Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viisikymppisenä viimeistään olisi hyvä aloittaa lihaskunnon kasvattaminen ja ylläpiyo

Vierailija
27.01.2025 |

Pelkkä juoksu, hiihto, pyöräily yms. ei enää riitä kun ikää tulee.

Mitä vanhemmaksi tulee, sitä tärkeämpää on lihaskunnon ylläpito. Niiden, joilla lihaksia ei ole, on tärkeää kasvattaa lihaskuntoa.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Steroideja voi käyttää ihan turvallisesti vanhana, kun tekee sen oikein:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/6330714/

Vierailija
62/70 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä viitsi. Lihakset saa vaan sitten vähetä, ihan sama. Ei mun vanhemmatkaan ole koskaan missään saleilla käyneet eikä muutenkaan liikuntaa harrastaneet, ja siinähän ne 80 v:nä vielä on oikein hyväkuntoisia ja terveitä.

Juu, hyvä kuntosia ja terveitä, mutta pääsevätkö viikon päästä sängystä ylös esim sairastumisen jälkeen onkin sitten jo toinen tarina...

Mun vanhemmat eli 90 vuotiaiksi eivätkä todellakaan käyneet missään kuntosaleilla. Ja omatoimisia olivat, eivät tarvinneet kotiapua tms. En ole itsekään koskaan käynyt salilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin kyllästynyt tuon hokemiseen ja nykyiseen saleilukulttiin, että olen päättänyt ehdottomasti olla aloittamatta mitään lihaskunnon ylläpitoa punttien nostamisella ihan vain siksi, että asiaa jankutetaan liikaa ja lihastenrakennusta ylikorostetaan. Ihan sama oli koronarokotteiden kanssa. Tuputettiin liikaa, nyt en ota enää ikinä yhtään mitään rokotteita.

Kielletäänkö sinua matkustamasta, jos et näytä salikorttia? Poistetaanko sinut ravintolasta, jos et näytä salikorttia? 

Vierailija
64/70 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi treenata myös kehonpainotreeniä. Monilla yli 40-vuotiailla naisilla on nivelvaivoja, ja silloin kehonpainotreeni voi olla parempi vaihtoehto. 

Hirveän paljon on nyt esillä ns. maksimeilla treenaaminen. Todellisuudessa lihasten kasvattamiseen ei kuitenkaan tarvita tällaista treenaustapaa. Lihaksia voi kasvattaa myös pienillä painoilla ja kehonpainotreenillä, mutta se pitää tehdä täydellä fokuksella. Ja usein. Ja keho kestää sen usein treenaamisen, koska se on kehonpainotreeniä.

??? Näin fitness-intoilijana kysyn, että mitä ihmettä tarkoittaa maksimeilla treenaaminen? Ottaa penkkimaksimin joka treenissä? Maksimi on aina maksimi ja niitä pystyy tekemään vain yhden toiston. Kuulostaa todella järkevältä treeniohjelmalta.

Vierailija
65/70 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä salilla käy, mutta kotona treenaan painoilla. Kotona ei saa isoja lihaksi mut en mä edes halua isoja.

Ei siellä salillakaan saa isoja lihaksia mitenkään vahingossa

Eihän sellaista kukaan väittänytkään.

Vierailija
66/70 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen niin kyllästynyt tuon hokemiseen ja nykyiseen saleilukulttiin, että olen päättänyt ehdottomasti olla aloittamatta mitään lihaskunnon ylläpitoa punttien nostamisella ihan vain siksi, että asiaa jankutetaan liikaa ja lihastenrakennusta ylikorostetaan. Ihan sama oli koronarokotteiden kanssa. Tuputettiin liikaa, nyt en ota enää ikinä yhtään mitään rokotteita.

Kielletäänkö sinua matkustamasta, jos et näytä salikorttia? Poistetaanko sinut ravintolasta, jos et näytä salikorttia? 

Tuskin, mutta se nyt ei liity pointtiin, joka oli tuputtaminen.

Vierailija
67/70 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi kun aikoinaan en tiennyt estrogeenin vaikutuksista lihaksiin. Minulla oli kierukkakin, helppoa olisi ollut lisätä siihen estrogeeni mukaan. Nyt on lihakset kadonneet. 

Ei sitä estrogeenia lisätä vain lihasten ylläpitämiseksi. Siinä on kuitenkin aika isot riskit.

Vierailija
68/70 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kynnys salille on korkea. Tällainen ylipainoinen 50-vuotias ainakin kuvittelee, että saisi osakseen vain halveksivia katseita. 

Monella kunnalla on kuntosaliryhmiä 50+, 60+, 70+, joissa on liikunnanohjaaja neuvomassa. Joillain yksityisillä saleilla myös. Tuskin siellä ketään halveksitaan.

Vierailija
69/70 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kun terveellisiä ruokatapoja myös suositellaan, niin teikäläinen vetää sitten kai vain roskaruokaa jättiannoksia.

Vierailija
70/70 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun terveellisiä ruokatapoja myös suositellaan, niin teikäläinen vetää sitten kai vain roskaruokaa jättiannoksia.

En ole huomannut että mitään ruokatapoja olisi minulle missään tuputettu. Tuota saleilua yritetään kovasti pakottaa, ei tule onnistumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi