Hus ei vastaa lainkaan työntekijöidensä käytöksestä?
Olin rintojen ulrta ääni tutkimuksessa. Kun mies tutkija kysyi, että saako tulla samalle laverille kanssani, kun hänen selkä mukamas on kipeä. Ja sitten alkaa kysymään minulta rintojani mukamas tutkiessaan ja niitä koplatessaan, että onko minulla lapsia ym, muita kysymyksiä, jotka eivät hänelle kuuluneet lainkaan. Sen ultraääni tutkijan ei kuulut tutkia naisten rintoja ja puristella niitä lainkaan ja kysellä jotain naisten elämästä lainkaan? Lähetin Hus palautteen, mutta ei heillä mitään välittämistä naisia kohtaan? Tuli tämän miehen jälkeen sellainen likainen tunne, että on käytetty seksuaalisesti hyväkseen koskemalla minua rintoihin ja kysymällä minusta asioita mitkä eivät hänelle kuulu lainkaan?! Hus ei ikinä vastannut ja vastaus vain oli se, että kuuluu tutkimukseen mukamas tutkia näin? Se on aiheuttanut minulle sen, että en enää uskalla lähteä syöpätutkimuksiin, en rintojen tutkimuksiin tai muuhunkaan enää. Kiitos Hus
Tuo onko sinulla lapsia kysymys oli todennäköisesti esitietokyselyn kysymys: onko nainen synnyttänyt elämänsä aikana vai ei. Synnyttämättömyys lisää riskiä rintasyövälle. Siksi tätä kysytään.