on aiemminkin todettu, niin mikäli kyseessä ei ollut jokin aivan erityinen elämysrippileiri, tyyliin kesti kolme viikkoa ja kiipesitte yhdessä Kilimanjarolle, niin se ei ole sellainen yhdistävä tekijä, että ketään kiinnostaisi kokoontua myöhemmin. Teillä ei ole välttämättä yhtikäs mitään puhuttavaa. Vaikutat hyväsydämiseltä ja vähän yksinäiseltä, mutta lähtisin hakemaan ratkaisua yksinäisyyteen jostain muualta.
Yhtäkkiä vain tuli muistot mieleen rippileiristä ja tällainen ideana mieleen. Ainoa suht koht onnellinen tapahtuma tuohon aikaan ja siksi kiva muistella + lisäksi koin kuuluvani paremmin joukkoon, kun saman ikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva muistella menneitä ja jutella mitä nykyään heille kuuluu. Erityisesti harmittaa, kun olin niin hiljainen enkä siksi heihin uskaltanut tutustua. Ainoastaan yhden olen tavannut sattumalta ja selvisi, että jäänyt yhteydenpito sen aikaiseen bestikseensä.Tästäkin jo 20 vuotta aikaa, olivat huonetovereitani leirillä ja heihin jotenkin tutustuin.
Kuten joku mainitsi, laita viestiä paikkakuntasi FB-ryhmään. Sieltä voit huhuilla kiinnostuneita.
Meillä oli just ilmoitus tapamisesta, tosin aloite lähtenyt varmaan seurakunnan puolelta, koska kyseessä 50-vuotistapaaminen, joka ilmeisesti perinteenä ko paikkakunnalla.
Yksi keino tuskin riittää. Mutta jos saat muutamankin kiinni, ehkä he taas tuntevat toisia, jne. Jotkut kuuluttavat radiossa, paikallislehteä voi myös kokeilla (sitä saattaa lukea joku tuttu joka tietää), sosiaalinen media, seurakunnan ilmoitustaulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva muistella menneitä ja jutella mitä nykyään heille kuuluu. Erityisesti harmittaa, kun olin niin hiljainen enkä siksi heihin uskaltanut tutustua. Ainoastaan yhden olen tavannut sattumalta ja selvisi, että jäänyt yhteydenpito sen aikaiseen bestikseensä.Tästäkin jo 20 vuotta aikaa, olivat huonetovereitani leirillä ja heihin jotenkin tutustuin.
Kuten joku mainitsi, laita viestiä paikkakuntasi FB-ryhmään. Sieltä voit huhuilla kiinnostuneita.
Meillä oli just ilmoitus tapamisesta, tosin aloite lähtenyt varmaan seurakunnan puolelta, koska kyseessä 50-vuotistapaaminen, joka ilmeisesti perinteenä ko paikkakunnalla.
Huomattaisiinko messengerissä? Onko ryhmäkuvan käyttö kielletty? Tai saanko mainita edes jonkin isosen nimen, että jotenkin tunnistaisi kyseisen leirin?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää unohtaa? Ihmeen negatiivinen asenne. Tosi moni Suomessa on yksinäinen tai kaipaa muuten vain kontakteja. Eihän sinne tapaamiseen ole pakko mennä, mutta olisi sääli jos ap ei yrittäisi siksi että se on jonkun mielestä outoa.
Vierailija kirjoitti:
Yksi keino tuskin riittää. Mutta jos saat muutamankin kiinni, ehkä he taas tuntevat toisia, jne. Jotkut kuuluttavat radiossa, paikallislehteä voi myös kokeilla (sitä saattaa lukea joku tuttu joka tietää), sosiaalinen media, seurakunnan ilmoitustaulu.
Uskaltaisiko laittaa viestiä henkilölle, jonka kanssa vaihtoi ehkä pari sanaa?
Tosi harvaa 40+ ikäistä kiinnostaa muistella rippileiriä. Mä en ainakaan muista omastani juuri mitään - ei ole oikein mitään mitä muistella. Muistan vain kourallisen ihmisiä sieltä, ja ne joista jotain somen perusteella tiedän ovat mulle täysin epäkiinnostavia ihmisiä. En liittyisi tuollaiseen ryhmään, ja pitäisin sitä todella outona. Etenkin jos joku tyyppi, jota en kunnolla edes muista, lähettäisi viestiä ripariin liittyen.
Miksi sä kysyt täällä mielipidettä, jos kuitenkin teet oman mielesi mukaan? Vähän kyllä trollikin haiskahtaa.
Liittyykö siihen jotain uskonnollisia tai filosofisia syitä miksi haluaisit tavata heidät?
Vierailija kirjoitti:
Tosi harvaa 40+ ikäistä kiinnostaa muistella rippileiriä. Mä en ainakaan muista omastani juuri mitään - ei ole oikein mitään mitä muistella. Muistan vain kourallisen ihmisiä sieltä, ja ne joista jotain somen perusteella tiedän ovat mulle täysin epäkiinnostavia ihmisiä. En liittyisi tuollaiseen ryhmään, ja pitäisin sitä todella outona. Etenkin jos joku tyyppi, jota en kunnolla edes muista, lähettäisi viestiä ripariin liittyen.
Miksi sä kysyt täällä mielipidettä, jos kuitenkin teet oman mielesi mukaan? Vähän kyllä trollikin haiskahtaa.
En ole trolli. Pari tyyppiä rippileiristä muisti minut päiväkodista heti tultuani sisälle, vaikka nähneet viimeksi 7 vuotta sitten eikä kenenkään nimiä vielä ehditty sanoa. Ehkä muistavat vieläkin?
En itse ainakaan tapaisi rippikoululaisiani vain sen takia, että siltä tuntuu. Haluan itse jättää kokemat ihmiset rauhaan ja olisi heidän yksityisyyttä ja rauhaa vastaan tavoitella heitä. Ehkä kannattaa osallistua nykyajan seurakuntaan tai rippikouluihin jos kiinnostaisi sieltä löytää uusia ihmisiä? Tarkoitan tietenkin aikuisia. Varmasti seurakunnan jäsenet antavat parempia vastauksia.
Vierailija kirjoitti:
Liittyykö siihen jotain uskonnollisia tai filosofisia syitä miksi haluaisit tavata heidät?
Ei nimenomaan ole tarkoitus olla uskonnollinen syy. Haluaisin korjata yhden asian, en tosin tiedä muistaako kukaan sitä.
Vierailija kirjoitti:
En itse ainakaan tapaisi rippikoululaisiani vain sen takia, että siltä tuntuu. Haluan itse jättää kokemat ihmiset rauhaan ja olisi heidän yksityisyyttä ja rauhaa vastaan tavoitella heitä. Ehkä kannattaa osallistua nykyajan seurakuntaan tai rippikouluihin jos kiinnostaisi sieltä löytää uusia ihmisiä? Tarkoitan tietenkin aikuisia. Varmasti seurakunnan jäsenet antavat parempia vastauksia.
Kuten kerrottu, tapaamista ei edes pakko järjestää.
Vierailija kirjoitti:
Onko sitten yksityisyyden loukkaamista luokkakokouksen järjestäminen?
"Kokemat ihmiset rauhaan"
Helpoin ja fiksuin tapa on että laitat paikkakunnan ryhmiin kyselyä että onko v. Xx rippileiriläisiä ja kiinnostaisiko tavata. Jos yksikään ilmottautuu jatkatte yhdessä. Kannattaa liittyä vaikka väliaikaisestikin faceenkin, siellä on paikkakunnan ryhmiä joissa on vanhoja kuvia ja muutakin juttua. Ryhmä esim vanhat valokuvat X kaupungista tms. Ryhmäkuvan julkaisu - en itse laittaisi sitä julkisesti näkyville ennenkuin lupa on useammalta henkilöltä. Itseä kiinnostaisi kyllä tavata rippikaverit.
Vierailija kirjoitti:
Jos rippijuhlat kaukana 1900-luvulla, niin hautausmaa lienee paras paikka.
Sopii myös paikkana rippikouluun myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nimenomaan ole tarkoitus olla uskonnollinen syy. Haluaisin korjata yhden asian, en tosin tiedä muistaako kukaan sitä.
Jos kyse on siitä maitopurkkiepisodista, niin kukaan ei muista tuollaista. Eikä ole normaalia sinunkaan sitä muistella. Olet jollain oudolla tavalla jumittunut menneisiin. Kyllä minäkin mietin joskus vanhoja luokkakavereita, ja ripari-ihastustani, mutta ei tulisi mieleenkään yrittää tavoitella heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kyse on siitä maitopurkkiepisodista, niin kukaan ei muista tuollaista. Eikä ole normaalia sinunkaan sitä muistella. Olet jollain oudolla tavalla jumittunut menneisiin. Kyllä minäkin mietin joskus vanhoja luokkakavereita, ja ripari-ihastustani, mutta ei tulisi mieleenkään yrittää tavoitella heitä.
Saattaa olla jäänyt AP:lle jotain traumoja joita ei ole pystynyt käsitellä.