Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistus nostaa taas päätään

Vierailija
27.01.2025 |

Hetken aikaa meni hyvin, mutta nyt tämä inhottava tunne palasi. Stressaa moni asia töiden ja opiskeluiden suhteen. Olen niin väsynyt ja valmis lyömään hanskat tiskiin. 

Taidan ottaa Imovanen, että saan nukuttua ja jaksan huomenna nousta töihin.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten stressaa se, että saanko palkan oikein perjantaina kun palkoissa kämmätty. Talous tiukilla ja tarvitsen ne rahat oikeasti nyt.

Ap

Vierailija
2/44 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuminen on kyllä tärkeää jos on paineita. Väsyneenä kaikki tuntuu paljon raskaammalta.

Tiedät varmaankin oikeanlaisen ravinnon ja liikunnan merkityksen hyvinvoinnille.

Koita tehdä myös pieniä itsellesi tärkeitä juttuja. Vanhaa ja moneen kertaan kerrottua, mutta nämä kuitenkin helpottavat. Kannattaa myös hakeutua ajoissa avun piiriin ettei tilanne pahennu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukkuminen on kyllä tärkeää jos on paineita. Väsyneenä kaikki tuntuu paljon raskaammalta.

Tiedät varmaankin oikeanlaisen ravinnon ja liikunnan merkityksen hyvinvoinnille.

Koita tehdä myös pieniä itsellesi tärkeitä juttuja. Vanhaa ja moneen kertaan kerrottua, mutta nämä kuitenkin helpottavat. Kannattaa myös hakeutua ajoissa avun piiriin ettei tilanne pahennu.

Kyllä mä kaiken tuon tiedän. On vain niin paljon asioita mitä tapahtunut, kiirettä, stressiä. Ehkä masennus. Liikaa kaikkea.

Ap

Vierailija
4/44 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedät varmaan ettei ihminen tässä kunnossa kykenetekemään noita täysin normaaleja ihmiselämään liittyviä asioita 

Vierailija
5/44 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelen tässä, että lääkkeen vaikutus alkaa ja saan nukahdettua. Tekisi mieli taas itkeä kun vain mietin mitä kaikkea tässä on ollut viimeisen kahden vuoden aikana. Eikä näytä elämältä yhtään valoisammalta.

Ap

Vierailija
6/44 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en enää jaksaisi tätä paskaa olotilaa. Mä haluaisin olla vielä onnellinen joku päivä, mutta kun ei. Aina tulee jotakin pahaa mun elämään. Aina kun menee hetken hyvin, niin jotakin pahaa tapahtuu. On ollut näin jo nuoresta asti eikä ole ollut omista valinnoista kiinni. En vain jaksaisi enää. Olen niin väsynyt tähän enkä enää jaksa edes yrittää mitään kun kaikki menee kuitenkin pilalle.

Ap

Vierailija
7/44 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivä meni ok kun oli niin kiire, että ei ehtinyt ajatella omaa pahaa oloaan. Nyt taas yksin kotona ja huominen vapaa. Turrutaan tunteeni alkoholilla vaikka ei se mitään ratkaise.

Ap

Vierailija
8/44 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpäivä meni ok kun oli niin kiire, että ei ehtinyt ajatella omaa pahaa oloaan. Nyt taas yksin kotona ja huominen vapaa. Turrutaan tunteeni alkoholilla vaikka ei se mitään ratkaise.

Ap

Minäkin otin ahdistukseen alkoholia. Tiedän tunteen että kiviäkin kiinnostaa kun saa edes muutaman tunnin olla ilman ahdistusta. Sitten kun krapula alkaa kestää useita vuorokausia niin ei se ole enää vörttiä. Alkoholi on huono lääke mutta ainoa vaikuttava aine mitä saa laillisesti omalla luvalla.

Vierailija
9/44 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minäkin otin ahdistukseen alkoholia. Tiedän tunteen että kiviäkin kiinnostaa kun saa edes muutaman tunnin olla ilman ahdistusta. Sitten kun krapula alkaa kestää useita vuorokausia niin ei se ole enää vörttiä. Alkoholi on huono lääke mutta ainoa vaikuttava aine mitä saa laillisesti omalla luvalla.

Ei mulla krapula kestä useita vuorokausia. Otan tänään ja sitten palaan taas arkeen. 

Ap

Vierailija
10/44 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi vain pitkällä tähtäimellä pahentaa ahdistustasi. Kun ahdistaa ja itkettää niin anna sen olon tulla ja anna sen mennä. Tunteita ei kannata pakoilla vaan ne on hyvä kohdata. Ahdistus on myös hyvä oppia laittamaan sanoiksi niin se konkretisoituu itselle, mikä oikein ahdistaa. 

Vierailija
11/44 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi vain pitkällä tähtäimellä pahentaa ahdistustasi. Kun ahdistaa ja itkettää niin anna sen olon tulla ja anna sen mennä. Tunteita ei kannata pakoilla vaan ne on hyvä kohdata. Ahdistus on myös hyvä oppia laittamaan sanoiksi niin se konkretisoituu itselle, mikä oikein ahdistaa. 

Kauanko tätä muka pitää jaksaa? Kestäny jo parisen vuotta. Miksi mun pitäisi jaksaa tätä koko ajan?

Ap

Vierailija
12/44 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ottavat alkoa lääkkeenä, mutta se ei auta nimenomaan ahdistukseen vaan pahentaa kierrettä. 

Vaaditko itseltäsi liikaa?

Jos ei jaksa, kierrosten lisääminen ei auta. 

Pitäisi ensi kartottaa, missä tilanteissa ahdistus tulee ja mikä on syynä. Ja sitten kartottaa, mitä muutoksia kannattaa tehdä, jotta asiat muuttuisivat. Tiedän, ei oo helppoa, mutta kuitenkin...

Vierailija
13/44 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ottavat alkoa lääkkeenä, mutta se ei auta nimenomaan ahdistukseen vaan pahentaa kierrettä. 

Pitäisi ensi kartottaa, missä tilanteissa ahdistus tulee ja mikä on syynä. Ja sitten kartottaa, mitä muutoksia kannattaa tehdä, jotta asiat muuttuisivat. Tiedän, ei oo helppoa, mutta kuitenkin...

Ai missä tilanteissa. Hoh hoijaa. Kun mun elämässä on monta asiaa jotka tuo stressiä ja ahdistusta. Koitin valmistua nopeampaan, mutta oma henkinen tila on estänyt sen. Koitan vain selviytyä päivästä toiseen. Ei ole liikaa vaadittu itseltä se, että koitan vain selviytyä. Se sen sijaan on ilmeisesti liikaa vaadittu, että mä voisin joskus olla onnellinen ilman, että jotakin pahaa tapahtuu taas.

Ap

Vierailija
14/44 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

B-ja D-vitamiinit voisi auttaa väsymiseen 

Vierailija
15/44 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

B-ja D-vitamiinit voisi auttaa väsymiseen 

Voi luoja. Ei tässä nyt kuule mitkään vitamiinit auta. Mä syön kyllä noita eikä ne mitenkään vaikuta. Ei vitamiinit ole ratkaisu joka asiaan. Tässä on nyt kyse vähän jostakin muuta kuin vitamiinin puutoksesta.

Ap

Vierailija
16/44 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa muuten neuvoa mutta kokemuksen pohjalta niin yritä saada sairaslomaa tai jotain kun itse poltin itseni täysin ja jäin kokonaan työelämästä eikä ahdistus loppunut kun tilalle tuli sitten täysin tyhjä elämä ilman mitään tekemistä jota jatkunut jo vuosia.

Vierailija
17/44 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Learn to rest not to quit. 

Vierailija
18/44 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai missä tilanteissa. Hoh hoijaa. Kun mun elämässä on monta asiaa jotka tuo stressiä ja ahdistusta. Koitin valmistua nopeampaan, mutta oma henkinen tila on estänyt sen. Koitan vain selviytyä päivästä toiseen. Ei ole liikaa vaadittu itseltä se, että koitan vain selviytyä. Se sen sijaan on ilmeisesti liikaa vaadittu, että mä voisin joskus olla onnellinen ilman, että jotakin pahaa tapahtuu taas.

Ap

"Koitin valmistua nopeampaan".

Mihin sulla on kiire?

Vierailija
19/44 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vanhimmiten helopottaa. Jätät nuo aivomyrkyt ottamatta.

Vierailija
20/44 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mä nyt vain halusin valmistua AMK:sta nopeampaa, että pääse töihin uuteen ammattiin. Tuli avioero kesken opintojen joka romahdutti mut aivan täysin. Palasia olen koittanut saada takaisin kasaan. Lisäksi on ollut kaikkea muuta. Olen pettynyt itseeni, että en valmistunut aikaisemmin, mutta samalla en jaksa enää oikein välittääkään. Kun vain saisin opinnot loppuun. Kun vain saisin joskus elämän jossa voisin olla onnellinen eikä aina jotaki pahaa tapahdu kun uskallan olla onnellinen.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan