Raskausarvet..
Mulla odotus vielä aluillaan,asia ei sinänsä vielä täysin ajankohtainen, mutta haluaisin saada tietoo raskausarpien ehkäisystä.. Tukivyö kuulemma on hyvä siihenkin, mut tietenkin vast sit ku on iso massu.. Mut oisko jotai rasvaa, mikä ois tehokas tähän? Mä käytän sit mielellään APTEEKIN tuotteita..
Monet käyttää BodyShopin jotai kaakaovoidetta, mut mä haluisin käyttää jotai turvallista (ainakin mun mielelleni!!) apteekin tuotetta..
Kommentit (13)
ceridalia, maksoi alle kympin. Kysyin apua farmaseutilta ja se suositteli jotain vartavasten raskausarpien ehkäisyyn suunniteltua voidetta, mut en raaskinut ostaa kalliin hinnan vuoksi. Nyt oon pari päivää rasvaillut tolla öljyllä, katsotaan miten tepsii.. :)
Sirdamiini rv23+3
En tiedä mikä on auttanut, mutta toistaiseksi ei raskausarpia ole juurikaan näkynyt, vaikken mitään erityisiä tuotteita olekaan käyttänyt. Olen pitänyt huolta siitä, että ylipäätänsä rasvaan ihoa säännöllisesti. Ainoastaan rinnoissa on näkyvillä muutamia vaaleita viiruja. Katsotaan nyt mitä ehtii vielä tulemaan...
Tällä hetkellä käytössä on Ceridal-öljy. Tuntuu tosi miellyttävältä iholla ja helppo levittää vaikka masu aika iso jo onkin. Apteekin perusvoiteet ovat varmasti hyviä myös, jos vaikkapa tuoksut etovat.
t. iida-linnea 32+2
apteekista saatavaa manteliöljyä. Kauhean useasti en ole masua öljyillyt, nyt loppua kohden vähän ahkerammin, mutta eipä ole kyllä raskausarpia näkynyt. Liekö sitten tuon öljyn ansioita vai ei... Pullo on ainakin tosi riittoisa.
Lisa-Marie rv 38+6
Oli pakko ostaa Bodyshopista tollasta tosi rasvaista mansikkavoidetta kun tuoksui niin järjettömän hyvälle...Ei mitään käsitystä auttaako:)
Oma äiti juuri huojensi mieltäni toteamalla että raskausarvet " kulkevat" suvussa ja että voin huoletta olla, arpia ei pitäisi tulla. Ja ei ole kyllä alkujakaan näkynyt. Rv 25.
Mikäli niitä sitten on tullakseen niin aika monelta on tullut kommenttia ettei paljon rasvat auta :(
Äidilleni ei ilmestynyt lainkaan vaikka hän oli kovin pienikokoinen ja isot mahat sai aikaiseksi. :) Toivottavasti kulkee siis suvussa. Rintoihin on tullut muutama viikko sitten ensimmäiset viirut, mutta minkäs teet. Ja rasvaillut olen, mutta en mitenkään kamalan ahkerasti, ihan tavallisilla perusvoiteilla.. Moni on sanonut että ne pari viimeistä viikkoa on ne hetket milloin ne ilmestyy..
Mammis + Tiitiäinen 35+2
raskausarpien tulo riippuu paljolti ihon kudostyypistä. Siksi kannattaa/voi siis kysellä suvun naisilta, kun kudostyyppi tietysti on periytyvä ominaisuus. Tietysti kannattaa yrittää niitä ehkäistä, mutta ei niille aina todellakaan voi mitään, jos kudostyyppi on sellainen että niitä helposti tulee.
Luhtavilla
Sehän on ihan kudostyypistä kiinni tosiaan.
Toiset saa arvet het kättelyssä, toiset vikoilla viikoilla ja kolmannet siinä vaiheessa kun synnytys on ohi! Ei siis pidä nuolasta ennenkun tipahtaa..ne arvet kun VOI olla ihan hentosia vaaleita joita et edes huomaa, ja kun synnytyksen jälkeen masu vetää itseään takas päin niin ne " räjähtää" näkyviin..siskollein näin kävi.
Mä olen saanu arpeni jo puolen välin tienoilla ahkerasta rasvauksesta huolimatta (varmaan liian halpaa tuo apteekin perusvoide :) ). Mutta sehän on vaan elämää..ja elämä saa näkyä! Sanoo hän jonka ' marmoroituneessa' vatsassa ei paljon muuta sanottavaa voi olla.. :) täytyy tyytyä kohtaloonsa.
Tappert ja Puksu 39+0
mutta mulla ainakin ekassa raskaudessa tuli ihan järjetön määrä punaisia viiruja koko mahaan, vaikka kuinka rasvasin. Nyt toinen raskaus on puolivälissä, ja edelliset arvet näkyy edelleen tosi selvästi, vaikka synnytyksestä on jo liki 1,5 v... Toivottavasti niitä ei ainakaan tule lisää.
No, mutta pointti oli se, minkä moni muu sanoikin jo, että arpien tulo liittyy kudostyyppiin ja hormoneihin ja vain vähän vatsanahan kiristymiseen tai kuivumiseen. Mä ainakin osasin ennustaa, että mulle niitä tulee raskauden aikana, kun jo teini-iässä niitä ilmestyi lantioon ja rintoihin kasvun myötä.
Juuri kudostyyppi ja hormoonit vaikuttavat niiden syntyyn. Minun äidilläni ei ollut yhtään raskausarpea mutta minulla on sanoisinko että muistuttaa lähinnä amazonin jokisuistoa koko keskivartalo. Olen tainnut periä taipumuksen arpiin jostain muualta.
Jostain olen kuullut, että ne jotka saavat raskausarpia (ei joustava kudostyyppi) eivät taasen saa niin helposti suonikohjuja.
Mutta voihan niiden syntymistä ' yrittää' ehkäistä. Itse en todellakaan ole ostanut kalliita voiteita, mutta käyttänyt apteekin perusrasvaa, mitä olen käyttänyt aiemminkin, ja uusi juttu on ollut ' baby öljy' eli iltaisin olen öljynnyt vatsan, reidet, rinnat ja kankut .. Ja arpia ei ainakaan ole vielä ilmaantunut :-)) Ja kalliiksikaan ei ole tullut, tähän mennessä olen ostanut 2 öljypulloa n. 8e. Ja ei ole ainakaan vielä ilmaantunut suonikohjuja, vaikka en käyttänyt tukisukkia ollessani työssä, työ liikkuvaa seisomatyötä (hotiotyö) ja jalat olivat välillä todella kipeät ja rasittuneet, joten eiköhän nuo kohjut/arvet tule jos omaa sellaiseen taipumuksen. Kaikille hyvää odotusta !
t. emmi rv-37
apteeekista raskaus arpiin tarkoitettua voidetta VICHY ACTION INTEGRALE VERGETURES tuubissa on 125ml ja muistaakseni maksoi alle 20e mutt on ollu ihan hyvä ja pysyy kauvan iholla ja tuoksuu ihan hyvältä.
Raskausarpii ei oo vielä tullu oon viikolla 20+4
ja niillä oli joku ihan vartavasten raskausarpiin kehitelty tuote (kallis, minusta). me tosin päädyttiin ostamaan vaan ihan perusvoide (novalan), mut en sit tiedä kuinka tehokas on... on mulla hiukan viiruja, mutta eihän mikään takaa oikeesti ettei niitä lainkaan tulis!
parhaiten selviää menemällä apteekkiin ja siellä sit myyjät auttaa kyllä parhaansa mukaan.
Tiina ja masumuksu rv 29 :)