Kuntouttava toiminta
Miksi tätä ihmisarvoa alentavaa toimintaa lakkauteta? Siksikö että voidaan potkia työttömiä? Tää on kiristystä että sinne pakotetaan.
Kommentit (38)
Jos käy käsky johonkin aktivointiin, niin mieluummin sitten työkokeiluun, vaikka siellä on enemmän tunteja. Työkokeilijat käsitetään melkein toimintakykyisiksi aikuisiksi ihmisiksi. Kuntouttavassa käydään läpi kysymyksiä tyyliin, ymmärrätkö huolehtia hygieniasta ennen työpäivää.
Viisi vuotta sitten loppui omalta osaltani. Edelleen kiitollinen vakityöpaikan tuurilla löytämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen ole pakko suostua.Ne suostuu ketkä ei tiedä oikeuksiaan.
Mua kerran yrittivät kuntoutukseen. Kysyin että kuka näin on päättänyt ja millä oikeuksilla. Vaadin lääkärin tarkastusta että olenko kuntoutuksen tarpeessa.
Valitin oikeusasiamiehelle ja saivat huomautuksen. Eivät ole sen jälkeen yrittäneet.
Työkkäri kiusaa ihmisiä jotka ei oikeuksiaan tiedä.
Entä, jos ihmisellä on jokin sairaus? Suurella osalla on. Sen varjolla pakotetaan. Ei väliä, vaikka kyseinen sairaus pahenisi tuosta "kuntouttamisesta". Kukaan ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Mihin tuollaista tarvitaan? Olin puoli vuotta kuntouttavassa ja siellä askarreltiin kehtileikkeistä haavekarttoja ja satuiltiin sosiaalipsykologille siitä mitä teos esittää. Sakset olivat tylppäkärkiset ettemme loukkaisi itseämme.
Tylppäkärkiset ovat työntekijöiden turvallisuuden takia. Syy tuolle touhulle: kunnat säästivät rahaa (sakkomaksut+saivat ilmaista työvoimaa eli säästivät palkkakuluissa) ja yhdistykset ym. tienasivat rahaa. Mitä sitten työttömät hyötyivät, eivät mitään.
NO MIETI SITÄ SAATANA
ETTE SAATANA LAISKURIT TYÖLLISTY
SE YLLÄPITÄÄ TYÖKYKYÄNNE JA TERVEYTTÄNNE JOTTA SÄÄSTYY VÄHÄN TERVEYDENHOITOKULUISSA
JA EHKÄ SAATANA MENETTE SITTEN PIAN SEN NÖYRYYTTÄMISEN JÄLKEEN OIKEISIIN TÖIHIN
PITÄÄKÖ PERKELE VAUHTIA ANTAA NO NÄKÖJÄÄN PITÄÄ
Vierailija kirjoitti:
Jos käy käsky johonkin aktivointiin, niin mieluummin sitten työkokeiluun, vaikka siellä on enemmän tunteja. Työkokeilijat käsitetään melkein toimintakykyisiksi aikuisiksi ihmisiksi. Kuntouttavassa käydään läpi kysymyksiä tyyliin, ymmärrätkö huolehtia hygieniasta ennen työpäivää.
Viisi vuotta sitten loppui omalta osaltani. Edelleen kiitollinen vakityöpaikan tuurilla löytämisestä.
Työkokeilijoita pidetään hyväksikäytettävinä ressukoina. Ehkä se on parempi kuin kuntouttavasta saatu narkkari rikollisen leima, mutta ei todellakaan hyvä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Siellä on kaikilla hauskaa.
Oletko ollut? Vai kertoiko tuttu kuntouttavan pitäjä semmoista?
Vierailija kirjoitti:
Mun serkku oli jollain nuorten aikuisten bändipajalla. En ymmärrä, miten se edistää työllistymistä.
Jep, ei bändeistä enää juuri rahaa saa vaikka osaisikin soittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen ole pakko suostua.Ne suostuu ketkä ei tiedä oikeuksiaan.
Mua kerran yrittivät kuntoutukseen. Kysyin että kuka näin on päättänyt ja millä oikeuksilla. Vaadin lääkärin tarkastusta että olenko kuntoutuksen tarpeessa.
Valitin oikeusasiamiehelle ja saivat huomautuksen. Eivät ole sen jälkeen yrittäneet.
Työkkäri kiusaa ihmisiä jotka ei oikeuksiaan tiedä.
Kirjoituksesi on valhetta.
Se yhdeksän euroa tuli 2002. Ainoa Kelan etuus, jota ei ole ollenkaan indeksitarkistettu 23 vuoteen. Se olisi nyt indeksitarkistettuna noin 15 euroa. Samassa ajassa esim. perispäiväraha on noussut yli sata euroa, mutta näillä ei ole antaa sitä kuutta eroa lisää. Tragikoomista.
Vierailija kirjoitti:
NO MIETI SITÄ SAATANA
SE YLLÄPITÄÄ TYÖKYKYÄNNE JA TERVEYTTÄNNE JOTTA SÄÄSTYY VÄHÄN TERVEYDENHOITOKULUISSA
Et sinäkään voi olla missään oikeissa töissä tuollaisen ilmaisu"taidon" perusteella.
Mä en nää mitään syytä motivoitua . Pelkkää potkimista. Mulla on huomenna työkkäriaika . Mä meen sinne ja teen koko paskasta lopun
Siksei sitä ei lopeteta koska kaikki yhdistykset ja työpajat menis konkkaan. Niissä ne ilmaiset orjat tekee duunia.
Miksi kuntouttava toiminta ei vois olla jotain minkä saa itse vapaasti päättää? Vaikka runojen kirjoittaminen , miks se olis yhtään huonompi kuin askartelu
Vierailija kirjoitti:
Siksei sitä ei lopeteta koska kaikki yhdistykset ja työpajat menis konkkaan. Niissä ne ilmaiset orjat tekee duunia.
Sietää mennäkin.
Vierailija kirjoitti:
NO MIETI SITÄ SAATANA
Kaikkia se leipä elättää ! Onko sinulla lääkkeet jääneet ottamatta ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NO MIETI SITÄ SAATANA
Kaikkia se leipä elättää ! Onko sinulla lääkkeet jääneet ottamatta ?
Noo, tämä on sitä p*rsvakojen ydinkannattajakuntaa.
Asuin nuoruuteni maalla, ennen kuin opiskelujen kautta sitten kaupunkilaistuin työn perässä muuttaessa. Maallahan on se ikävä puoli, että sinne yleensä jäävät ne, jotka eivät oikein muualla menesty. Jos onnistuvat lisäksi pariutumaan, nämä jalostuvat entistä tyhmemmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Puhutaan suoraan: kyse on ihmisoikeurikoksista.
Ei pidä paikkaansa
Et sitten palkkaa halunnut?