Vähärasvainen maito aiheuttaa lapsettomuutta!!
Olen vaistomaisesti aina välttänyt rasvatonta maitoa. Luitteko tutkimuksesta? Eikö jo maalaisjärki kerro, että ei ole hyvä poistaa maidosta kaikkkea rasvaa. Rasva ei ole vain paha asia vaan välttämätöntä hyvinvoinnille.
Kommentit (11)
perusta ennen. No tietenkin paratiisissa olimme kasvissyöjiä.
ja oppineet sietämään lehmänmaitoa kun sitä on ravintona käytetty.
Siis jos ette juo maitoa. Ei kalkkitabletitkaan olleet ihmisravintoa alunperin..
ap
JUon hirveästi maitoa ja aina rasvatonta. Ei ole onneksi minulla ollut mitään ongelmia raskautua.
...vie seksihalut nimittäin- testaa itse, jos et usko!!!
Siinä ei esim. selvitetty, käyttivätkö nämä huonosti raskautuneet muutenkin enemmän kevyttuotteita kuin verrokkiryhmä. Tulosta saattaa selittää myös se, että rasvattomia maitotuotteita käyttäneiden ryhmässä naisten painoindeksi oli keskimäärin hieman alhaisempi ja he olivat myös keskimäärin hieman vanhempia.
Oon juonu rasvatonta maitoa teini-iästä asti (siis 17v.) ja PALJON t. luomukaksoset ja taas " pullat uunissa" ...
Siinä ei yhtään - siis ainakaan mediassa olleiden tietojen perusteella - otettu huomioon MUITA elämäntapoihin ja ruokavalioon liittyviä seikkoja.
Suomalaistutkijat ovat suhtautuneet siihen kriittisesti. Mm. ylipainoisilla on todettu olevan ongelmia raskaaksitulon kanssa, ja he usein juovat juuri rasvattomia tuotteita (syystäkin, tietysti). Jnejne.
Näin Hesarissa: " Asiantuntijat Suomessa ovat varovaisia. Valion johtava ravitsemusasiantuntija, tohtori Tuula Tuure, dosentti Ursula Schwab Kuopion yliopistosta ja professori Riitta Luoto Tampereen yliopistosta korostavat, että liikalihavuus ja liikalaihuus ovat ennestään tunnettuja lapsettomuuden syitä.
Voi siis olla, että nämä ryhmät syövät vähärasvaisia tuotteita enemmän kuin muut ja tottumukset heijastuvat seurantatutkimuksen tuloksiin.
New Scientist -lehti kannusti raskaaksi haluavia naisia syömään purkkitolkulla jäätelöä. Professori Luodon mielestä sellaiseen ei ainakaan kannata ryhtyä.
Hän arveli, että rasvaisempia juustoja ja jäätelöä normaalistikin syövät naiset osaavat ottaa elämän rennosti. Sellainen asenne taas edistää hedelmällisyyttä"
tai muitakaan maitotuotteita moneen vuoteen, en siis myöskään laktoosittomia tuotteita. ja kummasti mäkin tulin raskaaks, vaikka kortsukin oli... Siis mullahan ois pitäny olla tässä tapauksessa tuplavarmistus. Heh. Että en nyt kyllä oikein usko, että tässä on mistään mullistavasta jutusta kyse. Että juokaa vaan maitoa te, jotka voitte.
Ja joku ihmetteli, mistä kalsiumia saa.. Lääkärin määräyksestä syön purkista. Ja sen lisäks esim. soijamaitoon lisätään kalsiumia nykyään.
En usko tuohon tutkimukseen!