Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yritin tilata sähkömiehen vaihtamaan lampun, ei suostunut tulemaan, kuulemma pitää osata itse!

Vierailija
27.01.2025 |

En minä ainakaan ole mitään lamppuja ennen vaihdellut, en halua saada mitään sähköiskua ja kuolla. 

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap varmaan yritti ilmaiseksi taloyhtiön huollosta vaikka kuuluu asukkaalle

Otsikossa lukee: Yritin tilata sähkömiehen

Vierailija
22/41 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? taloyhtiöiden huollossa on sähkömiehiä. Olisi kyllä tullut jos erillisestä firmasta olisi tilannut ja maksanut, mutta varmaankin yritti ilmakiseksi taloyhtiön huollosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? taloyhtiöiden huollossa on sähkömiehiä. Olisi kyllä tullut jos erillisestä firmasta olisi tilannut ja maksanut, mutta varmaankin yritti ilmakiseksi taloyhtiön huollosta.

Olen ainakin neljään tai viiteen sähköyritykseen ottanut yhteyttä, mutta ainoastaan yksi vastasi ja sanoi etteivät tee enää sähkötöitä. 

Vierailija
24/41 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistä valot kiinni katkaisijasta, kierrä lamppua vastapäivään, ota uusi lamppu ja kierrä se sisään myötäpäivään. Ei ole rakettitiedettä.

Oletpas sinä viisas. Minäkin olen satoja lamppuja vaihtanut, mutta jos  mummon lamppu sattuu olemaan keskellä korkeaa olohuonetta, niin että tikkailla seisten ei voi saada tukea mistään. Kaikki eivät ole kaxkymmppisiä - ja kun tikkailta putoat - ei kai sinulla ole mennyt ohi korvien, että ampulanssikaan ei tule.....Minä en tehnyt kyseistä kysymystä , mutta omahyväinen vastauksesi pisti vain silmään...

Vierailija
25/41 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies käy naapurin rouvalle tekemässä pieniä hanttihommia (lampun vaihdot, palovarottimen tarkistus ym). Tosin rouvan ikä +70, ja sovittu hänen lapsen kanssa, että saa käydä auttamassa. Ei tarvitse vierasta ihmistä päästää sisälle. Palkkioksi muori leipoo ihania korvapuusteja. Nämä nykyiset lamput on niin monimutkaisia, toiset on kierteellä ja eri kokoisia, toisissa ihme tappeja. Meilläkin on kylpyhuoneessa kattovalaisin vanhaa mallia, ettei siihen saa enää lamppuja, pitäis koko valaisin systeemi vaihtaa.

Vierailija
26/41 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin tulla jos päiväkahviseuraa on tarjolla

t: päiväkahvimies

Et ehtinyt.

T:Päiväkaljamies

Vierailija
27/41 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normilamputbihan helppoja mut Yritäpä vaihtaa loisteputkea vanhaan ruosteiseen ja jäykkään valaisimeen...! 

Vierailija
28/41 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos laittais Toriin ilmoituksen, että ostetaan lampunvaihtaja, niin paljonko pitäisi maksaa että tulisit?  

Ei riitä, että lamppu kierretään irti vaan pitäisi osata taikoa loisteputkesta lediin sopiva valaisin.

Ledi "loisteputkien" mukana tulee se palikka jolla toimii se lediputki siinä.

Ei toimi jos on sellainen kaksoisputki, pitää vaihdella jotain johtoja

Kyllä se voi hyvin toimia, juuri eilen vaihdoin lediputket kaksoisputki-valaisimeen ja hyvin toimii.

Tiedän kyllä että usein sanotaan ettei muka toimisi, mutten havaitse edes eroa kirkkaudessa.

Loisteputkien korvaaminen lediputkilla ei suju aina ongelmitta. Alunperin T-loisteputkille suunnitellut perinteiset valaisimet voivat tuottaa verkkoon paljon loistehoa, mikä voi johtaa merkittävään kokonaisvirran kasvuun. Siitä taas seuraa pahimmillaan valaisinryhmän johtimien lisälämpenemistä eli turvallisuusriski, erityisesti jos kyseessä on suuri valaisinryhmä. Ammattitaitoinen sähköasentaja osaa ennakoida ja kompensoida ongelmia asennusratkaisuin

Vierailija
29/41 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos laittais Toriin ilmoituksen, että ostetaan lampunvaihtaja, niin paljonko pitäisi maksaa että tulisit?  

Ei riitä, että lamppu kierretään irti vaan pitäisi osata taikoa loisteputkesta lediin sopiva valaisin.

Loisteputken tilalle laitetaan led-putki ja vaihdetaan sytytin ledille sopivaksi. 

Tälläisiä muutos sarjoja saa esim. Tokmannilta. Mittaa loisteputken pituus ennen kauppaan lähtöä. 

Vierailija
30/41 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistä valot kiinni katkaisijasta, kierrä lamppua vastapäivään, ota uusi lamppu ja kierrä se sisään myötäpäivään. Ei ole rakettitiedettä.

Mistä mä tiedän kummassa asennossa valo on päälle ja kummassa pois, kun polttimo on rikki eikä se syty vaikka kuinka nappia rämppää?

Vierailija
31/41 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ainakin neljään tai viiteen sähköyritykseen ottanut yhteyttä, mutta ainoastaan yksi vastasi ja sanoi etteivät tee enää sähkötöitä. 

Sähköyritys ei tee sähkötöitä? Mitä sinä horiset? 

Vierailija
32/41 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko hommata kynttilöitä?

Vierailija
33/41 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olivat ennen tehneet sähkötöitäkin. Nettisivuilla oli vanhentunutta tietoa.  

Vierailija
34/41 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastauksia tähän kiitos!  

Katsooko kukaan edes noita Torin Ostetaan- ilmoituksia?

Vierailija
35/41 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olivat ennen tehneet sähkötöitäkin. Nettisivuilla oli vanhentunu

Mikä yritys se sitten oli, kun osasit ottaa yhteyttä sinne sähkötyötä varten? Menee vaan yhä sekavammaksi nuo sinun selityksesi.

Vierailija
36/41 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut valaisimet on nykyään sellaisia, että koko valaisin pitää vaihtaa kun ledit loppuvat ja se on lähinnä sähkömiehen työ. 

Vierailija
37/41 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on tilattava sähkömies kaksi kertaa päivässä: sytyttämään valot aamulla ja illalla sammuttamaan.

Lisäksi putkimies käy kerran päivässä vetämässä vessan, koska en uskalla vetää siitä nupista pytyn päällä. 

Kalliiksi tulee, mutta minkäs teet, kun ei ole päässyt naimisiin eikä ole miestä. Nyyh.

Vierailija
38/41 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä yritys se sitten oli, kun osasit ottaa yhteyttä sinne sähkötyötä varten? Menee vaan yhä sekavammaksi nuo sinun selityksesi.

Se oli yritys, jossa tehtiin sekä sähkö- että putkitöitä. Nettisivuilla mainostivat vielä sähkötöitä vaikka tekivät enää vain putkihommia.

Eli nettisivut oli sekavat, en minä.

Vierailija
39/41 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on tilattava sähkömies kaksi kertaa päivässä: sytyttämään valot aamulla ja illalla sammuttamaan.

Lisäksi putkimies käy kerran päivässä vetämässä vessan, koska en uskalla vetää siitä nupista pytyn päällä. 

Kalliiksi tulee, mutta minkäs teet, kun ei ole päässyt naimisiin eikä ole miestä. Nyyh.

Hehheh kun on hauskaa. Tuskin ap:n tilanne noin yksinkertainen on.  

Jotku täälläkin kuvittelee, että lamput on aina itse vaihdettavissa. Mutta eipä ole, kun jotku vaativat ammattilaisen korjausmuutoksia. Lisäksi jotku valaisimet voi olla pirun korkealla, ettei tavallisilla tikkailla pääse vaihtamaan.

Vierailija
40/41 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

🔝